کد خبر: ٢٧٩٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/06-١٠:١٥

در این گزارش، نحوه برخورد با افرادی که حالتان را بد می کنند، ارائه می شود.

 

آبادان نیوز: ممکن است در برخی شرایط با افرادی برخورد کنید که بعد از صحبت با آن‌ها، حال شما بدتر شود. این فرد ممکن است یکی از اعضای خانواده یا دوستان شما باشد. این افراد به سمی بودن معروف هستند. 

هرچه سریع‌تر از این افراد دوری کنید

علائم و صفات افراد سمی

اگر هرگز احساساتی غیر از عصبانیت، غم و حسادت از فردی نمی‌بینید، بهتر است از این افراد دوری کنید. به علائم و صفات افراد سمی توجه داشته باشید:
عصبی بودن
سو استفاده از دیگران
دائماً ناله و شکایت کردن
جهان بینی منفی یا بدبینانه
وابستگی و چسبیدن به سایر افراد
انتقاد، معمولا از همه چیز انتقاد می‌کنند 

راهکار‌های برخورد با افراد سمی

قبل از اینکه این افراد به سمت شما بیایند، آن‌ها را بشناسید. تمامی افراد ممکن است روز‌های بدی را تجربه کنند. اما وقتی صحبت از افراد سمی می‌شود، این افراد می‌توانند روز خوب ما را به یک روز بد تبدیل کنند. این افراد می‌خواهند همه به اندازه آن‌ها، ناراحت و عصبی باشند.
 
به زبان بدن و لحن افراد توجه کنید
بیشتر از آنچه مردم در ظاهر سخن می‌گویند، به باطن سخنان آن‌ها توجه کنید. هنگامی که فردی با شما صحبت می‌کند به نحوه ارتباط آن‌ها دقت کنید. زبان بدن نامناسب شانه‌های افتاده به پایین، عدم تماس چشمی و حرکات خصمانه باعث می‌شود فرد مانند یک ابله به‌نظر برسد.
 
به عصبانیت افراد توجه نکنید
عصبانیت، فریاد و انتقاد منفی از نشانه‌های اصلی شخصیت افراد سمی است. افراد عصبانی، گاهی به کمک اطرافیان خودشان نیاز دارند، اما وظیفه شما این نیست که کیسه بوکس آن‌ها باشید.
قطعا وظیفه شما نیست که از آن‌ها مراقبت کنید! بودن در اطراف چنین شخصی، باعث عصبانی شدن شما نیز می‌شود. پس او را ترک کنید و شخص دیگری را پیدا کنید تا با او صحبت کنید.
 
شما مقصر نیستید
روبه‌رو شدن با حملات کسی که رفتاری سمی دارد دشوار است. آن‌ها ممکن است شاکی شوند، سعی کنند حرف‌های شما را بپیچانند یا شما را متهم کنند که می‌خواهید به آن‌ها صدمه بزنید. در بعضی از مواقع، ممکن است خودتان خودتان را ببازید و مغز خود را برای کاری که ممکن است انجام داده باشید درگیر کنید.
از افرادی که به دنبال جلب توجه هستند، دور شوید
این افراد قادر به ایجاد احساس ارزشمندی در خود نیستند و اغلب برای به‌دست آوردن جلب توجه، به دیگران روی می‌آورند. اگر به آن‌ها توجه نکنید، آن‌ها خودشان راهی برای ساختن ارزش و عزت نفس پیدا می‌کنند.
 
افراد شایعه ساز دور شوید
شایعات نه تنها نشان‌دهنده توجه افراد به دیگران نیست، بلکه ناشی از حسادت آن‌هاست. شایعات ممکن است گاهی اوقات هیجان‌انگیز باشد، اما باعث می‌شود با شایعات دیگر همنشین شوید. بهتر است نگران همسایگان خود نباشید، نگران حیاط خانه خود باشید.
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: