کد خبر: ٢١٠٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/28-١١:١٩

مردم خوزستان با حضور در پای صندوق های رای، یک­بار دیگر حماسه مشارکت پرشور در انتخابات را رقم می زنند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ خوزستانی ها در روز جمعه، همزمان با سراسر کشور از ساعت ۷ صبح برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا به پای صندوق های رای می روند.

سه میلیون و ۶۳۵ هزار و ۶۳۵ نفر در خوزستان واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند که ۹۷ هزار و ۱۲۹ نفر از رای دهندگان در این انتخابات رای اولی است.

ستاد انتخابات کشور، همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی  را برای رای دهندگان ضروری اعلام کرده و از آنها درخواست کرده است که هنگام مراجعه به شعب، خودکار شخصی و ماسک به همراه داشته باشند.

بنا بر اعلام ستاد انتخابات خوزستان، تمام شعب اخذ رای دارای تهویه بوده و ضدعفونی شده اند و نکات بهداشتی متناسب با شرایط کرونایی در آنها رعایت شده است. 

این دوره از انتخابات در ۸۷ نقطه شهری برای ۴۷۹ کرسی شورای اسلامی شهر در خوزستان برگزار می‌شود؛ همچنین انتخابات شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۲۲۴ نقطه روستایی برای تعیین تکلیف ۶ هزار و ۹۳۸ کرسی خواهد بود.

بر اساس آخرین گزارش ستاد انتخابات خوزستان، هم اکنون تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای شهر سه هزار و ۳۳۷ نفر و تعداد نامزدهای دارای کد شوراهای روستایی ۱۲ هزار و ۸۷۳ نفر است.

انتخابات شورای اسلامی شهر اهواز در خوزستان برای نخستین بار، همزمان با کلانشهرها، به صورت تمام الکترونیکی انجام می‌شود. برای این منظور ۲ هزار و ۲۰۰ صندوق اخذ رای الکترونیکی برای اهواز پیش بینی شده است که از این تعداد، ۵۳۷ شعبه شهری مستقر می‌شوند و ۵۱۶ شعبه ثابت و ۲۱ شعبه سیار خواهند بود.

چهار هزار و ۱۸۳ شعبه اخذ رای در خوزستان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۲۹۶ شعبه از آنها شهری و یک هزار و ۸۸۷ شعبه روستایی است.

حدود یک صد هزار نفر نیز کار برگزاری انتخابات را در خوزستان انجام می‌دهند.

همچنین سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن رضایی میرقائد و آیت الله سید ابراهیم رئیسی به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،انتخابات

منبع : ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: