کد خبر: ٢٢٩١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/02-٠٨:٣٤

نام گیاه شناسی: Soleirolia soleirolii نامهای رایج: اشکهای کودک ، هلکسین، چمن عروس، اشکهای فرشته نوع گیاه: چند ساله علفی ، اغلب به عنوان گیاه خانگی استفاده می شود اندازه بالغ: 4 اینچ قد؛ گسترش 36 اینچ یا بیشتر نور: در فضای باز ، نور متوسط ؛ آپارتمانی ، نور فیلتر شده درخشان نوع خاک: لوم غنی و مرطوب pH خاک 5.0 تا 6.0 (کمی اسیدی) زمان شکوفه دهی: اواخر بهار تا اوایل تابستان ؛ اردیبهشت تا خرداد منطقه: بومی کورسیکا ، غرب مدیترانه

 

به گزارش آبادان خبر، در حقیقت ، در آب و هوای معتدل با بارندگی منظم ، گیاهان می توانند تبدیل به علف هرز شوند.

هنگام رشد آن در فضای باز ، چمن عروس را در خاک مرطوب و زهکشی شده در سایه تا سایه کامل بکارید. با وجود شهرت برای رشد پرخاشگرانه ، چمن عروس به نور شدید خورشید یا شرایط خشک پاسخ خوبی نمیدهد. اما در خاک غنی ، زهکشی شده اما مرطوب ، گیاه بسیار تهاجمی رشد می کند. آنها در آب و هوای بسیار گرم همیشه سبز خواهند ماند ، اما ممکن است اغلب با کمترین میزان سرما از بین بروند.

نور مناسب برای چمن عروس:

گیاهان چمن عروس مدت کوتاهی در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب دوام میاورند ، اما در نور روشن و فیلتر شده بهترین حالت را دارند. گیاهانی که در آفتاب کامل رشد می کنند ممکن است برگهای قهوه ای و سوخته ایجاد کنند. گیاهان چمن عروس می توانند در زیر نورهای مصنوعی در فضای داخلی رشد کنند. در فضای باز ، آنها باید در مکان های نسبتا سایه ای کاشته شوند.

خاک مناسب چمن عروس:یک خاک غنی که با کمپوست یا کود ترکیب می شود ، مواد مغذی موجود برای گیاهان چمن عروس را افزایش می دهد و همچنین به تنظیم سطح رطوبت گیاهان کمک می کند. هر خاک گلدان تجاری برای رشد چمن عروس تقریبا مناسب است.

آبیاری چمن عروس:

گیاهان چمن عروس تشنه هستند و هرگز دوست ندارند خشک شوند. اگر گیاهان شما خشک شوند ، متوجه یک پژمردگی چشمگیر می شوید. به سرعت آنها را آبیاری کنید و ظرف یک روز باید بهبود یابند. گیاهان آپارتمانی چمن عروس در ماه های زمستان کمی آب کمتری نیاز دارند. خوب است سطح خاک خشک باشد ، اما خاک اطراف ریشه باید کمی مرطوب باشد.

دما و رطوبت مورد نیاز چمن عروس:

گیاه چمن عروس به عنوان یک نمونه در فضای باز ، در دمای 50 تا 70 درجه فارنهایت بهترین رشد را دارد. هرچه دمای محیط بیشتر باشد ، باغبان باید توجه بیشتری به نور و رطوبت داشته باشد. گیاهان چمن عروس می توانند مقداری در مقابل سرمازدگی مقاوم باشند ، اما دمای یخ زدگی میتواند آنها را از بین ببرد.

گیاهان چمن عروس سطح رطوبت بالای خاک را میپسندند. این باعث می شود که آنها برای حمام یا آشپزخانه ایده آل باشند. در محیط های خشک تر ، متوانید آنها را در گلدان های تراریوم قرار دهید.تراریوم چمن عروس و فیتونیا

کود دهی چمن عروس:

یک کود گیاهی متعادل ، شاخ و برگ گیاهان چمن عروس را به رنگ سبز روشن و متراکم نگه می دارد.

تعویض خاک و کاشت مجدد چمن عروس:

گیاهان چمن عروس به سرعت رشد می کنند و باید بطور منظم گلدانشان تعویض شود. از آنجا که ساقه ها بسیار شکننده هستند ، شما نباید گیاهان را توسط ساقه ها یا برگها از ظروف آنها بیرون بیاورید. گلدان ها را پشت و رو کنید و به آنها ضربه بزنید ، آنها را فشار دهید ، یا با مداد سوراخ زهکشی را فشار دهید تا گیاهان سست شوند.

تکثیر گیاه چمن عروس:

گیاه اشک کودک به راحتی تکثیر می شود - در برخی شرایط خیلی راحت. هر جا ساقه ها خاک را لمس کنند ، ریشه می سازند. گیاهان می توانند بدون محدودیت به این روش گسترش یابند. اگر می خواهید گیاهان جدیدی برای گلدان های مختلف ایجاد کنید ، بخشی از ساقه ها را با خاک و ریشه با بیلچه کوچک جدا کنید. نگران آسیب رساندن به گیاه نباشید. به سرعت احیا می شود. بخش را مجدداً جایگزین کرده و آن را آبیاری کنید و بدون هیچ مشکلی رشد خواهد کرد.

هرس کردن چمن عروس:

برای سلامتی نیازی به هرس گیاهان چمن عروس نیست ، اما هرس اغلب باعث بهبود ظاهر گیاهان  می شود.

انواع گیاهان چمن عروس:

گونه استاندارد سبز چمن عروس بیشتر در مغازه ها وجود دارد. با این حال ، دو نوع رنگ در دسترس است ، از جمله "Aurea" با شاخ و برگ طلایی و "Variegata" با رنگ سفید. 

 

گل های آپارتمانی،گیاهان،چمن عروس،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:گلزیب

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: