کد خبر: ٢٣٦٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/26-١٠:٢٥

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به وقوع پیک همگانی کرونا در خوزستان هشدار داد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ محمدحسین سرمست می‌گوید: وقوع پیک همگانی احتمالا موجب اعمال محدودیت‌های زیادی می‌شود و عید نوروز سختی خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، گفت: روند بیماری و ابتلا به اومیکرون در کل کشور و خوزستان در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان در هر هفته نسبت به هفته قبل از آن دو برابر می‌شود.

به گفته این مقام مسئول معمولا یک تا دو ماه بعد از افزایش موارد ابتلا، موارد بستری افزایش می‌یابد و شیوع و پیک همگانی نیز یک تا دو ماه طول می‌کشد.

او گفت: در معرض پیک شدید بیماری هستیم بنابراین باید روند این پیک کندتر شود.

سرمست عمده مشکل استان را مراجعه نکردن  ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد برای تزریق واکسن یا دریافت دُز دوم عنوان کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می‌گوید: روند تزریق دز سوم نیز کند است که این مساله موجب می‌شود این افراد خود در معرض بیماری قرار بگیرند و افراد دیگر را هم گرفتار کنند.

این مقام مسئول، مهم‌ترین موضوع در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی را استفاده از ماسک دانست و گفت: متاسفانه استفاده از ماسک در خوزستان بسیار کم است به گونه‌ای که در حاشیه شهر‌ها تنها ۱۵ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند. این وضعیت، ما را بیشتر در معرض پیک همگانی قرار می‌دهد.

سرمست می‌گوید: اگر این روند ادامه داشته باشد در معرض محدودیت‌ها قرار خواهیم گرفت.  

استاندار خوزستان نیز گفت: مبارزه با کرونا با همان کیفیت قبل برقرار است؛ با توجه به سویه امیکرون باید جدیت در این کار بیشتر شود.

خلیلیان متذکر شد که باید برای تکمیل پوشش دُز سوم واکسیناسیون هدف‌گذاری شود.

به گفته این مقام مسئول جلوگیری از برگزاری تجمعات، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز باید مجددا به مردم گوشزد شود.

در حال حاضر تمام شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،کرونا
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: