کد خبر: ٢٦٣٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/12-١١:٣٨

سرپرست بیمه سلامت خوزستان : حمایت از زوج‌های نابارور برای درمان و پرداخت هزینه‌ها ادامه دارد.

 

آبادان نیوز : محمدرضا رضایی در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان درخصوص تعداد مراکز ارائه دهنده خدمات درمان ناباروری و نازایی طرف قرارداد با بیمه سلامت گفت: در روز‌های اخیر، جلسه‌ای با حضور مدیران ۵ مرکز و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از این مراکز که مربوط به بخش خصوصی هستند، مکلف به تکمیل مدارک و پرونده قانونی خود شدند.

رضایی ادامه داد: همچنین مراکز درمان ناباروری و نازایی موظف به انعقاد قرارداد با بیمه‌ها براساس تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ شدند تا زوج‌ها هزینه کمتری برای درمان پرداخت کنند.

سرپرست بیمه سلامت خوزستان از حمایت‌ها و پیگیری‌های ریاست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تقدیر و از سازمان نظام پزشکی درخواست کرد با مراکزی که در مهلت مقرر، نسبت به دریافت مجوز‌های قانونی اقدام نمی‌کنند، برخورد قاطع و قانونی کند.

این مقام مسئول می‌گوید: مراکز دولتی و دانشگاهی همکاری لازم در این زمینه دارند و مشکلی وجود ندارد.

به گفته رضایی ، ۴ مرکز درمان ناباروری و نازایی خصوصی در اهواز فعالیت می‌کنند و در صورتیکه هر مرکز مجوز‌های قانونی دریافت نکند، امکان همکاری با آن‌ها وجود ندارد.

وی درخصوص چگونگی دریافت خدمت از مراکز درمان ناباروری و نازایی گفت: در صورتیکه زوج نابارور به بیمارستان گنجویان دزفول یا بیمارستان امام خمینی اهواز که جزو مراکز دولتی هستند، مراجعه کنند، مراکز تا ۹۰ درصد تعرفه‌های غیردولتی را از بیمه سلامت دریافت خواهند کرد و فقط ۱۰ درصد پرداخت هزینه بر عهده افراد تحت درمان است.

محمدرضا رضایی می‌گوید: در صورتیکه زوج نابارور به مراکز غیردولتی مراجعه کنند، باید هزینه‌ها را پرداخت کرده و سپس مدارک و مستندات را به همراه شماره شبای بانکی به اداره‌های بیمه سلامت در سطح استان خوزستان تحویل دهند تا هزینه‌ها به حساب آن‌ها واریز شود.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: