کد خبر: ٢٢٠٠٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/16-٠٠:١٢

برخی از گیاهان کمیاب که در مناطق گرمسیری رشد می کنند گیاهان مناسبی برای آپارتمان به حساب می آیند که نگهداری و پرورش آن ها بسیار آسان است.

 

به گزارش آبادان خبر، بعضی گیاهان کمیاب مانند گیاهان گرمسیری یا گیاهان کلکسیونی چون در همه مناطق دنیا قابل تکثیر نبودند، در مرور زمان به عنوان گیاه کمیاب معرفی شدند . در این قسمت قصد داریم به معرفی 30 گیاه زیبا و تقریبا کمیاب که برای نگهداری در آپارتمان بسیار مناسب هستند و در شرایط بسیار سخت و یا در صورت غفلت شما در انجام مراقبت های لازم از آن نیز مشکلی برای سلامتیشان به وجود نخواهد آمد ، بپردازیم .

1. گیاه همیشه سبز چینی

اگر علاوه بر آب دادن به گیاه، مراقبت های معمول دیگری نیز از گیاه خود به عمل میاورید، توصیه ما به شما گیاه همیشه سبز چینی است که از استقامت و انواع بسیار مختلفی برخوردار است .

2. گیاه مارچوبه سرخس

این گیاه پرزدار و کرکی نسبت به سایر سرخس ها از استقامت بیشتری در شرایط سخت برخوردار است و قابل پرورش در محیط های پر نور و یا بی نور است ، فقط کافی است که خاک این گیاه را مرطوب نگه دارید تا سالم باقی بماند.

3. گیاه فیدل

این گیاهان نیز از استقامت بالایی برخور دارند و به راحتی خراب نمی ‎شوند . این گیاه نیازمند نورغیر مستقیم آفتاب است و در تابستان ها به آب زیاد و در زمستان ها به آب کمتر نیازمند است.

4. گیاه شاه بلوط گویان

این گیاه با عنوان درخت پول شناخته می ‎شود و دارای یک تنه بافته شده است. این گیاه نیازمند نور غیر مستقیم آفتاب و آب زیاد است و زیست گاه بومی این گیاه، مرداب است.

5. گیاه چینی مانی

این گیاه یکی دیگر از گیاهان سرسخت است و با نام مستعار گیاه پنکیک شناخته می ‎شود. این گیاه مناسب مناطق به دور از نور مستقیم آفتاب است و نیازمند آب یاری هفتگی می ‎باشد. شما می ‎توانید جوانه های این گیاه را تکثیر کرده و آن را در همه قسمت های منزل خود پرورش دهید.

6. یوکا

این گیاه بیشتر از هر چیزی به نور خورشید نیازمند است. برای جلوگیری از آسیب دیدن این گیاه بهتر است آن را درون گلدان های عمیق بکارید و مقدار آب کافی برای آن را فراهم کنید.

7. بنفشه آفریقایی

یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی ، بنفشه آفریقایی است که چندین بار در طول سال شکوفا می ‎شود. این گیاه برای رشد بهتر به نور غیر مستیقم آفتاب و خاک غنی از مواد آلی نیازمند است. استفاده از کود مناسب نیز برای این گیاه بسیار مفید است.
8. پِپِرومیا

این گیاه در محیط های مرطوب از رشد بهتری برخوردار است و حتی زیر نور چراغ های فلورسنت نیز قابلیت شکوفا شدن دارد.

9. گیاه اِیر

این گیاه شگفت انگیز بدون نیاز به خاک نیز قابلیت پرورش یافتن دارد. تنها کافی است که هر 10 روز یک بار دو یا سه ساعت آن را درون ظرفی پر از آب قرار دهید.

10. گیاه عنکبوتی

یکی از گیاهان مناسب برای نگهداری در آپارتمان گیاهان عنکبوتی هستند که این گیاهان به سرعت رشد می ‎کنند و تنها کافیست که در محیط های پر نور نگهداری شوند و به صورت هفتگی آبیاری شوند.

11. گیاه نیلوفر

گیاه دیگری که برای پرورش در خانه های آپارتمانی بسیار مناسب است ، گیاه نیلوفر است که قادر به تصفیه هوای منزل از سموم و آلودگی های موجود در آن است.

12. گیاه آلوئه ورا

این گیاه که از رشد بسیار سریعی برخوردار است ، نیازمند نور غیر مستقیم و آبیاری هفتگی می‎ باشد.

13. گیاه لِوئی انگلیسی

این گیاه به عنوان یکی از بهترین گیاهان گلدانی شناخته شده است . شاخه های بلند آن را می ‎توانید به راحتی بر روی قفسه ها و کتابخانه خود آویزان کنید.

14. درختچه دراگون

این گیاه مناسب برای قسمت های کم نور منزل شما است اما برای سگ ها و گربه ها سمی می ‎باشد، بنابراین بهتر است حیوانات را از این گیاه دور کنید .

15. گیاه کالاته آ

این گیاه زیبا از تنوع رنگی بالایی برخوردار است . رنگ های این گیاه شامل بنفش ، سبز ، صورتی و قرمز است و نیازمند نور غیر مستقیم و رطوبت کافی می ‎باشد .

نام گیاهان کمیاب

16. گیاه کائوچو

این گیاهان در آسیا از طول بسیار زیادی برخوردارند اما گونه های کوچکتر آن ها برای نگهداری در منزل بسیار مناسب است . این گیاهان به آب زیاد نیاز ندارند و کافی است که با استفاده از دستمال مرطوب برگ های آن را مرطوب و تمیز کنید .

17. گیاه بروملیاد

این گیاه از استقامت بالایی برخوردار است و مناسب محیط های گرم می ‎باشد و نسبت به سرما بسیار حساس است .

18. گیاه جِید

این گیاه برای برخوردار بودن از شادابی و طراوت نیازمند آب کافی است و در صورت نرسیدن آب مور نیاز به آن، پژمرده خواهد شد . علت این امر وجود ریشه های کم عمق در این گیاه است .

19. گیاه کالانچو

این گیاه نیازمند مراقبت بسیار کمی است و مناسب برای مناطق دارای آب و هوای خشک می ‎باشد .این گیاه همچنین از استقامت بالایی در مقابل نواسانات دما برخوردار است و می‎ تواند آب را تا مدت زیادی درون ساقه های خود ذخیره کند .

20. نخل پونی تِیل

این گیاه نیازمند نور مستقیم آفتاب است اما به آبیاری زیاد نیازی ندارد زیرا می ‎تواند آب را برای مدتی طولانی درون ساقه های خود ذخیره کند .

21. ارکیده پارانوپسیس

این گیاه متعلق به کشور های گرمسیر آسیا است و نیازمند نور کمی است . این گیاهان در مناطق مرطوب از رشد بهتری برخوردارند و معمولا هفته ای یک بار نیاز به آبیاری شدن دارند .

22. فیلودندرون

این گیاه شامل صد ها گونه مختلف است و متعلق به کشور های هند، مکزیک و برزیل است . این گیاهان نیازمند نور کمی هستند و از آنجایی که در محیط های خشک رشد بهتری دارند، کافیست تنها هفته ای یک بار آن ها را آبیاری کنید .

23. بگونیا

این نوع از گیاهان که از تنوع بسیار زیادی برخوردارند ، در اکثر موارد به نور و آب کمی نیاز دارند .

بگونیا مخملی

24. گیاه تاج خار

اگرچه خار های موجود بر روی ساقه این گیاه ممکن است باعث ایجاد تاول و تورم دستانتان شوند ، با این حال این گیاه در طول سال گل های قرمز خوش رنگی می ‎دهد و نیازمند آب زیاد است .

25. کاکتوس

کاکتوس ها از آن دسته از گیاهانی هستند که به مراقبت و آبیاری بسیاری کمی نیازمند و این امر باعث مناسب بودن آن ها برای پرورش در خانه های آپارتمانی شده است . این گیاهان همچنین ، گل های زیبایی به رنگ های قرمز، صورتی، سفید و بنفش می ‎دهند .

26. گیاه زد زد

این گیاه که متعلق به مناطق آفریقای شرقی است ، در مقابل خشک سالی ، نور کم و رطوبت کم بسیار مقاوم است .

27. گیاه مار

این گیاهان که معمولا دارای برگ های بلند ، سفت و عمودی هستند می ‎توانند به مدت یک ماه بی آبی را تحمل کنند .

28. شفلرا

این درختچه سبز که به عنوان درخت چتر نیز شناخته می ‎شود، می‎ تواند تا چندین متر رشد کند . اگرچه این گیاه اندکی سمی است اما بدون نیاز به مراقبت خاصی قادر به رشد کردن خواهد بود .

شفلرا

29. دیفِن

بهتر است این گیاه را در برابر پنجره ای که با پرده پوشیده شده قرار دهید تا با بهره بردن از نور غیر مستقیم آفتاب به خوبی رشد کند.

30. گیاه کَست آیرُن

این گیاه از استقامت بالایی در شرایط سخت مانند نور کم ، خاک بی کیفیت ، آب شور و همچنین نواسات دما برخوردار است و می ‎تواند تا ارتفاع زیادی رشد کند . بنابراین این گیاه به مراقبت خاصی نیاز نخواهد داشت .

 

گیاهان آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:نمناک

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: