راهپیمایی اربعین حسینی برای دومین سال متوالی برگزار نمی‌شود و طبق تصمیم دولت عراق، تعداد محدودی از طریق هوایی می‌توانند زائر کربلا باشند.

 

به گزارش آبادان خبر، هر سال استان خوزستان به دلیل داشتن ۲ مرز زمینی میزبان خیل عظیم عاشقان و محبان حضرت سیدالشهدا (ع) و زیارت عتبات عالیات بود، اما امسال همانند پارسال به دلیل وجود بیماری کرونا خبری از این حماسه عظیم در این کشور و به ویژه در خوزستان نیست.

تعطیلی مرز‌های خوزستان به روی زائران

بنا به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا و اعلام کشور عراق، تردد زائران از طریق مرزهای زمینی شلمچه و چذابه امکان‌پذیر نیست و هیچ مجوزی برای زیارت عتبات عالیات عراق صادر نمی‌شود و اکنون این ۲ مرز مسدود هستند.

زیارت عتبات عالیات فقط از طریق هوایی امکانپذیر است

کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زائران ایرانی متقاضی شرکت در کنگره اربعین حسینی در نظر گرفته که قرار است موکب دارانی که هر سال در کشور عراق به زائران خدمات دهی می‌کنند، در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام شوند.

بر همین اساس افرادی که قصد عزیمت به عتبات عالیات دارند، تنها از طریق مرز هوایی می‌تواند اقدام کنند.

مواکب در مرز‌ها برپا نمی‌شوند

به دلیل مسدود بودن مرزها، امسال همانند پارسال هیچ موکبی در شلمچه و چذابه برپا نخواهد شد و موکب دارانی که قصد برپایی موکب در کشور عراق را دارند تنها از مسیر هوایی می‌توانند به این کشور سفر کنند.

زائران از حرکت به سوی مرز‌ها خودداری کنند

مسئولان استان خوزستان از مردم و زائران خواسته‌اند به دلیل مسدود بودن مرز‌ها از سفر به مرز‌های شلمچه و چذابه خودداری کنند، چرا که امسال با تصمیم دولت عراق هیچ زائری از طریق مرز‌های زمینی وارد این کشور نخواهد شد.

فعالیت مرز‌های در بخش تجاری ادامه دارد

اگرچه مرز‌ها برای تردد زائران به عتبات عالیات مسدود است؛ اما برای بحث تجارت و صادرات و واردات باز خواهد بود و در این امر مشکلی نیست.

چه کسانی مجاز به سفر به عراق هستند؟

تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار و بازرگانان، مقامات سیاسی و افرادی که به قصد زیارت نمی‌آیند مجاز به تردد از این مرز هستند.

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،اربعین حسینی
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: