کد خبر: ٢٣٣٣٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/05-١٠:٠٤

استاندار خوزستان از ممنوعیت تردد از مرز‌های زمینی و دریایی این استان به مدت ۱۵ روز خبر داد و گفت: اعمال این محدودیت تردد برای جلوگیری از شیوع سویه اُمیکرون می‌باشد.

 

به گزارش آبادان خبر، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان روز شنبه (دیروز) در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد گفت: از امروز چهارم دی ماه به مدت ۱۵ روز هیچ گونه تردد مسافری از مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان به جز برای گروه‌های هفتگانه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: تردد مسافر از فرودگاه‌های خوزستان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی آزاد است به شرطی که مسافران ۲ دُز واکسن زده باشند یا تست منفی پی سی آر ارایه نمایند.

استاندار خوزستان با اشاره به ایجاد محدودیت برای برگزاری هر گونه تجمع در استان گفت: شیوه نامه‌های بهداشتی باید در مراکز شلوغ مانند رستوران‌ها و پاساژ‌ها رعایت شود.

خلیلیان از مردم استان خواست خطر سویه اومیکرون را جدی گرفته و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی مانع شیوع مجدد کرونا در خوزستان شوند.

وی افزود: علاوه بر پوشش دز دوم باید تزریق دُز سوم واکسن را جدی بگیریم تا ۹۰ درصد جامعه در مقابل این سویه جدید ایمنی داشته باشیم.

خلیلیان گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیش از واکسیناسیون اهمیت دارد و می‌تواند مصونیت بالایی را در جامعه ایجاد کند همچنین از بروز مرگ و میر گسترده ناشی از کرونا جلوگیری می‌کند.

وی از فرمانداران خواست در راستای افزایش روند واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بیشتر تلاش کنند چرا که این موضوع در ارزشیابی فعالیت آن‌ها لحاظ می‌شود.

استاندار خوزستان از شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف از جمله شرکت فولاد خوزستان که در راستای مقابله با کرونا مشارکت و همکاری داشتند قدردانی کرد.

وی در پایان ضمن تسلیت به خاطر درگذشت ۱۰ نفر از هم استانی‌ها در حادثه تصادف امروز جاده اهواز - خرمشهر افزود: این حادثه بسیار دلخراش بوده و موجب تاثر مردم خوزستان شد.

تمام شهر‌های خوزستان در وضعیت آبی کرونا قرار دارند.

تاکنون بیش از پنج میلیون و ۸۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان خوزستان تزریق شده است.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: