کد خبر: ٢٣٢٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/30-١٠:١٧

زرد شدن و پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی از مشکلات رایج این گیاهان است که اغلب به دلیل کمبود نور یا آبیاری می باشد.

 

زرد شدن و پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی از مشکلات رایج این گیاهان است که اغلب به دلیل کمبود نور یا آبیاری می باشد.

علت پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

کمبود آفتاب مهمترین علت رشد ضعیف اکثر گیاهان آپارتمانی است هر چند گلدان کوچک هم گیاه را محبوس می کنند واجازه گسترش به برگ ها را نمی دهد.خیلی از افراد علی رغم نداشتن جای مناسب برای پرورش گل و گیاه و سبزیجات، داخل آپارتمان خود گل پرورش می دهند. اما همیشه در این کار موفق نیستند ولی چرا ؟ علت همیشه نبود نور کافی است یا ..

پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

پژمرده و خشک شدن گیاهان آپارتمانی

علت پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی چیست؟

حقیقت این است که زرد شدن برگ به عوامل مختلفی بستگی دارد

  • جایی که گیاه در آن قرار دارد
  • نشانه های دیگری که در گیاه خودش را نشان می دهد.
  • آبیاری بیش از حد
  • ماندن آب زیر خاک گیاه
  • کمبود مواد معدنی و تغییر دما می تواند علت زرد شدن برگ گیاهان باشد.

آبیاری بیش از حد گیاه

پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی به دلیل آبیاری بیش از حد

نشانه های پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی و راه حل آن ها

در مقاله زیر، ما برخی از نشانه های ساده همراه با یک راه حل برای رهایی از برگ های زرد شده گیاهان را آورده ایم.

برگ های زرد + پیچش یا حلقه زدن به سمت داخل+ پژمرده شدن یا پیچ خوردن

معمولا با خشکی خاک گیاه همراه است، گیاه شما کم آبیاری شده است. احتمالا پیش از این نیز دیده بودید که برگ های پایین و کهنه تر گیاه در حال ریختن هستند.

راه حل = گیاه خود را بیشتر آبیاری کنید.

برگ های زرد+ محو شدگی رنگ سبز+ یا زرد روشن

معمولا این مشکل به دلیل رطوبت خاک یا حتی پشه های قارچی شکل است. اگر این مشکل مدت زمان طولانی، ادامه داشته باشد، پایه ساقه ممکن است سیاه شود.

این اتفاق به طور کلی به این معنی است که گیاه شما بیش از حد آبیاری شده است. معمولا ابتدا برگ های پایین تر می ریزند، اگر چه که کل گیاه نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد .

راه حل= گیاه را در گلدان بزرگتر بکارید و کمتر به آن آب دهید، و یا این که اجازه دهید گیاه خشک و سپس آب آن کم شود.

کمبود آب در گیاه

زرد شدن گیاهان آپارتمانی به دلیل رطوبت خاک

زردی غیر عادی+ گاهی اوقات برگ گیاه بدشکل می شود

این اتفاق معمولا ناشی از آفت یا کمبود مواد معدنی است، اگر هیچ آفتی مشاهده نشود، معمولا ناشی از کمبود مواد معدنی مانند کلسیم و بور است.

راه حل= کودی انتخاب کنید که حاوی کلسیم و بور است و یک بار در ماه از آن استفاده کنید.

زرد شدن کامل گیاه+ ممکن است که برگ ها بریزند و یا نریزند.

احتمالا موضوع دما است و چنانچه در این بخش میخوانید ممکن است دما خیلی سرد یا خیلی گرم باشد. این اتفاق معمولا باعث می شود که بیشتر برگ ها زرد کمرنگ یا نسبتا سفید شوند. دما در اطراف گیاه بیش از حد یا به طور واضح تغییرات پی در پی دارد، مثلا گیاه کنار رادیاتور یا بخاری است.

راه حل= در صورتی که هیچ علت تغییر دمای آشکاری وجود نداشت و خاک طبیعی به نظر رسید، گیاه را کود دهی کنید.

زرد شدن گیاهان

جلوگیری از زرد شدن گیاهان آپارتمانی

کل گیاه نیمه زرد :  ریزش برگ وجود ندارد و به معنی آن است که یا گلدان کوچک است و ریشه ها جایی برای رشد ندارند و یا گیاه شما در مراحل اولیه کمبود کود است.

راه حل= گیاه را به یک گلدان بزرگتر انتقال دهید و یا سعی کنید که به آن کود دهی کنید.

بهترین زمان برای آبیاری گیاه :

وقتی می خواهید گیاه خانگی خود را آبیاری کنید، باید به اینکه چه زمانی در روز برای انجام این کار مناسب است نیز دقت کنید و تنها کافیست که به مطالعه این بخش از نمناک ادامه دهید.

همه ما می خواهیم بهترین نگدارنده گیاهی باشیم که می توانیم اما مراقبت از گیاهان قیمتی می تواند یک وظیفه دلهره آور برای شما باشد و آبیاری گیاهانتان مسلما مهمترین قسمت مراقبت هفتگی است این موضوع می تواند به تشخیص این که آیا گیاه شما رشد می کند یا همان اندازه باقی می ماند، کمک کند ؛ اما آیا تا به حال فکر کرده اید، دقیقا چه زمانی، بهترین زمان برای آبیاری گیاهان من است؟ خب این یک سوال بزرگ است.

در زیستگاه طبیعی گیاهان_ آن ها هر زمان که "مادر طبیعت" بخواهد، آبیاری می شوند. ابرها می توانند در هر زمانی از روز ببارند، اما در داخل فضای سربسته، جایی که شما در حال کنترل آن هستید، زمان ایده آلی برای آبیاری وجود دارد:

صبح ها!

بیشتر گیاهان دوست دارند در ساعات صبحگاهی آبیاری شوند. آن ها قبل از این که خورشید به طور کامل طلوع و آب آنها را خشک کند، نیاز به آب زیاد دارند. آبیاری در ساعت های صبحگاهی هم چنین یک استراتژی خوب برای گیاهانی است که نور طبیعی خورشید را به اندازه ای که دوست دارند، دریافت نمی کنند.

چرا که چندین ساعت نور خورشید که در پیش رو است، کمک می کند تا آب سریعا خارج شود، بنابراین آن ها برای مدت طولانی در ظرف مرطوب قرار ندارند. همان طور که برای مرطوب کردن_برای گیاهان که نیاز به رطوبت برای رشد دارند _بهتر است که آن ها را در صبح و عصر هر زمان که ممکن است آبیاری کرد.

رطوبت زیاد صبحگاهی کمک می کند تا آن ها را برای روز آماده کنید، در حالی که رطوبت شب به ایجاد رطوبت اضافی کمک می کند.گیاهان برای این موضوع بسیار سپاس گزار خواهند بود و باعث رشد مضاعفشان خواهد شد!

رطوبت رسانی در ساعت های شب یک راه عالی برای دادن رطوبت اضافی، البته به موقع به یک گیاه است که ممکن است در یک محیط خشک رشد کند. به عنوان مثال، بسیاری از ساکنان آپارتمان های ما کنترل کاملی بر سیستم های گرمایش خود ندارند.

که این گرمای خشک ثابت همیشه می تواند سلامت گیاهان گرمسیری شما را تحت تاثیر قرار دهد. در ساعات شب اطراف آن ها را مرطوب کنید یا یک دستگاه بخور بخرید، تا آن ها و خودتان را شاد کنید و بر رشدشان کنترل داشته باشید.

 

 

گیاهان آپارتمانی،گل های آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:نمناک

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: