مخترع و کارآفرین جوان خوزستانی با تلاش و پشتکار توانست دستگاه ساخت آب قلیایی را در استان به مرحله تولید برساند.

 

به گزارش آبادان خبر، برای اکثر ما پیش آمده که در لابه‌لای اهداف از پیش تعیین شده و در جست و جوی بهترین‌ها وتبدیل رویا‌ها به آرزو‌های دور و درازمان، خداوند دستمان را می‌گیرد و راهی تازه جلوی پایمان می‌گذارد.

راهی که شاید تا مدت‌ها در حیرت آن باشیم. آغازی که هیچ وقت در دوره افتاده‌ترین نقطه فکر و ذهنمان انتظار محقق شدنش را نداشتیم. راهی شیرین با تجربه‌های گوارا. تجربه‌ای که به دلچسب‌ترین  خاطره مبدل می‌شود و علاقمندی هر ثانیه آن را مرور کنید.

همین اول بسم الله بگویم که تلاش و کوشش هر فرد نیز جای خاص خود را در طی کردن مسیر موفقیت  دارد. این مقدمه آغازی بود برای ورود به گزارش امروز و اما ادامه قصه.

تصور کنید در حال تحقیق و پژوهش برای پایان نامه دکتری باشید و در آزمایشگاه مشغول آزمایش و واکاوی فلان باکتری، یک دفعه جرقه‌ای در ذهنتان زده شود و موفق به اختراع دستگاهی شوید که هر وقت اسم آزمایشگاه و باکتری به گوشتان بخورد لبخندی ملیح بر لبانت نقش ببندد و از خاطره آن روز دلتان قنج برود.

راه و دنیایی تازه که اراده ات را فولادین می‌کند و مشکلات را با تمام زورشان پس می‌زند و تو را خواسته یا ناخواسته وادار به برداشتن موانع می‌کند تا جایی که اراده ات زبانزد می‌شود و می‌شوی الگو و چراغ راهی برای نوپایان این مسیر.

این حرف‌ها گفته شد تا برسیم به یک جوان خوزستانی که موفق شده دستگاه یونیزه کننده آب قلیایی را اختراع کند.

به سراغ آرش مومنی مخترع دستگاه تولیدکننده آب قلیایی و یونیزه که متولد سال ۶۷ است  و دکترای باکتری شناسی از دانشگاه تهران-ورامین را دارد، رفتم. با ما همراه باشید تا انتهای گزارش و جزئیات اختراع این دستگاه را از زبان مخترعش بخوانید.

آرش مومنی مخترع دستگاه یونیزه کننده آب

آرش مومنی مخترع و تولید کننده دستگاه آب قلیایی و یونیزه گفت: زمانی که دانشجوی ارشد بودم در حال انجام آزمایشی روی یک  باکتری بودیم و می‌خواستیم این باکتری را با میدان مغناطیسی از بین ببریم که طی تحقیقات انجام شده، متوجه شدیم  این میدان اگر شدت و طول موج مشخصی داشته باشد خاصیت  قلیایی به آب می‌بخشد.

او گفت بدون اینکه فیلتر معرفی کرده یا ماده‌ای را به آب اضافه کنیم متوجه شدیم که می‌توان آب را با یک میدان خاص قلیایی کرد و زمانی که متوجه این موضوع شدیم طراحی یک سیم پیچی خاصی که بتواند این میدان را به آب بدهد، آغاز  و ماکت این دستگاه ساخته شد و هنوز  دستگاه کامل نشده  بود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز قرار داده شد تا صحت آن تایید شود.

اندر حکایت سختی‌ها و سنگ اندازی‌های مسیر ثبت اختراع

مومنی گفت: ثبت اختراع دستگاه به اخذ مجوز‌های زیادی مانند مجوز از صنعت و معدن، بهداشت و سازمان غذا و دارو  و همچنین مجوز استاندارد نیاز داشت که اخذ هر کدام یک سالی به طول انجامید.

او گفت: در مجموع عملیات ثبت اختراع و اخذ مجوز‌ها  ۵ سالی به طول انجامید  و از سال ۹۷  با سرمایه ۸۰ میلیون تومانی تولید دستگاه  آغاز شده است.

روند تولید دستگاه آب قلیایی و یونیزه

مخترع و تولید کننده دستگاه آب قلیایی و یونیزه با اشاره به  سختی‌های اخذ مجوز‌ها و سنگ اندازی‌ها گفت: یک سال به علت نبود سرمایه کافی، مکان و کم بودن سفارش‌ها در پارکینگ خانه مشغول به تولید این دستگاه بودم، سال ۹۷ استارت تولید این دستگاه زده شد که اوایل با تولید صد عدد از دستگاه‌ها ،فروش آن‌ها و کسب سود حاصل از آن تولید به ۲۰۰ عدد می رسید و اکنون سفارش‌ها به ۲ هزار عدد رسیده است.

تولید انبوه دستگاه آب قلیایی و یونیزه

او گفت: پس از انجام تحقیقات فراوان و تایید این دستگاه متوجه شدیم که این آب در درمان دیابت، فشار خون و خیلی از بیماری‌های دیگر موثر است بنابراین از طریق پارک علم و فناوری یک دفتر ۲۰ متری در اختیار ما قرار داده شد که با استخدام ۲ نیرو، موفق به تولید انبوه دستگاه شدیم.

دستگاه آب قلیایی و یونیزه

مومنی گفت : با بیان اینکه که تقریبا ما همه جای ایران نمایندگی داریم و در حال حاضر در یک شرکت تولیدی هستیم که روزانه ۴۰ عدد دستگاه تولیدکننده آب قلیایی و یونیزه تولید می‌کنیم و تاکنون حدود ۷ هزار و ۲۰۰ عدد از این دستگاه  تولید شده است.

مخترع و تولید کننده دستگاه آب قلیایی و یونیزه گفت: در حال حاضر دغدغه ما حجم بالای سفارشات بوده که بیشتر از  تولید این دستگاه است.

او گفت: برای افزایش تولید به فضای بزرگتر نیاز داریم که اگر این فضای بزرگتر در اختیار ما گذاشته شود هم در داخل کشور هم در بخش صادرات می‌توانیم خیلی محکم‌تر وارد عمل شویم.

مومنی هدف اصلی از اختراع این دستگاه را ارتقای سلامت مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به دغدغه‌های مردم در خصوص تهیه  دارو و اینکه خیلی از دارو‌ها تحریم هستند خیلی خوشحالم که توانستم این دستگاه را در اختیار این مردم  قرار دهم .

آغاز صادرات دستگاه آب قلیایی و یونیزه و ایرانی بودن تمام قطعات آن

او گفت: اوایل کار سفارشات  به دلیل آنکه فروش بیشتر از طریق فضای مجازی بود، خیلی کم بود و طول روز ۷ دستگاه  تولید می‌شد، ولی به لطف خدا این دستگاه کم کم به علت درمان برخی بیماری‌ها میان مردم مطرح شد.

مخترع و تولید کننده دستگاه آب قلیایی و یونیزه گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ نمایندگی در سراسر کشور در استان‌های تهران، فارس، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، کیش، مازندران و گیلان  وجود دارد.

او گفت: در حال حاضر در کانادا و افغانستان و ترکیه هم نمایندگی داریم و صادرات به این کشورها آغاز شده است.

دستگاه آب قلیایی و یونیزه، زاده فکر مخترع خوزستانی/ اختراعی که دوای درد بسیاری از بیمار‌ی ها است

به گفته مومنی همه قطعات به کار رفته در این دستگاه، ایرانی هستند که این خبر خوشی است.

آب یونیزه قلیایی توسط دستگاه تصفیه و یونیزه کننده آب و الکترولیز ایجاد و به منظور بالا بردن PH آب آشامیدنی و آزادسازی مولکولهای هیدروژن و اکسیژن موجود در آب تولید می‌شود.

آب یونیزه‌ قلیایی ترکیبی از آب‌های غنی از هیدروژن،غنی از اکسیژن و آب قلیایی است. این محصولات در ابتدا در ژاپن و خاور دور و سپس در ایالات متحده و اروپا محبوبیت یافت و در حال حاضر در ایران نیز عرضه می‌گردد.

آب قلیایی یونیزه در اروپا و آمریکا با نام آب یونیزه( ionized water)، آب قلیایی( alkaline water)، آب الکترولیز شده (electrolyzed water), آب زیستی(bio-water)، از آب معمولی (water) تفکیک می‌گردد.

آب قلیایی، آبی است که درجه PH آن بالاتر از آب لوله کشی است. PH طبیعی ۷ است هر چه درجه PH بالاتر باشد آب قلیایی‌تر است و هرچه PH پایین‌تر باشد آب اسیدی‌تر است.

اسیدی بودن محیط بدن، عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک

طبق تحقیقات پزشکی افرادی که بدن و خون خود را با تغذیه مناسب همواره در ناحیه قلیایی نگه می‌دارند از سلامتی بسیار بیشتری برخوردارند. بر همین اساس توصیه می‌کنند هر فرد حداکثر ۴۰ درصد از غذای روزانه خود را ازغذا‌های اسیدی انتخاب کند، زیرا مشخص شده احتمال بروز بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله سرطان‌ها و بیماری MS و پارکینسون و ... در بدن‌های اسیدی بسیار بیشتر است.

دستگاه آب قلیایی و یونیزه، زاده فکر مخترع خوزستانی/ اختراعی که دوای درد بسیاری از بیمار‌ی ها است

 برخی از عوارض ناشی از اسیدی بودن بدن در بلند مدت عبارتند از: مرگ سلول‌ها و پیری زودرس به علت بالا بودن نرخ اکسیداسیون، آسیب به سیستم قلبی عروقی و افزایش تصلب شرایین،  افزایش وزن و دیابت، ایجاد سنگ کلیه و بروز نارسایی‌های کلیوی و مثانه‌ای، کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن، افزایش آسیب‌های رادیکال‌های آزاد خون، بروز پوکی استخوان، درد مفاصل و آرتروز و درد عضلات و تجمع اسید لاکتیک، خستگی مزمن، سردرد، سر گیجه، ترش کردن، افزایش ترشحات مخاطی، افزایش تنش واسترس، خشکی پوست ومو و ناخن‌های شکننده، افزایش احتمال بروز سرطان وکاهش توانایی بدن در جذب مواد معدنی و مواد مغذی.

از دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی و کارایی آن چه می‌دانید؟

لیلا جراح زاده کارشناس دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی و سرپرست کارشناسان درمانی گفت:  این دستگاه قادر است بدون نیاز به هیچ ماده افزودنی و یا هیچ فیلتری ۵ کار را روی آب انجام دهد، این ۵ عمل عبارتند از:
۱- قلیایی کردن آب
۲- افزایش میزان اکسیژن آب و سبک شدن آب
۳- تبدیل آب به شکل  شش ضلعی
۴- ایجاد خاصیت یونیزه یا مغناطیسی در آب
۵- باعث کاهش ORP آب به میزان ۴۰۰ واحد یا افزایش آنتی اکسیدانی آب به میزان ۴۰۰ واحد

او افزود: امروزه به دلیل سَبک زندگی و  استفاده از غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مثل چای، قهوه، لبنیات، شیر و شیرینیجات  و ... بدن  به سمت اسیدی شدن پیش می‌رود که این عامل  باعث ایجاد ناراحتی‌های جسمی و روانی در انسان می‌شود.

جراح زاده گفت: دو سوم بدن انسان از آب تشکیل شده  پس اگر می‌خواهیم زندگی سالمی داشته باشیم باید میزان و نوع آبی که مصرف می‌کنیم به شکل قلیایی باشد.

او گفت: آب قلیایی PH حدود ۸ به بالا دارد و با ایجاد تعادل در روده، سلامت را تا ۲ الی ۳  برابر افزایش می‌دهد همچنین   ایمنی بدن بالا برده و افزایش ایمنی سبب جلوگیری از گسترش بیماری‌ها و عفونت در بدن می‌شود.

کارشناس دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی گفت: هرچه محیط داخلی بدن اسیدی تر، فرد  بیمارتر و هرچه محیط داخلی بدن  قلیایی‌تر باشد شخص سالم‌تر است.

جراح زاده گفت: چون باکتری‌ها و ویروس‌ها در محیط اسیدی بهتر فعالیت می‌کنند وقتی که آب قلیایی این تعادل را در بدن ما ایجاد می‌کند عملاً از گسترش بیماری‌ها جلوگیری کرده  و این حفظ تعادل در بدن به  بهبود عملکرد کلیه دستگاه‌های بدن هم کمک می‌کند.

او افزود: آب قلیایی باعث افزایش متابولیسم در بدن می‌شود  که این افزایش متابولیسم بدن باعث دفع سموم از بدن می‌شود همچنین به دلیل شش ضلعی بودن آب اندازه قطرات آب بسیار ریز می‌شود که این نفوذ پذیری را  در سلول‌ها بیشتر می‌کند.

دستگاه آب قلیایی و یونیزه، زاده فکر مخترع خوزستانی/ اختراعی که دوای درد بسیاری از بیمار‌ی ها است

جراح زاده گفت: انسان هر ویتامین و ماده غذایی را که بخواهد مصرف کند برای اینکه بتواند جذب سلول‌ها  شود باید در آب حل شود  پس وقتی نفوذپذیری آب افزایش یابد میزان جذب این مواد هم بیشتر می‌شود.

کارشناس دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی افزود: به دلیل انجام برخی فعالیت‌ها و سبک زندگی ما  موادی  به نام اکسنده‌ها در بدن تولید می شوند که بدترین نوع آن‌ها رادیکال‌های آزاد  و منشاء خیلی از بیماری‌ها از جمله سرطان، فشار خون و بیماری‌های قلبی هستند. 

جراح زاده گفت: آب قلیایی به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که رادیکال‌های آزاد را  از بین می‌برد و مانع  از بروز این بیماری‌ها در بدن هم می‌شود.

او افزود: آب مغناطیسی به طور طبیعی در چشمه ها، آب باران و در طبیعت وجود دارد.

جراح زاده گفت: در ادیان و کتاب‌های آسمانی هم از آب مغناطیسی به عنوان آب نیسان اشاره شده و خاصیت شفابخشی دارند  و این بدان معنی است که  بشر در قدیم از این آب استفاده می‌کرده، اما امروزه به خاطر  آلودگی هوا و مشکلات دیگر در دسترس همگان نیست.

جراح زاده افزود: بدن ما  به طور طبیعی این کار را انجام می‌دهد  آب شرب معمولی که وارد بدن می‌شود توسط خود بدن مغناطیسی و یونیزه شده و پس بدن شما باصرف انرژی  این کار را انجام می‌دهد و اگر این آب را به شکل شرب استفاده کنیم، انرژی که در بدن صرف این فعالیت‌ها می‌شود ، می تواند صرف فعالیت‌های دیگه مثل دفع سموم،  مبارزه با بیماری‌ها و جذب مواد مغذی شود.

کارشناس دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما آب مغناطیسی را به عنوان آب شرب استفاده کنند که هم در افزایش سلامت مردم موثر است و هم در جلوگیری و بروز بیماری ها.

آب یونیزه و این همه خاصیت و اثربخشی

فواید آب یونیزه و مغناطیسی برای ارگان‌های بدن؛

۱- آب یونیزه و مغناطیسی طعم شیرین‌تر و شفافیت بیشتری داشته و  با کاهش اسیدیته بدن باعث افزایش قلیایی شدن بدن می‌شود

۲- موثر در درمان دیابت و فشار خون

۳- بهبود زخم‌ها و سوختگی‌ها  و همچنین جلوگیری از پیری زودرس 

۴- اثر درمانی بر روی سیستم‌های گوارشی، ادراری و عصبی و موثر در درمان آسم، تب، سرماخوردگی، سرفه،   برونشیت و گلو درد 

۵- کاهش درد و ناراحتی‌های زنانه 

۶- بدن را احیا کرده و باعث سم زدایی و بازسازی ارگان‌های بدن می‌شود و تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی خودمختار دارد

۷- تنظیم عملکرد قلب و باز شدن گرفتگی عروق 

۸- دردهارا تسکین داده و انرژی را وارد بدن می‌کند و عملکرد مغز را تحریک می‌کند

۹- به دلیل حلالیت بالایی که دارد می‌تواند رسوبات سمی را در خود حل کند

۱۰-  نرمی و کاهش ریزش مو

۱۱- برای درمان بیماری‌های کلیوی (از بین بردن و جلوگیری از سنگ)، نقرس، چاقی و جلوگیری از پیری زودرس بسیار مفید است

۱۲- آب یونیزه به تنظیم مجدد دیواره سلول کمک می‌کند بنابراین باعث گردش بهترخون در بدن می‌شود.

۱۳- از آب یونیزه می‌توان برای شستشو وضدعفونی زخم‌ها و خراش‌های خارجی استفاده کرد

به گفته جراح زاده موارد بالا تنها گوشه‌ای از اثر بخشی آب یونیزه و مغناطیسی بر ارگان های بدن است.

آب قلیایی و یونیزه

او گفت: همه بیماری‌ها را می‌توان با آب مغناطیسی ابتدا پیشگیری و سپس درمان کرد.

کارشناس دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی گفت:  طی این مدت به خصوص بعد از بروز بیماری کرونا، این دستگاه در پیشگیری و بهبود بیماری کووید ۱۹ تاثیر بسزایی داشته به طوری که برای استفاده کنندگان تضمین بازگشت وجه را قرار دادیم که اگر که این دستگاه مورد استفاده قرار گرفت و بیماری شان بهبود پیدا نکرد وجه پرداخت شده عودت داده می‌شود.

جراح زاده افزود: آب قلیایی و یونیزه همچنین در بیماری‌هایی مثل کبد چرب، بیماری‌های ریوی، کلیوی،  فشار خون،  بیماری‌های قلبی، دیابت و همچنین بیماری‌های پوستی تاثیر فوق العاده زیادی داشته که اکثر مصرف کننده‌ها در این زمینه رضایت خود را اعلام کرده اند.

کارشناس دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی گفت: کلاس‌های آموزشی برای بیان فواید دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی و درمان بیماری‌ها برگزار می‌شود.

او افزود: همچنین در این کلاس‌ها نحوه استفاده از دستگاه تولید کننده آب یونیزه و مغناطیسی نیز ارائه می‌شود.

برگزاری کلاس های آموزشی

او گفت: در پایان هر ماه با کسانی که از دستگاه استفاده می کنند تماس گرفته می شود و در جریان درمان و اثر بخشی این دستگاه قرار می گیریم .  صدها نفر تاکنون  درمان شده و راضی هستند امیدواریم که بتوانیم گامی کوچک در بهبود سلامتی و درمان بیماری ها برداریم.

با توجه به اینکه سرمایه‌های هر کشوری در وهله اول نیرو‌های جوان، آزموده و نخبه هستند باید گفت که با حمایت و دستگیری از جوانان نخبه و کسانی که چیزی در چنته دارند می‌توان به آینده روشن کشورمان امیدوارتر شد.

اعتماد و بکارگیری نخبه‌ها در پروژه‌های مهم ملی و میهنی می‌تواند از مهاجرت آنان جلوگیری کند، اعتمادی که دو سر برد نه، هزار سر برد است. به امید نگاه ویژه مسئولان به این مسئله. 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،دستگاه آب قلیایی
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: