کد خبر: ٢٥٤٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/16-١٤:٣٥

هوای داخل آپارتمان را گاهی با دستگاه‌های گران‌قیمت تصفیه می‌کنند اما پژوهش‌های ناسا نشان داده که می‌توان از گیاهان نیز کمک گرفت.

 

آبادان نیوز _ شاید باور این حرف که ناسا، سازمان هوا-فضای آمریکا، سال‌هاست روی گیاهان تصفیه کننده هوا مطالعه می‌کند، کمی سخت باشد؛ چراکه مردم ناسا را با تحقیقات فضایی و پروژه‌هایی مانند فرستادن انسان‌ها به مریخ می‌شناسند. اگرچه ناسا قصد دارد راه اهالی زمین را به دوردست‌ترین نقاط کیهان باز کند اما خوب می‌داند که هیچ‌وقت بی‌نیاز از زمین نخواهیم شد. وجود نوع بشر روی زمین متکی بر رابطه‌اش با محیط زیست و طبیعت این سیاره است.
در اواخر دهه ۱۹۶۰، یک دانشمند محیط زیست به کمک ارتش آمریکا آمد تا آشفتگی و آلودگی محیطی به جا مانده از جنگ‌های بیولوژیکی را خنثی کنند. این تحقیقات روی توانایی‌های طبیعی محیط برای تمیز کردن خود از انواع آلودگی متمرکز بود و یکی از نتایج کاربردی آن شناخت گیاهانی بود که برای پاکسازی محیط‌های بسته کاربرد دارند.

تعدادی از گیاهان آپارتمانی هستند که به دلیل جذب دی اکسید کربن و آزاد کردن اکسیژن شهرت پیدا کرده‌اند و در واقع مکمل خوبی برای انسان هستند (برعکس عمل می‌کنند). این گیاهان در حذف مواد شیمیایی سمی از هوا از جمله مواد سرطان‌زای شناخته شده‌ای مانند بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن نیز مفید هستند.

ممکن است بپرسید که چرا باید چنین موادی در هوای خانه پیدا شود؟! متأسفانه، بسیاری از این مواد شیمیایی از دود تنباکو، اگزوز خودروها و مه‌دود شهری به وجود می آیند؛ ترکیبات ناشی از فرش‌های جدید، مبلمان، رنگ، پاک‌کننده‌های خانگی و همچنین آشپزی و بخاری‌های گازی نیز می‌توانند سمی باشند.

۳ گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می‌کنند | پیشنهاد ناسا برای زندگی در آپارتمان

 

انواع نخل‌های آپارتمانی از این جمله‌اند؛ نخل اریکا عملکردی عالی در تصفیه هوای داخل آپارتمان دارد؛ این گیاه رطوبت خوبی هم تولید می‌کند و به خصوص در فصل‌های سرد و خشک حس خوبی به فضای داخلی می‌دهد. نخل شامادورا و راپیس هم همین‌طورند.

۳ گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می‌کنند | پیشنهاد ناسا برای زندگی در آپارتمان

یک گیاه محبوب، زیبا و ارزان که اثرات پاک کنندگی خوبی دارد گندمی است. این گیاه زیبا می‌تواند مدت زیادی بدون آب دوام بیاورد و در شرایط کم نور یا پر نور زنده بماند؛ این ویژگی‌ها در کنار اکسیژن سازی بالای این گیاه، آن را به یکی از گزینه‌های محبوب تبدیل کرده است.

 

۳ گیاه آپارتمانی که هوا را تصفیه می‌کنند | پیشنهاد ناسا برای زندگی در آپارتمان

پوتوس با قابلیت پاکسازی و از بین بردن بنزن، مونوکسید کربن، و فرمالدهید یک گیاه موثر دیگر در تصفیه هوای خانه است. این گیاه زیبا و مقاوم است و رشد خوب، روش نگهداری و تکثیر آسان پوتوس، او را به یکی از رایج‌ترین گیاهان آپارتمانی تبدیل کرده است.

علاوه بر پاکسازی هوا، تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که گیاهان احساس بهتری در افراد و محیط ایجاد می‌کنند پس بهتر است دست به کار شوید و یکی از این گیاهان را در محیط اطراف خود نگهداری کنید.

منبع:همشهری آنلاین 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: