کد خبر: ٢٣٦٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/29-١١:٣٣

گیاهان آپارتمانی یکی از مهم ترین عناصر زیبایی در خانه هستند. مخصوصا اگر گیاهان آپارتمانی زیبایی که برگ های رنگی دارند را انتخاب کنید.

 

به گزارش آبادان خبر، گیاهان بهترین راه برای ایجاد فضای متنوع و رنگارنگ در خانه هستند. در این قسمت از قصد داریم گیاهانی زیبا با برگ های چند رنگ را به شما معرفی کنیم که می توانید با پرورش آن ها در خانه، محیط اطراف را زیباتر و دلنشین تر کنید.

گل آپارتمانی رنگی

گیاه صورتی پولکا دات

برگ های صورتی این گیاه جذاب با زمینه سبز پررنگ آن را به یکی از بهترین گیاهان خانگی تبدیل کرده است؛ مخصوصا این که برگ های آن زیر نور آفتاب صبحگاهی جلوه بسیار عالی پیدا می کنند و سایه ها و خطوط بنفش و زیبایی روی آن دیده می شود. کافی است که در فصل رشد، هر دو الی سه هفته یکبار به آن کود بدهید.

گیاه صورتی پولکا دات

بگونیا خالدار

این گیاه یکی از جذاب ترین هاست که نام آن در این لیست قرار می گیرد و دارای نقاط رنگی روی برگ هایش می باشد و زمینه برگ های آن رنگ قرمز دارند. البته پرورشش کار آسانی نیست اما ارزش تلاش دارد.

حسن یوسف

برگ های این گیاه رنگ های مختلفی دارند و ظاهر متمایزی را در انتهای برگ ایجاد می کنند. در نتیجه برای محیط خانه بسیار جذاب هستند و رنگ آن ها شما را عاشق خودشان می کند. کافی است آن ها را در محیط نسبتاً گرم و روشن نگه دارید تا حداکثر رشد را داشته باشند.

کروتون

این گیاه جزء بهترین گیاهان رنگی برای محیط خانه می باشد. برگ های چند رنگ و دارای خطوط زیبایی دارد. بهترین حالت این است که آن را در معرض نور جانبی قرار دهید و در محیط خانه بگذارید. معمولاً در نور کم هم دوام خوبی دارند.

گیاه کروتون

گیاه nerve یا عصب گیاهی

برگ های این گیاه به رنگ صورتی و سبز دیده می شود و ظاهر جذابی را برای محیط خانه ایجاد می کند. کافی است که نور کافی به برگ های آن برسد. کافی است که آن را نزدیک یک پنجره با نور روشن و زیاد قرار دهید و حتماً 2 الی 4 ساعت در طول روز به آن نور برسانید.

پپرومیا

این گیاه انتخاب بسیار عالی برای سبد های آویزان داخل خانه است. برگ های آن بیضی یا قلبی شکل هستند. انواع مختلفی از آن ها مثل پپرومیای متالیک و هندوانه ای هم یافت می شوند که دارای نقاط نقره ای با برگ های سبز می باشند.

گیاه بنفش مخملی

رنگ برگ های این گیاه سبز و بنفش است و پرز های بنفش نازکی روی آن را پوشانده است و یک بافت مخملی برای آن ایجاد کرده است. می توانید این گیاه را در سبد های آویزان داخل خانه نگهداری کنید و به راحتی آن را قلمه بزنید.

گیاه بنفش مخملی

بگونیا رکس

این گیاه دارای رنگ های مختلفی است و می توانید چند رنگ متفاوت از آن را تهیه کنید و یک کالکشنی از گیاه بنفش، صورتی، سبز یا نقره ای در محیط منزل بسازید که ظاهر بسیار جذابی را ایجاد می کند. فقط باید آن را در دمای معمولی و در معرض نور خورشید قرار دهید.

ماسک افریقایی

این گیاه هم دارای برگ های بزرگ با رنگ سبز تیره است که خطوط رنگی از جمله سفید روی آن دیده می شود که رشد مناسبی دارد؛ به شرطی که هنگام صبح در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

کاکتوس بیابانی

این کاکتوس جزء گیاهان سوکولونت بسیار عالی محسوب می شود. ظاهر بسیار جذابی دارد. توانایی فتوسنتز در آن بسیار بالاست و گزینه خوبی برای افرادی است که مشغله زیادی دارند زیرا نیاز به مراقبت بسیار سفت و سختی ندارد.

کاکتوس بیابانی

گیاه مار

گیاه مار گزینه مناسبی برای نگهداری در محیط منزل است، ظاهر آن سبز رنگ است و می تواند هوای داخل خانه را تصفیه کند. این گیاه برگ های بزرگ، رو به بالا و سبز رنگی دارد که خطوطی از سفید یا زرد در گوشه های این برگ دیده می شود. البته باید مراقب باشید که در آب دادن به این گیاه زیاده روی نکنید.

ماداگاسکار دراگون

این گیاه برگ های رنگارنگی دارد. گوشه های آن به رنگ قرمز دیده می شود. الگو هایی از رنگ های مختلف را روی برگ و ساقه های آن می بینید. در نتیجه می توانید آن را به عنوان یک گیاه هنری و جذاب داخل منزل نگهداری کنید. این گیاه زیبا باید در فصل رشد 2 الی 3 بار به آن کود دریافت کند.

گیاه آلومینیومی

گیاه آلومینیومی برگ های براق و جذابی دارد و چنانچه پیش از این هم در نمناک گفته شد باید به اندازه کافی آب بخورد. ظاهر بسیار زیبای آن به گونه ای است که می تواند در مدت زمان کوتاه رشد قابل توجهی داشته باشد. این گیاه عاشق نور زیاد است و البته نور کم را هم به خوبی تحمل می کند.

گیاه آلومینیومی

گیاه کلوچه ای

برگ های این گیاه دو رنگ دارد و برگ های آن به رنگ خاکستری و سبز و رگه هایی از بنفش تیره دیده می شوند. فقط باید چندین ساعت در معرض نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد و به اندازه کافی یعنی یک بار در ماه کود بخورد.

گیاه برگ بیدی

این گیاه رنگ های بسیار جذابی دارد و حتما باید جزء اولویت های شما قرار بگیرد . نوک برگ های آن پهن و گوشه دار و تیز است. همچنین می تواند در فصل بهار چندین گل مختلف بدهد؛ به شرطی که نور آفتاب به اندازه کافی به آن برسد.

گیاه نماز

این گیاه ظاهر بسیار جذابی دارد. علت آن هم برگ های بزرگ و مخملی شکل آن است که در رنگ های سبز تیره با بافت بسیار زیبا و جذاب دیده می شود. گیاه نماز با برگ های قرمز هم یافت می گردد و البته رگه هایی از رنگ زرد روی آن دیده می شود. باید صبح و عصر در معرض نور کافی قرار بگیرد تا رشد خوبی داشته باشد.

گیاه نماز

گیاه فیکوس

برگ های این گیاه به رنگ سبز تیره دیده می شود و اثراتی از رنگ زرد، کرم، صورتی یا سفید هم روی آن دیده می شود. همچنین می تواند ارتفاع بلندی داشته باشد؛ به شرطی که به خوبی از آن مراقبت کنید. کافی است که آن را در پنجره ای به سمت شرق قرار دهید تا بتواند از نور صبحگاهی به اندازه کافی بهره مند شود.

گیاه فیل گوش

این گیاه دارای نقاط و خط های بسیار زیبایی روی برگ های قلبی شکل می باشد و ظاهر خانه را به یک محیط جذاب تبدیل می کند. رنگ های مختلفی از آن دیده می شود. کافی است آن را در یک محیط نسبتاً مرطوب نگه دارید؛ به شرطی که نور جانبی به اندازه کافی به آن برسد.

گیاه سپر ایرانی

این گیاه برگ های بنفش تیره دارد. اثراتی از رنگ سبز هم در وسط برگ آن دیده می شود. درخشش زیادی روی برگ های این گیاه وجود دارد و باید آن را به سمت پنجره های جنوب یا غرب قرار دهید تا بتواند در طول روز 2 الی 4 ساعت نور کافی دریافت کند.

گیاه سپر ایرانی

فرفیون زینتی یا تاج خار

این گیاه بهترین گیاه گل ده برای محیط داخل خانه است. رنگ های آن صورتی پررنگ هستند و ترکیبی از رنگ های دیگر هم روی برگ هایش دیده می شود. باید در محیط روشن قرار بگیرد و 3 الی 4 ساعت در طول روز نور مستقیم دریافت کند.

گیاه سرخ برگه

این گیاه جزء گیاهان محبوب در جشن کریسمس محسوب می شود. تعادل زیادی بین رنگ های سفید، قرمز و صورتی ایجاد می کند و یکی از بهترین گیاهان برای محیط داخل خانه محسوب می شود. کافی است که در طول روز بیش از 7 ساعت در معرض نور مستقیم قرار بگیرد.

کلیویا

این گیاه برای محیط داخل خانه ظاهر بسیار خوب و جذابی را ایجاد می کند و می توانید چند تا از آن ها را نگهداری کنید. رنگ های آن از نارنجی تا قرمز وجود دارند. حتی اگر گل ندهند، باز هم جذابیت کافی را در محیط خانه ایجاد می کنند. فقط باید دقت کنید که این گیاه سمی است بنابراین آن را از دسترس کودکان و پرنده های خانگی دور نگه دارید.

کلیویا

کاکتوس مدادی

این گیاه ساقه های بسیار جذابی دارد که شبیه به مداد است و می تواند در محیط خانه رشد خوبی را داشته باشد و رنگ های جذابی را ایجاد کند. برگ های آن سمی هستند و نباید در معرض دسترس کودکان و پرنده های خانگی قرار بگیرند. کافی است که در طول روز بین سه و چهار ساعت آن را نزدیک به نور خورشید قرار دهید.

گیاه سنگ شکن توت فرنگی

این گیاه گزینه عالی برای قرار دادن در سبد های آویز در محیط خانه است. جذابیت و زیبایی رنگ های قرمز در آن به شدت به چشم می خورد. اگر در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرد، می تواند رشد خوبی داشته باشد.

 

گل های آپارتمانی،گیاهان آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:نمناک

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: