کد خبر: ٢٥٨٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/15-١٦:٠٣

یکی از مقاوم‌ترین گیاهان آپارتمانی سینگونیوم است. این گیاه زیبا با نور کم سازگاری بالایی دارد و همین موضوع این گیاه را یک گزینه مناسب برای نگهداری در آپارتمان تبدیل کرده است.

 

آبادان نیوز _اگر به گل‌های آپارتمانی علاقه‌مند هستید سینگونیوم گزینه مناسبی است، زیرا در برابر نور کم مقاوم است. جالب است بدانید که این گیاه بومی مکزیک است. همچنین سینگونیوم گیاهی بالارونده است. اگر می‌خواهید گیاهتان رشد عمودی زیادی نداشته باشد می‌توانید ساقه‌ها را کوتاه کنید. در کل سینگونیوم گیاه بسیار مقاومی است که می‌تواند هر شرایطی را تحمل کند و به رشد خود ادامه دهد.
برگ‌های این گیاه پفکی است که روی آنها رگ برگ‌های زرد رنگی وجود دارد. اگر در آپارتمان خود گل‌هایی با برگ‌های سبز ابلق نگهداری می‌کنید باید بدانید که رنگ برگ‌های سینگونیوم معمولا سبز کمرنگ است و ترکیب رنگی زیبایی را در کنار سایر گل‌ها برایتان ایجاد می‌کند.
مدل برگ‌های آن طوری است که سر آن تیز می‌شود و ساقه‌های این گیاه قادر است ریشه‌های هوایی در ساقه به وجود آورد. به‌همین دلیل باید برای این گیاه یک قیم تهیه کنید تا برگ ها در مسیر معینی رشد کنند.

این نکته را هم در نظر بگیرید زمانی که عمر این گیاه زیاد می‌شود به مرور برگ‌های پایینی خود را از دست می‌دهد، بنابراین برای حفظ زیبایی این گیاه بهتر است رشد عرضی این گیاه را هم در نظر بگیرید تا گلدانی پر و زیبا داشته باشید.

 

روش نگهداری و تکثیر سینگونیوم | گیاهی بسیار مقاوم و مناسب آپارتمان

 

آبیاری سینگونیوم

بهتر است در فصل تابستان دو بار و در زمستان یک بار در هفته سینگونیوم را  آبیاری کنید. اسپری کردن آب روی برگ‌ها در فصول گرم نیز به زیبایی و رشد این گیاه کمک می‌کند. درکل آبیاری باید زمانی انجام شود که در زمان ۲ آبیاری سطح خاک کاملا خشک شده باشد. زیرا آبیاری زیاد به گیاه آسیب می رساند.

همچنین این گیاه رطوبت را دوست دارد، بنابراین می‌توانید با درست کردن جزیره این مشکل را حل کنید. برای این کار در زیر گلدانی آب بریزید و چند سنگ ریزه داخل آن بیندازید تا کف گلدان هیچ تماسی با آب نداشته باشد و ریشه نپوسد. یا اینکه برای تامین رطوبت این گیاه از مه‌پاشی استفاده کنید.  

نور

سینگونیوم به نور چندان زیادی نیاز ندارد. این گیاه در نور کم شرایط بهتری برای رشد دارد. این گیاه را در جایی که خورشید مستقیم می‌تابد نگهداری نکنید، زیرا آفتاب تند سبب سوختگی نوک برگ‌ها و رنگ پریدگی آن می‌شود.  

کوددهی

برای کمک به رشد گیاه سینگونیوم می‌توانید در تابستان و بهار از کود استفاده کنید.

تعویض گلدان

برای تعویض سینگونیم بهتر است هر ۲ سال یک‌بار گلدانش را تعویض و از خاک جدید استفاده کنید.

تمیز کردن برگ‌ها

برای تمیز کردن برگ‌های این گیاه زیبا می‌توانید از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن گردو غبار استفاده کنید.

روش نگهداری و تکثیر سینگونیوم | گیاهی بسیار مقاوم و مناسب آپارتمان

دلیل خراب شدن گیاه سینگونیوم چیست؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات گیاه سینگونیوم، ریزش برگ‌هاست. ریزش برگ‌ها در اثر کمبود آب و خشکی بیش از حد گیاه رخ می‌دهد. بنابراین میزان رطوبت خاک را بسنجید و هر زمان احساس کردید خشک است، آن را آبیاری کنید.

اگر مشکل آبیاری نباشد، احتمالا گیاه دچار کمبود نیتروژن است؛ در این صورت، از کود مناسب استفاده کنید.

قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها به علت خشکی بیش از حد هوا رخ می‌دهد. سینگونیوم را در کنار دستگاه سرمایشیی یا گرمایشی قرار ندهید.  

اگر ساقه و برگ‌های سینگونیوم در حال لزج شدن باشد نیز گیاه دچار پوسیدگی ریشه شده است. این اتفاق در اثر خاک خیس و آبیاری بیش از حد رخ می‌دهد. 

منبع:همشهری آنلاین 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: