کد خبر: ٢٣٤٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/13-١٠:٥٧

احمدی بلوطکی گفت: تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در دو سه روز دو برابر می‌شود و در مدت ۴۸ ساعت مبتلایان شناسایی‌شده به اُمیکرون دو برابر می‌شوند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ احمدی بلوطکی، دبیر شورای سلامت اهواز گفت: تعداد موارد ابتلا به اومیکرون در دو سه روز دو برابر می‌شود بنابراین باید توجه داشت با ورود این سویه به خوزستان، در مدت ۴۸ ساعت مبتلایان شناسایی‌شده به اُمیکرون دو برابر می‌شوند و ممکن است در بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی به این سویه مبتلا شوند.

او گفت: مردم باید امیکرون را جدی بگیرند و تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در دو سه روز دو برابر می‌شود بنابراین باید توجه داشت با ورود این سویه به خوزستان، در مدت ۴۸ ساعت مبتلایان شناسایی‌شده به اُمیکرون دو برابر می‌شوند و ممکن است در بازه زمانی کوتاه تعداد زیادی به این سویه مبتلا شوند.

احمدی بلوطکی گفت: میزان رعایت نکات بهداشتی به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که این مساله جای نگرانی دارد. میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون نیز هر چند مطلوب است، اما سرعت آن مورد انتظار نیست.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: دو هفته پس از دریافت واکسن ایمنی لازم ایجاد می‌شود و اکنون بهترین شرایط برای تزریق یا تکمیل واکسیناسیون فراهم است؛ مبادا مردم با اهمال‌کاری یا بی‌تفاوتی دوز سوم را تزریق نکنند و دچار مشکل شوند.

این مقام مسئول گفت: مطمئنا در صورت افزایش پوشش دوز سوم و تکمیل واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نه تنها اُمیکرون بلکه هیچ سویه دیگری نمی‌تواند مشکل خاصی برای مردم ایجاد کند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: شدت و پراکندگی علائم اُمیکرون نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است و احتمال ابتلای تعداد زیادی به این سویه در مدت زمان کوتاه وجود دارد بر خلاف سویه‌های قبلی، ابتلا به اُمیکرون شاید همراه با تب نباشد یا تب خفیفی بروز یابد؛ بنابراین شهروندان صرفا بر اساس تب، بیماری خود را تشخیص ندهند.

گلودرد شدید و خراش‌های ته حلق، تعریق شبانه، احساس خستگی، ضعف، بی‌حالی مفرط و کاهش شدید انرژی به گونه‌ای که فرد از انجام فعالیت‌های روزمره ناتوان باشد و درگیری مجاری تنفسی فوقانی، از علائم ابتلا به اومیکرون هستند.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،اومیکرون،کرونا
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: