کد خبر: ٢٣٠١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/07-١٢:٣٩

هتل سنتی هومان یزد یکی دیگر از هتل‌ های بسیار زیبای شهر یزد است. شهر یزد یعنی سفرنامه ‌ای پر از هیاهو و احساسی ناشناخته که باید آن را تجربه کرد. یزد مخزن اسرار پرتلاطم و گذشته اسرارآمیز ایران است و با هر خشتی که بر روی خشت دیگر قرار می‌ گیرد، دریایی حرف و خاطرات را برای انسان بازگو می ‌کند. بیهوده نیست که گردشگران فراوانی هرساله چه از داخل کشور و چه از خارج از آن به شهر جادو شده دعوت می ‌شوند. شهر یزد بدون شک گذشته ‌ای پر راز را به خود به همراه دارد که کششی بی ‌دلیل در بیننده ایجاد می‌ کند.

 

به گزارش آبادان خبر، هتل سنتی هومان یزد یکی دیگر از هتل‌ های بسیار زیبای شهر یزد است. شهر یزد یعنی سفرنامه ‌ای پر از هیاهو و احساسی ناشناخته که باید آن را تجربه کرد. یزد مخزن اسرار پرتلاطم و گذشته اسرارآمیز ایران است و با هر خشتی که بر روی خشت دیگر قرار می‌ گیرد، دریایی حرف و خاطرات را برای انسان بازگو می ‌کند. بیهوده نیست که گردشگران فراوانی هرساله چه از داخل کشور و چه از خارج از آن به شهر جادو شده دعوت می ‌شوند. شهر یزد بدون شک گذشته ‌ای پر راز را به خود به همراه دارد که کششی بی ‌دلیل در بیننده ایجاد می‌ کند.

تاریخچه هتل سنتی هومان یزد
یزد را بدون شک شهری پر رمز و راز می‌دانند با دیوارهایی سر به‌ فلک کشیده و خشتی که قدم زدن در کوچه ‌پس‌کوچه‌ های آن حالی عجیب به انسان خواهد داد. باران که می‌ بارد بوی خشت باران خورده شما را مسحور خواهد کرد. عمارت ‌های مجلل این شهر مانند گوهری درخشان در دل آن جای گرفته ‌اند و اگر گوش دل داشته‌ باشید بدون شک خواهید شنید که هر کدام داستانی شنیدنی برای تعریف کردن دارند. آسمان شب مجال پلک زدن را از شما خواهد گرفت و روشنایی و خورشید روز، روشنی زندگی را به شما نوید می‌ دهد.

یکی از خانه‌ های قدیمی که در میان دیگر خانه ‌ها به خوبی می ‌درخشد خانه تاریخی زرگان است که به هتل سنتی هومان یزد تبدیل گشته. نام دیگری نیز دارد، هتل بوتیک هومان یزد که ما شما را بیشتر با آن آشنا خواهیم کرد. این منزل متعلق به اولین تاجر طلا در شهر یزد بوده و ۱۵۰ سال پیش ساخته شده که مساحتی بالغ بر ۲۰۰۰ متر مربع نیز دارد. درست در بافت تاریخی و سنتی یزد قرار گرفته و دسترسی بسیار راحتی به مکان‌ های تاریخی این شهر دارد. آدرس این هتل خیابان قیام، کوچه لب خندق، اواسط کوچه ریسمانیان، هتل سنتی هومان یزد است که مردم محلی نیز آن را بخوبی می شناسند.

هتل سنتی هومان یزد
امکانات هتل سنتی هومان یزد
هتل سنتی هومان یزد در سال ۱۳۹۸ مرمت شد و بعد از آن با ۳ طبق و ۲۲ اتاق و سوئیت مختلف با ویژگی‌ هایی جالب که هر سلیقه‌ ای را پوشش می‌ دهد، آماده پذیرایی از مهمانان شهر یزد شد. فاصله این هتل تا فرودگاه بین‌ المللی شهید صدوقی ۱۰ کیلومتر، تا ایستگاه راه‌ آهن ۶ کیلومتر، تا پایانه مسافربری ۱۳ کیلومتر، تا مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع، حمام و بازار و خانه لاری‌ ها تنها ۱۲ دقیقه پیاده ‌روی دارد. در نزدیکی هتل سنتی هومان یزد ایستگاه اتوبوس قرار دارد. فاصله این هتل تا پایانه مسافربری و فرودگاه تنها ۲۰ دقیقه با خودرو است و ۱۱ دقیقه تا ایستگاه قطار فاصله دارد. تا زمانیکه در این هتل اقامت دارید توصیه می‌ کنیم از اماکن تاریخی چون آب‌انبار شش بادگیره، ۸ باغ دولت‌آباد، برج خاموشان، یخچال تاریخی میبد و منار جنبان خرانق نیز دیدن فرمایید.

در محوطه هتل سنتی هومان یزد قنات، سرداب و چاه آب وجود دارد که اهالی منزل برای تامین آب از خانه خارج نمی‌ شدند. در این بنا ۲حیاط خانه تاریخی وجود دارد که همان اندرونی و بیرونی بوده‌ اند تا مجالی برای آرامش و آسایش ساکنان باشند. پنجره اتاق‌ ها چوبی است و امروزه با وجود مرمت شدن بنا، هنور پایه و اساس معماری سنتی آن حفظ شده و پنجره‌ ها همچنان چوبی هستند. حیاط اصلی بنا یک ایوان بزرگ دارد که با فرش‌ های سنتی مفروش شده و تکمیل کننده زیبایی این ایوان بالشت‌ های سنتی هستند که دور تا دور آن قرار داده‌ شده‌ است. این یک گوشه دنج و فریبنده در هتل سنتی هومان یزد است که امکان لذت بردن شما را از نسیم خنک کویر فراهم می‌ کند.

خدمات اتاق‌ها و دیگر امکانات
در سال ۱۳۹۵ مرمت این بنا آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ بنایی جدید در قلب کویر چشم به جهان گشود. هتل سنتی هومان یزد که با حفظ سنت‌ ها و معماری اصیل ایرانی به تمامی تجهیزات مدرن و امروزی تجهیز شد و آماده ارائه خدمات و خاطراتی زیبا به مسافران شد. ورود به اتاق‌ های این هتل همزمان شما را آماده یک خواب فریبنده می‌ کند. تخت‌ هایی چوبی با ملحفه‌ هایی سفید، کف‌ هایی پوشیده شده از فرش‌های سنتی و اصیل، میز های چوبی با صندلی‌ های طرح قدیم، همگی شما را در نگاه اول مجذوب خود خواهند کرد.

خدمات اتاق‌ها

در هتل سنتی هومان یزد شما به خشکشویی دسترسی خواهد داشت و همچنین پارکینگ، روم سرویس و صندوق امانات همیشه در اختیار شما هستند. فراموش نکنید که هر روز صبح نیز صبحانه‌ ای دلچسب و لذیذ در انتظار شما خواهد بود. رستوران این هتل را حتما امتحان کنید و از غذاهای لذیذ و خوشمزه آن لذت ببرید. غذاهای سنتی شهر یزد که با فضای نوستالژیک هتل کاملا مطابقت دارند در کنار مدرنیته شدن این فضا، احساس متفاوت را در شما زنده خواهد کرد. در هر حال فراموش نکنید که یکی از سوغاتی‌ های جذاب شهر یزد خوراکی‌ ها و شیرینی‌ های این شهر است که حتما باید آن‌ ها را امتحان کنید.

کافی‌شاپ هتل سنتی هومان یزد
یکی از ویژگی‌ های جالب و جذاب هتل سنتی هومان یزد وجود کافی‌شاپی است که در درست بر روی پشت‌ بام قرار گرفته‌ است. از آن‌ جا به راحتی می‌ توان ساعت‌ ها به تماشای غروب آفتاب نشست و از این منظره بدیع لذت برد. در بافت سنتی شهر یزد همانطور که از نامش نیز مشخص است بناهای بلند و آسمانخراشی وجود ندارد که خط آسمان را مخدوش کرده و بیننده از لذت دیدن طلوع و غروب آفتاب محروم کند. شما می‌ توانید از بالای این هتل و دقیقا از کافی‌ شاپ آن درحالی نوشیدنی خود را میل کنید که بافت تاریخی در زیر پای شما قرار دارد.

آسمان نیلی رنگ، کوه‌ های سر به‌ فلک کشیده و بیایان‌ های خفته در اطراف همگی در کنار هم منظره‌ ای چشم‌ نواز را خلق کرده‌ اند که هر بیننده‌ ای را مسحور خود خواهدکرد. در بافت اطراف هتل سنتی هومان یزد خانه‌ های همگی کوچک و بزرگ و خشتی هستند که تمامی این تصاویر در کنار هم بیننده را به آرامشی وصف نشدنی دعوت می‌ کنند. در کافی‌ شاپ خود را به یک میان وعده سبک و نوشیدنی خوش طعم دعوت کنید تا انرژی از دست رفته خود را بازیافته و با عکاسی از مناظر چشم‌ نواز اطراف لحظه لحظه خاطرات خود از سفر به یزد را ثبت کنید.

هتل هومان
سخن پایانی
هتل سنتی هومان یزد یکی از هتل‌ هایی است که در مجموعه هتل‌ های سنتی یزد قرار دارد و به دلیل قدمت بنا، مکانی عجیب، جذاب و در عین حال پررمزوراز است. بدون شک اگر یکبار به این هتل بروید باز هم این مکان را در سفرهای بعدی خود برای اقامت انتخاب خواهید کرد. هیچ چیزی بهتر از این نیست که در میان سکوت بافت تاریخی شهر یزد لذت مدرنیته شدن را بچشید و آرامش را در کنار آسایشی وصف‌ ناشدنی تجربه کنید. انتخاب هتل سنتی هومان یزد برای اقامت شما یک انتخاب جسورانه خواهد بود که خاطراتی فراموش نشدنی برایتان رقم خواهد زد. در پایان فراموش نکنید که عکس‌ های بی‌ نظیری که می‌ توانید از فضای سنتی و زیبای هتل ثبت کنید، سوغاتی خوبی خواهند بود برای روزهای آینده شما.

 

هتل،هتل هومان،یزد،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: