کد خبر: ٢١٧٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/29-١٣:٠١

آبادان خبر

دشت شیمبار

دشت زیبای شیمبار یا شیرین بهار در مرز استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری و در ۱۰۰ کیلومتری مسجد سلیمان قرار دارد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ با ده هزار نفر جمعیت پراکنده‌ی روستایی و عشایری، این دشت یکی از زیبا‌ترین مناطق طبیعی و تفریحی ایران به‌شمار می‌رود. دشت شیمبار از در دامنه‌ی کوه دلا قرار دارد. کوه‌های سر به فلک کشیده‌ی این منطقه که پوشیده از گل‌ها و بوته‌های متنوع هستند، بهترین انتخاب برای کوه‌نوردی محسوب می‌شوند. حیات وحش دشت نیز جالب توجه است و به زیبایی طبیعی این منطقه می‌افزاید. شط شیمبار که در این دشت جریان دارد، از دیگر جذابیت‌های این دشت دیدنی است. چشمه‌های زیادی نیز در گوشه وکنار دشت دیده می‌شوند.

از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه می‌توان تالاب گندیکال، آبشار پل نگین، دشت جنگلی جلگه شیمبار، پل نگین، بقایای آسیاب‌های آبی تنگ سنان، قلعه دختر، کوه قلندرون، قلعه کله قندی، قلعه آهنگری، امامزاده صالح ابراهیم در دامنه کوه دمه، امامزاده بابا زاهد، امام‌زاده محمد ابن حمام، شیرهای سنگی و کهریزهای عهد کهن را نام برد.

آبشار ديدنی شيمبار نیز با ارتفاع بيش از ۵۰ متر در منطقه‌ای صعب‌العبور قرار دارد و دسترسی به آن بسيار مشكل است. به همين دليل نیز مناطق اطراف آن كاملا دست‌نخورده و بکر باقی مانده‌اند. از لحاظ آثار تاریخی می‌توان به وجود نقش برجسته‌های تنگ بتا و تنگ سنان اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،گردشگری،ایرانگردی،دشت شیمبار،خوزستان،چهارمحال و بختیاری

منبع : کجارو

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: