رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: میزان مراجعه و بستری بیماران در خوزستان افرایش پیدا کرده است و خطر ایجاد خیز جدید کرونا وجود دارد.

 

به گزارش آبادان خبر، سید محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مصوبات نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان بر حول ۳ محور واکسیناسیون، شناسایی ۱۰ مورد کرونای دلتا و طرح زمانبندی مقابله با کرونا بود.

او با بیان اینکه میزان مراجعه و بستری بیماران در خوزستان افرایش پیدا کرده است و خطر ایجاد خیز جدید کرونا وجود دارد و ما باید با تمام قوا تلاش کنیم تا این خیز جدید صورت نگیرد، افزود: در طرح زمان بندی مقابله با کرونا مقرر شد آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های گروهی و استفاده از ظرفیت بزرگان طوایف و معتمدین محل در جهت جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عزاداری عروسی انجام شود.

علوی بهترین و آخرین قدم در مقابله با بیماری کرونا را واکسیناسیون عنوان و تصریح کرد: تاکنون در استان یش از ۲۵۰ هزار و ۶۵۰ نفر دز اول و ۱۰۹ هزارو ۳۷۹ نفر دوز دوم و در مجموع حدود ۳۶۰ هزار نفر واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به این نکته که از مجموع گروه هدف که افراد ۱۸ سال به بالا با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر هستند حدود ۸ درصد و در مجموع جمعیت استان ۵.۲ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اظهار داشت: همچنین تاکنون در گروه سنی بالای ۸۰ سال حدود ۷۲ درصد، بالای ۷۰ سال حدود ۷۵ درصد و بالای ۶۵ سال حدود ۵۰ درصد در برابر کرونا واکسینه شده اند و هنوز ۲۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال تاکنون این واکسن را دریافت نکرده اند.

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،کرونا
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: