کد خبر: ٢٧٢٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/31-١٢:٠٤

جاذبه های گردشگری

جنگل النگدره کجاست؟

آلنگدره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از کجارو ، این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک جنگلی  انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است.

معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان

پارک جنگلی النگدره

منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: Ahmad Agh)

پارک جنگلی النگدره، یکی از هفت منطقه نمونه کشوری است.

در دامنه جنگل‌های انبوه شمال ایران و در نزدیکی گرگان، جنگلی سرسبز و آرام به نام النگدره جای گرفته است. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور است که در شهرستان گرگان استان گلستان واقع است. پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ هکتار دارد و یکی از جنگل‌های معروف شمال کشور محسوب می‌شود.

هوای پارک جنگلی النگدره ۱۰ درجه از هوای شهر گرگان خنک‌تر است. در داخل این جنگل آبشار و چشمه‌سارهای متعدد جریان دارند. از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن، رودخانه ملاشی جریان دارد. در حوالی این رودخانه سه چشمه جاری است. درختانی چون انجیلی، ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می‌دهند.

النگدره کجاست؟

پرتوهای خورشید روی درختان النگدره

منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: Ahmad Agh)

پارک جنگلی النگدره در استان گلستان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی گرگان به شمار می‌رود. این پارک در پنج کیلومتری جنوب غربی این شهر در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است.

آدرس: پنج کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهار خوران (مشاهده روی نقشه)

محوطه النگدره

جنگل النگدره

منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: هوا احمدی)

در قسمت شمالی پارک جنگلی النگدره محوطه‌ای تاریخی قرار دارد که قدمت آن به دوران اسلامی برمی‌گردد. این محوطه در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است. 

امکانات پارک جنگلی النگدره

مسیر چوبی پارک جنگلی النگدره

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا (عکاس: اولیا اصغری)

در پارک جنگلی النگدره، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

جاده سلامتی النگدره

جاده سلامتی النگدره

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم

جالب است بدانید که به‌منظور حفظ محیط‌زیست جنگل النگدره و سلامتی گردشگران و شهروندان گرگانی، تردد خودروها در روزهای زوج در داخل این جنگل ممنوع است. گردشگران، مسافران و ورزشکاران می‌توانند از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر به‌راحتی و به دور از آلودگی صوتی و شلوغی، در این جنگل سرسبز و در این جاده به جنگل‌نوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تفریح بپردازند.

در روزهای زوج ورود خودروها به داخل پارک جنگلی النگدره ممنوع است.

طول جاده سلامت پارک جنگلی النگدره حدود ۶ كيلومتر است و تا ميدان انتهای النگدره ادامه دارد. ماشين‌ها نیز می‌توانند از جاده پيرامونی جنگل، معروف به جاده ايستگاه چوب تردد کنند و در پارکینگ اختصاصی جنگل، پارک کنند.

در پارک جنگلی النگدره همچنین مسیر چوبی به طول ۱,۵۰۰ متر وجود دارد. در این مسیر گردشگران و مسافران می‌توانند در میان طبیعت بی‌نظیر النگدره پیاده‌روی متفاوتی را تجربه کنند. این جاده به‌منظور ایجاد بستری ایمن برای پیاده‌روی در دل النگدره و جلوگیری از کوبیدگی خاک این جنگل احداث شده است.

ایستگاه دوچرخه‌

دوچرخه‌سواری در پارک حنگلی النگدره

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا (عکاس: اولیا اصغری)

دوچرخه‌سواری یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها و ورزش‌ها محسوب می‌شود، به ويژه اگر در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل به آن بپردازید. در پارک جنگلی النگدره یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری برپا شده است.

بهترین فصل سفر به النگدره

جنگل النگدره در فصل پاییز

منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: هوا احمدی)

پارک جنگلی النگدره طبیعتی چهار فصل و تماشایی دارد. در هر فصل و هنگامه‌ ای که به این جنگل سفر کنید، آن را غرق در زیبایی و شگفتی خواهید دید. با این وجود این پارک جنگلی در پاییز چهره‌ هزار رنگ و رویایی به خود می‌گیرد که بسیار چشم‌نواز است.

هتل و سوئیت النگدره

پله‌های سنگی در پارک النگدره

منبع عکس: خبرگزاری مهر (عکاس: هوا احمدی)

پس از جنگل‌گردی در النگدره می‌توانید برای سپری کردن شب به گرگان بروید و در مراکز اقامتی این شهر اقامت کنید. در صورتی که می‌خواهید شب‌مانی در دل جنگل النگدره را تجربه کنید، می‌توانید در منطقه کمپ جنگل، چادر بزنید./ جاذبه های گردشگری

النگدره در پاییز

میز و صندلی پارک جنگلی النگدره

آبخوری پارک جنگلی النگدره

زمین بازی کودکان در پارک جنگلی النگدره

نیمکت پارک جنگلی النگدره

دوچرخه سوار زن در پارک جنگلی النگدره

دوچرخه‌سوران زن در جاده سلامتی النگدره

پاییز پارک جنگلی النگدره

مسیر چوبی النگدره در فصل پاییز

منبع عکس: خبرگزاری میراث آریا (عکاس: اولیا اصغری)، خبرگزاری ایرنا (عکاس: راحله حصاری) و خبرگزاری مهر (عکاس: هوا احمدی)

 

پرسش‌ های متداول

النگدره کجاست؟

پارک جنگلی النگدره در استان گلستان، پنج کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان در مسیر جاده ناهارخوران قرار دارد.

قدمت محوطه تاریخی النگدره چقدر است؟

محوطه تاریخی النگدره در قسمت شمالی این جنگل قرار دارد و قدمت آن به دوران اسلامی برمی‌گردد.

پارک جنگلی النگدره چه امکاناتی دارد؟

جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، ماشین‌های برقی، زمین‌های بازی و ورزش از جمله امکانات النگدره است.

طول جاده سلامتی النگدره چقدر است؟

جاده سلامتی النگدره ۶ کیلومتر طول دارد.
امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: