کد خبر: ٢١٥٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/21-١٠:١١

گیاهان آپارتمانی لوکس گیاهانی هستن که به نسبت گیاهان دیگه میشه در جایگاه گیاهان شیک و مدرن قرارشون داد و کسانی از این گیاهان استفاده میکنن که دوست دارن محیط اطرافشون شیک تر و مدرن تر به نظر برسه.

 

به گزارش آبادان خبر، این گیاهان به خاطر فرم متفاوت و البته خاص بودنشون معمولا تعداد انگشت شماری هستن و البته رنج قیمتی این گیاهان به مراتب بالاتر از گیاهان دیگه هستش که در این مقاله با هم با این گیاهان آپارتمانی لوکس آشنا میشیم :

گیاهان آپارتمانی لوکس

۱- ارکیده

ارکیده یکی از محبوب ترین و البته شیک ترین گل هاست که قیمتش بر خلاف گلهای دیگه به صورت شاخه ای نیست و هر گل به صورت جداگانه محاسبه میشه و جالبه که بدونین خیلی از مراسم های بزرگ و مناسبت ها برای مدرن تر شدن مراسم شون از ارکیده در گل آرایی شون استفاده میکنند. رنگ های جذاب و همچنین گونه های مختلفی داره و گلدان ارکیده هم در منزل قابل نگهداری هست که طرفدارای زیادی داره و البته میشه گفت نگهداری آسونی نداره.

۲- زاموفیلیا

زاموفیلیا یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس به شمار میاد. برگ های بیضی شکل و چرمی که همیشه سبز هستن و البته در سایزهای خیلی کوچک تا خیلی بزرگ قابل خریداری برای منزل هستن. زاموفیلیا مقاومت خوبی در برابر کم آبی و مشکلات داره و البته این نکته رو هم در نظر بگیرید که به نسبت گیاهان دیگه رشد کندتری داره.در ضمن مطمین باشین که هوا رو هم تصویه میکنه. پس اگر میخواین که یک گیاه لاکچری داشته باشین میتونین رو زاموفیلیا حساب کنین.

۳- بامبو

بامبو از قدیم الایام محبوبیت خودش رو در تمام دوران ها حفظ کرده و بهتره بگیم اصالت داره.خیلی ها بر این باور هستن که بامبو میتونه خوش شانسی هم بیاره. نگهداری از بامبو در دکور منزل داخل گلدان های لوکس میتونه زیبایی محیط رو چند برابر کنه. معمولا رایج هست که بامبو داخل آب نگهداری بشه تا ماندگاری بیشتری داشته باشه اما داخل خاک هم میشه کاشت و نگهداری کرد.

۴ - انواع بونسای

حتما دیدید که خیلی ها به عنوان هدیه از گلدان های بونسای استفاده میکنن. با اینکه هزینه بیشتری باید پرداخت کنن اما بر این باورند که هدیه شیکی رو دارن پیشکش میکنن. بونسای ها انواع و اندازه های مختلفی دارن که این روزها سایزهای مینیاتوری طرفدارهای بیشتری دارند. این گیاهان در صورت نگهداری مناسب تا حدود ۱۰ سال هم ماندگاری دارند. البته بونسای ها فوق العاده حساس و نگهداری آسانی ندارند. فرم ساقه بونسای ها یکی از دلایلی هست که خیلی ها شیفته این گیاه میشوند.

۵- پاچیرا

پاچیرا یکی دیگه از گیاهان لاکچری به شمار میاد که به دلیل فرم و نوع ساقه و برگ ها محبوبیت داره. خیلی ها معتقدن که از زمان قدیم این گیاه نماد پول و خوشبختیه.به همین دلیل هم هنوز خیلی ها سراغ این گیاه نسبتا مدرن میرن.تنها نکته مهم این گیاه اینه که علاقه ای به غبار پاشی نداره و خوبه که این نکته رو رعایت کنید.

۶- انواع درختچه های آپارتمانی

درختچه ها یکی از پیشنهادات جذاب برای گیاهان اپارتمانی لاکچری هستند. این درختچه ها شامل نخل ها ، دراسنا ، فیکوس ها ، کاج مطبق ، شفلرا و آکوبا هستن. سایز این گیاهان معمولا بزرگ تر از گیاهان دیگه هستش و به همین علت درختچه گفته میشه و مناسب راه رو ها، ورودی ها و راه پله هستن. لیراتا و فیکوس از محبوب ترین درختچه ها هستن . اگر این گیاهان رو واسه منزل بپسندید آماده باشین که هزینه کنید : )

 

گیاهان آپارتمانی، بامبو،درختچه های آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:سارگلینه

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: