کد خبر: ٢١٥٠٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/19-١٠:٥٤

گاهی هنگام نگهداری از گلدان های کوچک و بزرگ در خانه مجبور می شویم اقدام به سمپاشی گیاهان آپارتمانی خود کنیم. بنابراین سمپاشی برگ و خاک گلدان های خانگی برای سلامت گیاهان امری طبیعی بوده و گریزی از آن نیست. اما باید بدانیم بهترین زمان و بهترین سم برای گیاهان خانگی ما چیست و به چه طریق آن را انجام دهیم.

 

چه زمانی باید اقدام به سمپاشی گلدان های خانگی کنیم؟
به گزارش آبادان خبر، هر کدام از ما اهداف مختلفی برای نگهداری و پرورش گل ها و گیاهان آپارتمانی داریم. برخی به تصفیه هوای خانه خود فکر می کنند. برخی دوست دارند از زیبایی آن ها لذت ببرند و برخی رسیدگی به یک موجود زنده را راهی برای خلاصی از افکار و احساسات منفی می دانند. نگهداری از گیاهان به هر قصدی که باشد مسئولیت بزرگی را گردن ما می اندازد. چرا که علاوه بر فراهم کردن آنچه گیاه برای حیات خود به آن احتیاج دارد، باید مراقب ابتلای گیاه به بیماری های مختلف مانند قارچ و حمله آفات گیاهی به آن ها نیز باشیم. پس لازم است هر روز وضعیت گیاهمان را بررسی کرده و علت تغییرات احتمالی آن را جستجو کنیم. در این میان اگر علائم زیر را دیدیم باید سریعا اقدام به سمپاشی گیاهان آپارتمانی خود کنیم:

چه زمانی باید اقدام به سمپاشی گلدان های خانگی کنیم؟

ضعف بیش از حد و زرد شدن و ریزش برگ های گیاه با وجود داشتن خاک مناسب و مواد مغذی کافی.
وجود حشرات ریز روی ساقه، برگ و خاک گل ها و گیاهان.
وجود علائم مخصوص به آفات مختلف مانند تارهای عنکبوت، خوردگی برگ، لکه های سیاه یا سفید.
لکه های آبکی قهوه ای روی برگ ها و ساقه ها و پژمردگی گیاه در اثر وجود قارچ.
نکات مهم پیش از انجام سمپاشی گیاهان خانگی و آپارتمانی
قبل از اینکه به دنبال زمان مناسب برای سمپاشی گیاهان آپارتمانی، سم مخصوص برای گیاهمان و طریقه سمپاشی خاک گلدان باشیم باید نکاتی را در نظر بگیریم. آن نکات نیز عبارتند از:

به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین سعی کنید روزانه شرایط گیاهتان را چک کنید.
هفته ای یکبار برگ ها و ساقه گیاه خودتان را با پنبه آغشته به کمی الکل یا مایع صابون محلول در آب پاک کنید.
اگر متوجه شدید یکی از گلدانهایتان آفت زده شده یا به قارچ مبتلا شده آن را سریع از سایر گلدان ها جدا کنید.
همیشه قبل از تعویض خاک، خاکی که می خواهید استفاده کنید را ضد عفونی کنید.
هر سم مخصوص به تعداد مخصوصی از آفت ها و بیماری های قارچی هستند. بنابراین سعی کنید پیش از تهیه سم نوع آن ها را به دقت بررسی کنید و بشناسید.
انجام سمپاشی گیاهان خانگی و آپارتمانی

هرس گیاهان برای جلوگیری از تجمع حشره ها بسیار ضروری است.
آموزش نحوه سمپاشی گیاهان آپارتمانی
دریافت آموزش های لازم در سمپاشی گیاهان آپارتمانی بسیار مهم است. چرا که هنگام انجام سمپاشی گلدان های خانگی، نوع آفت کش یا قارچ کش گیاهان، زمان استفاده آن ها برای گلدان و طریقه صحیح انجام آن ها به نحوی که خطری برای سایر گلدان ها و خودتان نداشته باشید بسیار مهم است. در ادامه با هم در مورد تمامی این موارد می خوانیم:

نحوه انتخاب بهترین نوع سم برای گیاه
قبلا اشاره کردیم که باید نوع آفت را بشناسیم و پس از آن اقدام به انتخاب سم مناسب کنیم. انواع آفت هایی که ممکن است به گیاه ما آسیب بزنند عبارتند از شپشک آرد آلود، کرم، شته، پشه قارچی، کنه عنکبوتی. غیر از آن ممکن است گلدان به قارچ نیز مبتلا شود. از آنجایی که شناخت هر کدام از آن ها کمی سخت است و احتیاج به دانش خاص در این مورد دارد بهتر است از طریق مشاوره آنلاین گل و گیاه مشکل خود را حل کنید. تماس با شماره 09367889355 و صحبت با مشاورین جوانه بان برای سمپاشی گیاهان آپارتمانی بسیار مناسب است. به طور کلی نیز از انواع سموم زیر برای درمان آفات و قارچ گیاهان استفاده می شود:

آموزش نحوه سمپاشی گیاهان آپارتمانی

سموم خانگی: ترکیب حشره کش های خانگی برای گیاهان مانند سیر و فلفل، سیر و تنباکو، دارچین یا محلول آب و الکل و مایع صابون در خانه برای بر طرف کردن قارچ و برخی از آفات بسیار مناسب است.
سموم شیمیایی: استفاده از سموم شیمیایی مانند دیازینون، مالاتیون و کونفیدور می تواند باعث بهبودی سریع تر گیاهتان و بر طرف کردن آفات مختلف از روی آن شود. بهترین این سموم را می توانید از فروشگاه جوانه بان تهیه کنید.
قارچ کش های شیمیایی: استفاده از مواد شیمیایی جلوگیری کننده از ابتلا به قارچ مانند قارچ کش مانکوزب و سایر موادی که برای درمان قارچ گلدان به کار برده می شوند کمک بزرگی به سلامت گیاه شما می کند.
بهترین زمان برای سمپاشی گیاهان آپارتمانی
برخی از افراد بدون در نظر گرفتن زمان مناسب سمپاشی گیاهان آپارتمانی و زینتی، هر موقع از روز که می توانند اقدام به انجام این کار می کنند. اما باید بدانیم سمپاشی گلدان های خانگی زمان به خصوصی دارد. بهترین زمان انجام این کار صبح زود قبل از ساعت 8 و هنگام غروب آفتاب است. چرا که در این دو زمان روزنه های گیاهان برای دریافت آب و سموم محلول در آن باز است. در سایر زمان ها آب وارد روزنه ها نشده و تبخیر می شود. بنابراین میزان بسیار اندکی از سموم جذب گیاه می شود.

بهترین زمان برای سمپاشی گیاهان آپارتمانی

طریقه سمپاشی گیاهان آپارتمانی و خانگی
در آخر به بیان نکاتی می رسیم که بسیاری از شما منتظر خواندن آن بودید. آن هم این است که چگونه خودمان در خانه سمپاشی گیاهان آپارتمانی را انجام دهیم. بنابراین سعی کرده ایم در ادامه شیوه صحیح سمپاشی گلدان های خانگی را توضیح دهیم:

در ابتدا باید به یاد داشته باشید سمپاشی را در فضای آزاد انجام دهید.
حتما دستکش به دست کنید و جلوی دهان خود را حین انجام این کار بگیرید و عینک مخصوص به این کار را بزنید.
کودکان و سالمندان را از محلی که سمپاشی را در آن انجام می دهید دور کنید.
ابتدا سم را روی بخشی از گیاه تست کنید و اگر گیاهتان با سم سازگاری داشت سمپاشی را ادامه دهید.
پس از پاشیدن سم روی برگ، ساقه و خاک گلدان، تا خشک شدن کامل سموم روی گیاه، گلدان را در محیط باز و دور از نور خورشید نگه دارید.
در روزهای بارانی از سمپاشی خودداری کنید. چرا که باران سموم را از روی گیاه می شوید.
برنامه آبیاری را به گونه ای تنظیم کنید که لازم نباشد تا 24 ساعت آینده به گیاه آب بدهید.
برای اینکه بفهمید سموم خشک شده است یا نه، از تست کردن برگ و ساقه با دست بدون دستکش خودداری کنید. چرا که عوارض پوستی را برای شما به همراه دارد.
طریقه سمپاشی گیاهان آپارتمانی و خانگی

چگونه از خدمات شرکت های سمپاشی در منزل استفاده کنیم؟
حتما شما هم نام شرکت هایی که خدمات گل و گیاه، سم پاشی گیاهان آپارتمانی و کاشت گل را در منزل انجام می دهند شنیده اید. برای اینکه از نتیجه انجام سمپاشی مطمئن باشید می توانید از صفر تا صد انجام این کار را به این شرکت ها بسپارید. بنابراین اگر در اصفهان زندگی می کنید می توانید از خدمات گل و گیاه در منزل اصفهان که توسط کلینیک جوانه بان انجام می شود استفاده کنید. این شرکت کلیه خدمات شناخت آفات و بیماری های گلدان، تهیه سموم مناسب و عملیات سمپاشی گلدان هایتان را با حضور در منزل انجام می دهند. برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش می توانید با شماره 09367889355 تماس بگیرید.

 

گل های آپارتمانی،گیاهان آپارتمانی،سمپاشی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:جوانه بان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: