کد خبر: ٢٥٥٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/28-١١:٤٤

دیدن گل‌های شاداب و رنگارنگ در فضای داخلی خانه هم جذاب و فریبنده است.

 

آبادان نیوز _ اگر شما از علاقه‌‌مندان گل‌های رنگارنگ، لطیف و زیبا هستید باید بدانید تنوع زیادی از گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل وجود دارد که براساس ویژگی‌ها و حتی رنگ مورد علاقه‌تان می‌توانید گل‌های زیبایی را به زندگی خود وارد کنید.

گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

اگر دوست دارید شور و نشاط گل‌های رنگارنگ را به خانه بیاورید می‌توانید گیاهان آپارتمانی گل‌ دار را انتخاب کنید.

گیاه اگزالیس

این گیاه یک گیاه کوچک دوست داشتنی است که با داشتن برگ‌های بنفش مثلثی شکلش، بنظر می‌آید دسته‌ای پروانه‌ها بر روی آن نشسته‌ است. جالب است بدانید که جمع شدن برگ‌های این گیاه در طول شب یا در مواقعی که نور کم، بی‌شباهت با حرکت بال پروانه‌ها نیست. گیاه اگزالیس علاوه بر برگ‌های پروانه‌ای شکل خود، در بیشتر مواقع شکوفه‌های صورتی کم رنگ یا سفید رنگی را در بالای شاخ و برگ‌های خود نمایش می‌دهد.

گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

گلوکسینیا از گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

این گیاه دارای گل‌های پرزدار زیبا و برگ‌های سبز تیره است. بسیاری از گلخانه‌ها، گل‌فروشی‌ها یا حتی فروشگاه‌های بزرگ این گیاه را در زمستان برای فروش عرضه می‌کنند. این گیاه نور زیاد و فیلتر شده و خاک نسبتا مرطوب را ترجیح می‌دهد. فراموش نکنید که این گیاه دوست ندارد برگ‌هایش خیس شود پس آن را غبارپاشی نکنید.

گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

گیاه کلیویا یا گیاه خورشید

این گیاه به نام سوسن کافیر یا گیاه خورشید نیز خوانده می‌شود، جزو گیاهان آپارتمانی گل‌دار گران قیمت به حساب می‌آید. جالب است بدانید که فصل گل‌دهی گیاه کلیویا دقیقا مصادف با عید نوروز است. یعنی اواخر زمستان و اوایل بهار. گل‌های شیپوری شکل این گیاه بشدت خوش عطر و رنگ هستند و گاها به بیست گل نیز می‌رسد و شما را مبهوت خود می‌کند. گل‌های کلیویا به رنگ نارنجی مایل به قرمز یا زرد است. حواستان باشد که گیاه کلیویا شرایط خشک و خنک را دوست دارد.

گیاه کلیویا یا گیاه خورشید 

ارکیده شاپرکی یا فالانوپسیس از گیاهان گل دار آپارتمانی در دکور منزل

این ارکیده‌ زیبا آن قدر که به‌نظر می‌رسد، حساس و آسیب‌پذیر نیست. این گیاه برای چند ماه در سال گل می‌دهد و با کمترین میزان مراقبت و نگهداری می‌تواند تا چند سال زنده بماند. این گیاه نور زیاد و غیرمستقیم را دوست دارد. پنجره‌ رو به شرق یا غرب بهترین جا برای نگهداری این گل است. این گیاه را یک بار در هفته آب بدهید تا جایی که آب از زیر گلدان بیرون بیاید. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی به مطلب کدام گیاهان آپارتمانی در آب رشد می‌کنند سر بزنید.

ارکیده شاپرکی یا فالانوپسیس

گیاه مرجان

این گیاه بومی ماداگاسکار است و اگر شرایطش مهیا باشد همیشه آماده‌ گل‌دهی است. شکوفه‌های گل مرجان به رنگ قرمز، صورتی، کرم و زرد رنگ است. البته در حال حاضر شکوفه‌های قرمز و صورتی آن بیشتر دیده شده‌اند. گل مرجان، عاشق نور است و از رطوبت بلند مدت فراری، بنابراین تا مطمئن نشده‌اید که به آب نیاز دارد، از آبیاری خودداری کنید.

گیاه مرجان

 

 

منبع:مجله دلتا

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: