کد خبر: ٢٧٩٤٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/08-١١:٥٨

در این گزارش با چند راهکار کاهش اضطراب آشنا می شویم.

 

آبادان نیوز: اضطراب یکی از واکنش‌های هیجانی محسوب می‌شود که بروز آن بر عملکرد فرد موثر است، البته با کار‌های ساده می‌توان آن را مدیریت کرد.

اگر جزو افرادی هستید که با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید و شما را آزار می‌دهد، بهتر است ورزش روزانه را در رنامه خود قرار دهید و ورزش کردن را فراموش نکنید، تا بتوانید بر این واکنش هیجانی غلبه کنید.

یکی دیگر از راهکار‌های ساده و مفید برای غلبه بر اضطراب، گذاشتن پا‌ها در لگن آب گرم هنگام غروب است، همچنین استشمام بوی گلاب و خوردن آن برای رهایی از این واکنش درونی رها می‌کند.

جالب است بدانید که خوردن شربت بالنگو نیز موثر است، برای درست کردن این شربت باید در یک لیوان به نسبت یک سوم از گلاب، بیدمشک و بهارنارنج بریزید و یک قاشق مرباخوری تخم بالنگو به آن اضافه کند و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، سپس با شکر یا نبات شیرین کرده و جرعه جرعه میل کنید.

مصرف روزانه بادام، مویز و انجیر، خوردن فالوده سیب که مخلوطی از سیب پوست گرفته و رنده شده به همراه یک قاشق گلاب و بیدمشک با کمی شکر یا عسل است، روش موثر دیگری برای رفع اضطراب است.

از دیگر راهکار‌هایی که در مدیریت اضطراب و کاهش بروز آن نقش دارند، اصلاح الگوی خواب، زود خوابیدن، بیداری با طلوع آفتاب، نداشتن خواب روز، پرهیز از مصرف زیاد نسکافه، کافئین، قهوه، خوارکی‌های با طبع گرم اعم از؛ خرما، عسل و حلوا ارده است.

تنفس طبی هم از دیگر روش‌های مفید و ساده است، به این صورت که تنفس‌های شکمی با دم ۴ ثانیه‌ای و سپس حبس کوتاه نفس و سپس بازدم طولانی‌تر در حالت نشسته انجام دهید.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: