کد خبر: ٢٥٥٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/28-١٢:١٣

با مدیریت مصرف برق و برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده، تابستان امسال بدون خاموشی قابل گذر است.

 

آبادان نیوز : سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور گفت: با توجه به وقوع دما‌های ۵۰ درجه و بالاتر از آن در استان و به منظور حفظ پایداری شبکه برق در این شرایط، مشترکان باید مدیریت مصرف برق را در دستور کار خود قرار دهند تا بتوانیم با همراهی هم از این شرایط دشوار عبور کنیم.

کیومرث زمانی افزود: در این شرایط همه ادارات دولتی و نیمه دولتی و همچنین موسسات و بخش‌های مختلف اداری باید نسبت به کاهش مصرف به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری و تعطیلی اداره راس ساعت اعلامی ۱۳:۳۰ اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای مدیریت مصرف برق در شرایط سخت تابستان است، عنوان کرد: در صورتی که که ادارات و دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی نسبت به این قانون بی توجه باشند، برق آن‌ها قطع و از مدار مصرف خارج می‌شود.

زمانی ادامه داد: همچنین صنایع خوزستان نیز باید براساس سهمیه اعلام شده برق مصرف کنند، زیرا در صورتی که میزان مصرف این صنایع از سهمیه در نظر گرفته شده برای آن‌ها بیشتر شود، مرکز دیسپاچینگ نسبت به هشدار و قطع برق آن‌ها اقدام می‌کند.

سخنگوی صنعت برق در جنوب غرب کشور با بیان اینکه وقوع دمای بالای ۴۰ درجه باعث افزایش شدت مصرف انرژی در خوزستان می‌شود، گفت: در ۲ سال اخیر بروز خشکسالی و کاهش ذخایر مفید برق آبی سبب ایجاد محدودیت در تولید برق شده است، اما باید به این نکته توجه داشت که با مدیریت مصرف برق و برنامه‌ریزی‌های انجام شده تابستان امسال بدون خاموشی قابل گذر است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: