کد خبر: ٢١٦٢٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/24-١١:٥٦

عملیات فروش و پخش مویرگی در صنایع غذایی و دارویی بخش حیاتی از چرخه اقتصادی و تجاری را شامل می شود و کارکرد نرم افزار فروش و پخش مویرگی از جهت بهبود عملکرد و عملیات اجرایی شرکت‌های بخش اهمیت دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، طراحی و پیاده‌سازی مطلوب سیستم توزیع کالا و در نتیجه فروش آن نکته کلیدی هر کسب‌وکار و راهبردهای آن است. در این فرآیند، مکانیزم توزیع مناسب محصول به دست فروشنده در زمان و مکان بهینه و مناسب، تعریف می‌شود. طراحی سیستم توزیع و فروش، مهم‌ترین رکن بازاریابی را نیز تشکیل می‌دهد و می‌تواند در آینده به عنوان یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها به شمار آید.

کارکرد نرم‌افزار فروش و پخش مویرگی چیست؟

نام «توزیع مویرگی» برگرفته‌شده از مویرگ‌های کوچک؛ اما پُرتوان بدن انسان، است که وظیفه انتقال و رساندن خون به سلول‌ها را انجام می‌دهند. مکانیزم توزیع مویرگی با در نظر گرفتن سیستم گردش خون که از قلب شروع و به وسیله شاهرگ‌ و سرخرگ‌ها در تمام بدن جریان می‌یابد؛ طراحی شده است.

در میان انواع مکانیزم‌های توزیع محصول که توزیع انحصاری، توزیع گزینشی و توزیع مویرگی یا گسترده را در برمی‌گیرد، فروش و پخش مویرگی بیشترین کاربرد را برای توزیع محصولات و کالاهای مصرفی دارد. این نوع از توزیع محصول، تعداد زیادی خرده‌فروش را در یک سیستم پخش به خدمت می‌گیرد و با بررسی و تحلیل نیازهای مشتریان درباره جزییات کانال‌های توزیع تصمیم‌گیری می‌کند.

پخش گرم و پخش سرد زیر مجموعه پخش مویرگی

پخش گرم و پخش سرد، دو روش فروش و توزیع محصول هستند که زیر مجموعه پخش مویرگی تعریف می‌شوند. در روش فروش و پخش مویرگی، تولید کننده با حذف واسطه‌های میانی، محصول را به صورت مستقیم به دست خرده فروش می‌رساند.

 در سیستم‌های فروش سنتی، کارخانجات محصولات خود را به عمده فروشان (بازاریان) عرضه می‌کردند. از طرفی فروشندگان محلی و خرده فروش نیز به همان عمده فروش مراجعه کرده و با توجه به سلیقه و نیاز مشتریان خود اقدام به خرید می‌کنند.

در مدل فروش و پخش مویرگی نماینده شرکت با مراجعه به آخرین حلقه زنجیره فروش کالا، محصولات را عرضه می‌کند. در واقع هدف از این نحوه توزیع در درجه اول موارد زیر است:

  • حذف واسطه‌ها از فرآیندهای پخش و فروش
  • کاهش قیمت خرید برای مصرف کننده نهایی
  • افزایش حاشیه سود برای شرکت پخش و تولیدکننده محصول
  • توزیع انبوه کالا در مناطق مختلف

توسعه ابزارهای تکنولوژی در صنعت پخش مویرگی

 تکنولوژی و ابزارهای ارتباطی هر روز درحال بسط و تکامل هستند و اثرگذاری خود را در تغییر شیوه‌ها و روش‌های کاری کسب‌وکارها بیشتر از گذشته نمایان می‌کنند. به عنوان یک مثال می توان به توسعه شیوه‌های دریافت سفارش در فروشگاه‌ها اشاره کرد که توسط ویزیتورها در سوپرمارکتها و ..  با معرفی کامل محصولات و بعد از اطلاع از میزان موجودی انجام می شود.

نرم‌افزارهای پخش و فروش مویرگی معرفی و سفارش‌گیری را به شکل بهتری به انجام می‌رسانند و شرکت‌های پخش در لحظه از میزان موجودی و پیگیری سفارش‌ها باخبر شده و تصمیم‌های مرتبط با آن را بهینه می‌کنند. از جمله مزایای این سیستمها که در کاهش ملموس چالش‌های فروش و پخش مویرگی موثر هستند، می‌توان به واقعی‌تر شدن سفارش و امکان ارائه و معرفی کامل طرح‌های ترویج فروش اشاره کرد.

چالش‌های فروش و پخش مویرگی در تجارت الکترونیک

 قطعا و بی تردید آینده در قبضه فروش آنلاین و تجارت الکترونیک خواهد بود. در دسترس بودن به عنوان قوی‌ترین مولفه برای پخش و فروش بوده و خواهد بود. با همین ابزار کل یک کسب‌وکار متحول می‌شود که نمونه های آن را در کشور خودمان شاهد بوده‌ایم .

به طور کلی می توان حدس زد که پخش و فروش مویرگی (حداقل به سبک و سیاق فعلی) دیگر امکان ادامه حیات ندارد و سالهای پایانی چرخه عمر خود را طی می کند و قاعدتا پیش بینی بر این است که این سبک از فروش با تغییر شکل ماهوی بیشتر به سمت اقداماتی از جنس لجستیک حرکت کند و با نرم افزارهای تحت وب و موبایل پیگیری شود.

جایگاه نرم افزار MabnaERP در صنعت پخش و زنجیره تامین

MabnaERP یک بسته نرم‌افزار تجاری فرآیند محور و تخصصی تحت وب صنعت پخش است که هدف آن یکپارچگی اطلاعات و برقراری جریان داده‎ها بین تمامی واحدهای سازمان است. این نرم افزار شامل سیستم پخش مویرگی در ستاد مرکزی و شعب از جمله حوزه مالی، منابع انسانی، فروش و پخش مویرگی و مدیریت ارتباط با مشتریان و... است که به سازمان برای فعالیت در محیطی یکپارچه از نظر اطلاعاتی، فرایندی، اطلاعات محور و به صورت لحظه ای کمک شایانی می‌کند.

 با MabnaERP، کارکنان به اطلاعات دقیق و لحظه‌ای دسترسی دارند که منجر به تصمیم‌گیری‌های بهتر و سریعتر می‌شود. علاوه بر این، نرم افزار MabnaERP فرآیندها و سیستم‌های اضافی را از بین می‌برد و به طور چشمگیری هزینه‌های کلی یک کسب و کار را کاهش می دهد. MabnaERP ﺳﻴﺴﺘﻢ جامعی اﺳﺖ ﻛﻪ سعی در ﻳﻜﭙﺎرﭼﻪ‌ﺳﺎزی ﻫﻤﻪ وﻇﺎﻳﻒ و بخش‌های ﻣﻮﺟﻮد در یک ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از یک ﺳﻴﺴﺘﻢ واﺣﺪ دارد.

نرم‌افزار یکپارچه ERP تحت وب ویژه شرکت‌های تولیدی و خدماتی

مبنو یک نرم‌افزار ERP جامع و تحت وب است که با زیر سیستم‌هایی که دارد، می‌تواند نیازهای شرکت‌های بازرگانی، خدماتی و تولیدی را مرتفع کند. زیرسیستم‌های آن شامل حسابداری مالی، انبار، خزانه‌داری، حقوق و دستمزد، اتوماسیون اداری، خرید، فروش و جمع‌دارای و دارایی ثابت اموال و... است.

نرم افزار مبنو با شناختی که از فرآیندهای متنوع مالی در کسب‌وکارهای مختلف دارد، می‌تواند تمامی نیازهای مالی یک شرکت را شناسایی و مدیریت نماید. برخی ویژگی های نرم افزار مبنو به شرح زیر است:

+ مبتنی بر فرآیند

+ گزارشات داینامیک

+ تجربه استقرار در صنایع مختلف

درخواست دموی نرم افزار فروش و پخش مویرگی

 

نرم افزار،نرم افزار فروشگاهی،توزیع مویرگی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: