کد خبر: ٢٣٧٨٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/05-١١:١٩

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آماده‌سازی و رزرو تخت‌های عادی و ویژه در بیمارستان‌ها برای رویارویی با پیک احتمالی کرونا در اواخر بهمن‌ماه خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ حبیب حی‌بر گفت: در ۳ هفته گذشته بازرسی و ارزیابی بیمارستان‌های شهر اهواز و همچنین بیمارستان‌های شهر‌های حوزه این دانشگاه انجام شد.

 سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  می‌گوید: با احتمال اینکه ممکن است در اواخر بهمن‌ماه پیک ششم کرونا را در پیش داشته باشیم، پیگیری‌های لازم انجام شده است.

این مقام مسئول گفت: در این شرایط وظیفه ما ایجاد انگیزه در کارکنان حوزه درمان است و از طرف دیگر تلاش بر این است که کم و کسری‌های دستگاه‌ها و سیستم‌های بیمارستانی جبران شود. موظف هستیم آمادگی خود را حفظ کنیم و هشدار‌های لازم نیز به رؤسای بیمارستان‌ها برای پیگیری امور داده شده است.

به گفته او شرایط فعلی بیماری نباید خوش‌خیالی ایجاد کند و این هشدار داده می‌شود که وضعیت شکننده است.

حی بر گفت: متأسفانه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کاهش یافته و در برخی شهر‌ها مشاهده کردیم که در کوچه و خیابان حتی کسی ماسک نزده بود. این زنگ هشدار بسیار جدی است که ممکن است شرایط را به جایی برساند که دوباره محدودیت‌ها اعمال شود و مشاغل تعطیل شوند که زیان‌ها و آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در پی خواهد داشت.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  می‌گوید: در حال حاضر تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز زیر ۱۰۰ نفر است که از این تعداد حدود نیمی از آن‌ها در ICU هستند.

او در خصوص آمادگی برای مقابله با پیک کرونا گفت: ۲۵۲ تخت عادی بلوکه و آماده در اختیار داریم که هر لحظه آماده وارد شدن به چرخه پذیرش بیماران کرونا هستند.

این مقام مسئول در ادامه  گفت: همچنین ۱۲۲ تخت ویژه برای پذیرش بیماران کرونا در پیک احتمالی رزرو شده است. تلاش می‌شود هر چه به سمت پایان بهمن پیش می‌رویم این تعداد را به‌روز رسانی کنیم و ظرفیت را در اختیار نگه داریم.

به گفته حی بر روز گذشته حدود ۵۰۰ بیمار سرپایی کرونا مراجعه کردند  که از این تعداد ۱۹ نفر نیاز به بستری داشتند.

او می‌گوید: هر چند این آمار در مجموع آمار نسبتاً بدی نیست، اما نگرانیم که این تعداد بالا برود.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،کرونا
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: