کد خبر: ٢٢٤١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/11-١٠:٠٢

در حالی سلیمانی دشتکی از ساخت ۵ پتروپالایش برای ۵ شهرستان در خوزستان می‌گوید که پیشتر محیط زیست خوزستان ۲ پروژه را خلاف قوانین دانسته بود.

 

به گزارش آبادان خبر؛ قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان روز چهارشنبه در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: استعلام‌ها و تشکیل پرونده و صدور مجوز برای ۵ پروژه بزرگ پتروپالایش برای ۵ شهرستان صادر شده است.

او افزود: ما پیشتر توانستیم واگذاری منابع طبیعی برای این ۵ پروژه را پیگیری کنیم همچنین مجوز کمیسیون تبصره ۱ ماده کشاورزی را گرفتیم و نیز کمیسیون واگذاری زمین برای این پروژه‌ها برگزار شد و در ادامه مجوز کمیسیون هوای پاک (ماده ۱۱) را گرفتیم و سپس کمیته زیربنایی نظر داد و امروز هم خوشبختانه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصویب نهایی در مورد این ۵ پروژه را داشتیم.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: این ۵ پروژه در شهرستان‌های بهبهان، شادگان، آغاجاری، دشت آزادگان و رامهرمز ساخته خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: این ۵ پروژه به طور متوسط هر یک در دوران ساخت حداقل ۲ هزار شغل ایجاد خواهد کرد و در دوره بهره برداری هر کدام هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می‌کند و در کنار آن مشاغل جانبی زیادی ایجاد خواهد شد که تحول خوبی در این شهرستان‌ها ایجاد می‌کند.

سلیمانی دشتکی ابراز امیدواری کرد: سرمایه‌گذاران در این جلسه حضور داشتند و امیدوارم با توجه به این مجوز‌ها عملیات اجرایی پروژه‌ها بزودی شروع شود.

این در حالی است که مدتی پیش محمد جواد اشرفی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در نشست قانون هوای پاک در استانداری خوزستان گفته بود که احداث ۲ کارخانه در خوزستان به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی و همچنین نزدیکی به تالاب شادگان خلاف قوانین محیط زیستی هستند. اینکه آیا قوانین زیست محیطی برای ساخت این پروژه‌ها در نظر گرفته خواهد شد یا خبر توضیحی ارائه نشده است.

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،پتروپالایش،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: