کد خبر: ٢٢٧٩٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/02-١٣:٣٥

روستا های پاییزی یکی از بهترین مکان ها برای رسیدن به آرامش در هیاهو و دغدغه های روزمره شهر تهران می باشند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ زندگی شهری، دنیایی از آشفتگی ها، دغدغه های کوچک و بزرگ، نگرانی ها، ترافیک، خستگی روحی و جسمی و فشارهای ها روانی را در پی دارد که این موضوع در شهر بزرگ و پرجمعیت تهران بیشت به چشم می خورد.

بنابراین، همه افراد نیاز دارند تا بعضی از روزهای خود را در محیطی به دور از شلوغی و نگرانی های روزمره سپری کنند و ساعاتی را در آرامش و سکون بگذرانند. بدون شک، حضور در طبیعت و قدم گذاشتن در دل زندگی ساده و بی آلایش روستایی می تواند لحظاتی ناب و دلنشین را برای شما رقم بزند. در این مقاله تصمیم داریم شما را با طبیعت بکر اطراف تهران و روستا های پاییزی آن آشنا کنیم تا بتوانید فضایی دنج و آرام را برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب کنید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آرامش دلنشین زندگی روستایی

زندگی روستایی نمادی از صفا و صمیمی است که این روزها شهرنشینان آرزوی داشتن چنین زندگی را دارند. در این سبک از زندگی، آرامش نقش اصلی را ایفا می کند و در گوشه و کنار روستا ها به چشم می خورد. یکی از ویژگی های اصلی  و برتری های زندگی روستایی نسبت به زندگی شلوغ و پر هیاهوی شهری، بی آلایشی و آرامشی است که تنها در دل روستاها و طبیعت زیبای آنها پیدا می شود. اگر می خواهید از هرگونه دغدغه فکری و آشوب و نگرانی های روزمره رها شوید، به روستا های پاییزی اطراف تهران بروید و ذهنتان را از جنجال و اتفاقات زندگی شهری آزاد کنید.

این روزها، شهرنشینان آرزو دارند که فقط یک شب آرامش دلنشین زندگی روستایی را تجربه کنند و ساعاتی را با خاطر آسوده سپری کنند. طبیعت زیبا و بکر روستاها، شب های آرام و دلنشین، خش خش برگ های پاییزی، صدای حیوانات اهلی در دل طبیعت و خانه های باصفا کاهگلی، همگی از درکنار هم یک زندگی آرام و بی دغدغه را رقم می زنند.  به طور کلی می توان گفت که زندگی بی سر و صدا و آرامش بخش در دل روستاهای پاییزی، نعمتی است که مردم شهر از آن بی نصیب هستند.

با ۱۲ نمونه از روستا های پاییزی اطراف تهران آشنا شوید

بدون شک، سلامت روحی یکی از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کنیم و یکی از بهترین راهکار ها برای داشتن روحیه ای سالم و پرنشاط، سفر به مناطق خوش آب و هوا باصفا می باشد. سفر به روستا های پاییزی و گشت و گذار در طبیعت زیبا و دلنشین آنها، می توانید انگیزه و روحیه خود را افزایش دهید و با انرژی بیشتری به زندگی شهری بازگردید و به کار و تلاش خود ادامه دهید. روستا ها بهترین مکان برای رسیدن به آرامش روان و دوری از شلوغی های شهر می باشد چرا که آب و هوای دلنشینی داشته و از طبیعت بسیار زیبا و چشم نوازی برخوردار هستند.

پاییز از زیباترین فصل های سال است و پیشنهاد می کنیم در این فصل زیبا و دوست داشتنی به روستا های پاییزی اطراف سفر کنید و از طبیعت بکر آنها بهره مند شوید. به همین دلیل، تصمیم داریم در این بخش شما را با چند نمونه از بهترین و زیباترین روستا های پاییزی اطراف تهران آشنا کنیم:


پاییز در ایران

روستا های پاییزی | روستای زیبا ایگل

یکی از مکان های جذاب و دوست داشتنی برای سفر های پاییزه، روستای زیبا و دلنشین ایگل می باشد. این روستا در مسیر لواسان به سمت فشم و در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده و از آب‌ و ‌هوای بی‌نظیری برخوردار است که خاطرات دلنشینی را برای شما رقم می زند.

برای تماشا کردن طبیعت بکر و چشم نواز روستا باید از مسیر رودخانه پیاده عبور کنید که مسیری بسیار زیبا و دیدنی است. آبشار زیبا، کوهستان و دشت‌های وسیع و سرسبز از ویژگی های بارز این روستا هستند که دیدن آنها را به شما پیشنهاد می کنیم.  برگریزان فصل پاییز، یکی از زیباترین مناظری است که می توانید در این روستا مشاهده کنید و پیشنهاد می کنیم که به هیچ عنوان آن را از دست ندهید.  باغ‌های میوه در کنار آبشار صخره‌ای زیبا، جذابیت چشم گیری را در این روستا ایجاد کرده اند.  پوشش گیاهی خاص روستای ایگل باعث می شود که در فصل پاییز، شاهد زیبایی بی نظیری در این روستا باشیم. با قدم زدن و گشت و گذار در گوشه و کنار این باغ می توانید از جاذبه های طبیعی آن لذت ببرید و ساعاتی را در آرامش و سکوتی دل انگیز سپری کنید.

روستا برگ جهان یا برگ چون

برگ جهان یکی از زیباترین و دیدنی ترین روستا های پاییزی اطراف تهران می باشد که به روستای برگ جون نیز شهرت دارد. این روستا یکی از مناطق بکر تهران بوده که کمتر کسی آن را می شناسد و در محدوده لواسان و دامنه جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده است . آب و هوای این روستا در فصل  بهار و تابستان بسیار معتدل بوده  و در فصل پاییز و زمستان سرد می باشد. اما طبیعت این روستا در فصل پاییز آنچنان زیبا و دلنشین است که نمی شود آن را از دست داد.

منظره پاییزی روستای برگ جون مانند یک تابلو نقاشی هنری می باشد. از جاذبه های دیدنی روستای برگ جهان می توان به قلعه دختر، زندان‌خانه لار،‌ غار خمیره و آبشار آن اشاره کرد. آب ‌وهوای این روستا بسیار دلپذیر بوده و  طبیعت پاییزی آن رویایی است! پوشش گیاهی این منطقه خاص بوده و در هم تنیده‌ است که همین موضوع زیبایی آن را دو چندان می کند. روستای زیبای برگ جهان یکی از بهترین مکان ها برای عکاسی در پاییز می باشد.

روستا برگ جهان

آبشار زیبا و دلنشین روستای سنگان

اگر اهل طبیعت گردی هستید، باید بگوییم که یکی بهترین و دیدنی ترین مکان های اطراف تهران، روستای سنگان می باشد که دارای یک آبشار زیبا و جذاب هم می باشد. این روستا از توابع منطقه کن می باشد که در شمال غربی تهران واقع شده است و از آب و هوایی مطلوب و دلنشین برخوردار است. جالب است بدانید که در روستای سنگان تعدادی سنگ قبر پیدا شده که طبق بررسی های انجام شده، قدمت آن‌ها به ۵۰۰ سال پیش باز می گردد.

در گوشه و کنار این روستای دیدنی، جاذبه های طبیعی بسیاری وجود دارد که شما را مسحور و شگفت زده خواهد کرد. یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی این روستا، آبشار زیبای سنگان می باشد که ارتفاع آن به ۳۰ متر می رسد. از آن جایی که این روستا از آب و هوای معتدلی برخوردار است، باغ های میوه بسیاری در آن وجود دارد.  طبیعت بکر روستای سنگان در فصل پاییز آنقدر زیباست که هرگز شما را خسته نخواهد کرد.

روستا های پاییزی | روستا زرین دشت

روستای زیبا و دیدنی زرین دشت، یکی از بهترین روستا های پاییزی اطراف تهران می باشد که در ۴۰ کیلومتری فیروزکوه واقع شده است. این روستا از چنان زیبایی خیره کننده ای برخوردار است که انگار وارد بهشت شده اید. از جاذبه های طبیعی روستای زرین دشت می توان به حبله رود، چشمه آب معدنی خمده و باغ‌های میوه زیبا و پربار آن اشاره کرد. کوچه باغ‌های این روستا یکی از بهترین مکان ها برای قدم زدن و تنفس هوای پاک و دلنشین می باشد که شما را برای ساعاتی طولانی از آشفتگی های روزمره رها خواهد کرد.

روستا های پاییزی | روستای آبنیک

این روستای زیبا در اطراف تهران قرار دارد و از توابع رودبار قصران شهرستان شمیرانات می باشد. طبیعت دلنشین روستای آبنیک آن را به فضایی دنج و دوست داشتنی تبدیل کرده است و در فصل پاییز، برگ های هزار رنگ درختان زیبایی چشم نوازی را به این روستا می بخشند. یکی از جاذبه های طبیعی و شگفت انگیز این روستا، آبشار یخی آبنیک می باشد که دیدن آن را به شدت پیشنهاد می کنیم. سفر به این روستا، خاطره ای دلنشین و فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

روستای خور

یکی از زیبا ترین طبیعت اطراف تهران، روستای سرسبز و باصفای خور می باشد که در دامنه غربی قله گندم چال واقع شده است. دره‌های سرسبز و وسیع این روستا از طبیعتی بی‌نظیر برخوردارند که رد فصل پاییز هم به شدت زیبا هستند. طبق بررسی های انجام شده، قدمت این روستای تاریخی به بیش از ۲۰۰۰ سال پیش باز می گردد!

از جاذبه های گردشگری این روستا می توان به امامزاده سلیمان و تپه‌ها و دره دوچنار اشاره کرد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

روستای خور

آبشار زیبای روستای گزو

روستای گزو در استان مازندران قرار گرفته است و تقریبا فاصله زیادی با تهران دارد. اما می توان گفت که یکی از زیبا ترین روستا های پاییزی است که گردشگران و طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود جذب کرده است. یکی از دلایل شهرت و محبوبیت این روستا،  آبشار گزو می باشد که در سوادکوه واقع شده است. آب و هوای این روستا در روزهای اول پاییز بسیار مطبوع و دلنشین می باشد. آبشار گزو یکی از زیبا ترین و بزرگترین آبشار‌ های مازندران است و فاصله می باشد که در نزدیکی سد لفور واقع شده است. این آبشار زیبا، جذابیت بصری روستای گزو را دو چندان کرده است.

فراموش نکنید که برای سفر به این روستا، حتما از کفش های مناسب پیاده روی و طبیعت گردی استفاده کنید.

دشت لار | روستا های پاییزی

دشت لار یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری در اطراف تهران می باشد که به آن  پارک ملی لار هم گفته می‌شود. این دشت زیبا و رنگارنگ دقیقا کنار لواسان واقع شده و از سمت شرق با روستای گرمابدر و خاتون بارگاه در ارتباط است و از سمت غرب با پلور همسایه می باشد. آب‌ و‌ هوای مطبوع و دلنشین، دشت های وسیع گل‌ های زرد و شقایق و چشمه‌ های جوشان این منطقه نظر هر کسی را به سوی خود جلب خواهد کرد. در واقع می توان گفت که این دشت زیبا و دیدنی مانند بهشتی کوچک در اطراف تهران می باشد.

چشمه اعلا دماوند

یکی از دیدنی ترین مناطق در فصل پاییز، کوچه‌ باغ‌ های شهرستان دماوند می باشد که از زیبایی بی نظیری برخوردار است. برگ های درختان بلند که به رنگ‌های زرد،‌ نارنجی و سرخ درآمده اند، طبیعتی زیبا و چشم‌ نواز را ایجاد می کنند که شگفت انگیز است. یکی از معروف ترین جاذبه های طبیعی دماوند که مورد توجه گردشگران واقع شده است، چشمه اعلا می باشد که در اطراف کوچه باغ‌ ها قرار دارد. این چشمه در ۴۵ کیلومتری شهر تهران واقع شده و حدود ۴ کیلومتر با منطقه دماوند فاصله دارد.


چشمه اعلا دماوند

روستای وردیج و واریش

یکی از روستا های پاییزی زیبا در اطراف تهران، روستای وردیج می باشد. این روستا در شمال غرب تهران و در انتهای بزرگراه همت واقع شده و برای رسیدن به آن باید یک مسیر کوهستانی را طی کنید. پس از عبور از مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی، با منظره ای شگفت انگیز و جذاب از کوه ها مواجه خواهید شد. این کوه‌ها به شکل مجسمه های خاص و منحصر به فرد می باشند که بر اثر باد و باران دچار فرسایش شده و به این شکل درآمده اند.

پاییز در پارک لویزان

بدون شک یکی از دیدنی ترین مناطق پاییز، طبیعت جنگلی با درخت‌های بلند کاج پارک لویزان است که حدودا در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران واقع شده است. طبیعت زیبا و رنگارنگ این پارک در فصل پاییز به شکل محصور کننده ای نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند! پارک لویزان یکی از وسیع‌ ترین و زیباترین فضاهای سبز در محدوده تهران می باشد که طرفداران بسیاری دارد. در قسمت شمالی این پارک امکانات گوناگونی از جمله هتل و سفره‌خانه و امکانات تفریحی هیجان انگیز وجود دارد. طبیعت زیبا و دلنشین پاییزی این پارک در کنار صدای پرندگان، آرامشی بی نظیر را به شما می بخشد که نباید آن را از دست بدهید.

پارک لویزان در پاییز

پاییز زیبا و دیدنی در پارک سرخه حصار

پارک ملی سرخه حصار یکی از زیباترین فضاهای سبز طبیعی در تهران می باشد که به عنوان یکی از شکارگاه‌ های قدیمی ایران شناخته می شود. این شکارگاه حدود دویست سال پیش به پارک تبدیل شده است و امروزه طرفداران بسیاری دارد. تنوع پوشش گیاهی پارک سرخه حصار یکی از بارزترین ویژگی های آن می باشد که گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. گونه های گیاهی این پارک بسیار غنی و زیبا هستند که در فصل پاییز از جذابیت  چشم گیری برخوردار می شوند. از امکانات تفریحی این پارک می‌توان به زمین پینت بال، میسر پیاده روی و پیست دوچرخه سواری بزرگ آن اشاره کرد.

نتیجه گیری

 

فصل زیبای پاییز یکی از بهترین فرصت ها برای طبیعت گردی و رسیدن به آرامش می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که در این فصل زیبا حتما به روستا های پاییزی سفر کنید و برای چند ساعت یا حتی چند روز از فشارهای روحی و روانی زندگی شهری به دور باشید.  در این مقاله سعی کردیم چند نمونه از بهترین طبیعت های پاییزی اطراف شهر تهران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید لحظاتی آرام و دلنشین را برای خود رقم بزنید.

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،گردشگری،ایرانگردی،روستا پاییزی

منبع : الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: