کد خبر: ٢١٧٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/01-٠٣:١٠

کاهش حساسیت‌ها نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین گروه‌های مختلف مردم و کاهش میزان تبعیت گروه‌های شغلی از محدودیت‌های مرتبط با وضعیت شیوع همه گیری و کمرنگ بودن نظارت‌ها بر این روند، تب کرونا در فارس را بالا برده و شاهد سرعت گرفتن روند صعودی آمارها در این استان هستیم.

 

به گزارش آبادان خبر، طی ۲ هفته اخیر، موج پنجم از همه گیری بیماری کرونا، با همراه شدن سویه‌های جهش یافته این ویروس بسیار خطرناک و در سایه منظم نبودن واکسیناسیون، بی تفاوتی مردم خصوصا گروه‌ سنی جوانان و نوجوانان، تداوم فعالیت‌های روزمره علیرغم اعلام وضعیت‌های قرمز و نارنجی و تعیین محدودیت‌های شغلی و نبود نظارت جدی بر اجرای دقیق پروتکل‌های از سوی مردم و صنوف مختلف، مانند آنچه در موج‌های قبلی این بیماری، شاهد آن بودیم و .... منجر به تداوم سیر صعودی ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کروناویروس در فارس شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پنجشنبه ۳۱ تیر در جلسه اعلام آخرین آمار وضعیت شیوع کرونا ویروس در فارس گفت: با فوت ۱۶ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون، به پنج هزار و ۱۲ نفر رسیده است.

سید روح‌الله حسینی با یادآوری اینکه طی ۱۷ ماه گذشته بالغ بر ۳۲۴ هزار و ۱۲۷ بیمار مثبت کرونایی در فارس شناسایی شده‌اند، گفت: تعداد ۳۰۳ هزار و ۲۳ بیمار از طریق تست‌های تشخیص مولکولی و تعداد ۲۱ هزار و ۱۰۴ نفر از طریق انجام تست‌های سریع در قالب طرح شهید سلیمانی، شناسایی شده‌اند.

او با بیان اینکه از کل بیماران شناسایی شده، ۲۸۷ هزار و ۲۰۳ نفر کاملا بهبود یافته و ۵ هزار نفر فوت کرده‌اند، گفت: مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند به ۲۵۷۸ نفر افزایش یافته است.

حسینی با اشاره افزایش چشمگیر تعداد بیماران نیازمند بستری که روزانه به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، نسبت به موجهای قبلی کرونا، گفت: از تعداد کل بیماران بستری، ۲۳۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن تاکید کرد: بیاییم با بیشتر جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

 

ویروس کرونا،فارس،واکسیناسیون کروناویروس،دانشگاه پزشکی شیراز،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: