کد خبر: ٢٢٦٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/25-١٥:٣٥

آیفون با سیستم عامل iOS ترکیبی از کامپیوتر، iPod ، دوربین دیجیتال و شبکه همراه است که در قالب یک دستگاه با صفحه لمسی ساخته شده‌است.

 

به گزارش آبادان خبر، آیفون با سیستم عامل iOS ترکیبی از کامپیوتر، iPod ، دوربین دیجیتال و شبکه همراه است که در قالب یک دستگاه با صفحه لمسی ساخته شده‌است. شرکت اپل در طول مدت زمان کوتاهی محبوبیت چشم‌گیری بدست آورده‌است.  

قبل از حضور آیفون‌ها اکثر تلفن‌های هوشمند در آن زمان با صفحه کلید دکمه‌ای مورد استفاده قرار می‌گرفتند. آیفون‌ها روز به روز به پیشرفت بیشتری دست یافتند که از جمله آن می‌توان به دوربین‌های چندگانه، کنترل صدا، دستیار صوتی Siri، بلندگوهای بهتر، Face ID، اسکنر اثر انگشت، IPSLCD، حاشیه‌های باریکتر با صفحه نمایش بزرگتر و... اشاره کرد.

اپل توانسته با Apple Bionic عملکرد گوشی‌های آیفن را سرعت ببخشد. Apple Bionic پردازنده‌ای قدرتمند است با حداکثر سرعت CPU 2.66 گیگاهرتز که می‌تواند 2.66 میلیارد دستورالعمل در ثانیه اجرا کند. با اینکه اندروید به تازگی توانست با پردازنده اسنپدراگون 855 عملکرد خویش را سرعت ببخشد، اپل همچنان با توانمندی چشم‌گیری بالاتر از اندروید ایستاده است.

از عواملی که موجب گران بودن قیمت گوشی آیفون است توانایی اپل در یکپارچه سازی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار است در این صورت هر قطعه با کارایی بالا، تجربه کاربری شگفت انگیزی را فراهم می‌کند؛ اپل توانسته با استفاده از اسکن سه بعدی گزینه Face ID را به گوشی آیفون اضافه کند که هنوز هیچ شرکتی نتوانسته آن را بدون نقص در تکنولوژی بکارگیرد و همچنین Animoji و Memoji. 

گوشی‌های اپل فرم کاربری آسانی دارند که از زمان تولد اولین نمونه، کارکرد آیفون تغییر چندانی نداشته‌است. اما به این معنی نیست که اپل درصدد پیشرفت در تکنولوژی و فناوری نیست که اتفاقا ویژگی‌های بسیاری همچون Siri و Photo Live را به فناوری خود اضافه کرده‌است؛ تنها تنظیمات اولیه گوشی دستخوش تغییر نشده‌است.

با اپل می‌توان برنامه‌های بهتر و پیشرفته‌تری دریافت کرد. معمولا اکثر برنامه‌ها ابتدا در Apple App store در دسترس قرار می‌گیرند، اپل استور همواره به دنبال توسعه بیشتر برنامه‌ها است.

گزینه iCloud اپل می‌تواند فایل‌ها را با امنیت بالایی در اینترنت ذخیره کند؛ به وسیله این فناوری می‌توان از عکس‌ها، ایمیل‌ها، مخاطبین، ویدئوها و یادداشت‌ها بکاپ گرفت و روی iCloud ذخیره کرد که با تعویض گوشی اطلاعات ذخیره شده در iCloud قابل دسترسی هستند. حتی اگر گوشی آیفون گم شود یا کسی آن را بدزدد، با مراجعه به سایت icloud.com و قسمت Find my iPhone ، آدرسی که در آن گوشی آنلاین است در دسترس قرار می‌گیرد و می‌توان از گوشی اطلاعات کسب کرد.

البته گوشی اپل با عوامل دیگری مواجه است که ممکن است به مذاق دیگران خوش نیاید که می‌توان به اکوسیستم اپل و عدم سازگاری دستگاه‌های مختلف با آن اشاره کرد که البته این اکوسیستم برای این است که مصرف کنندگان خود را خارج از حیطه اپل نبینند و در تعامل کاربری کامل با آن باشند. علاوه بر این، قیمت بالای گوشی‌های آیفون ممکن است مورد پذیرش همگان نباشد که البته این قیمت بخاطر جذابیت این محصول منحصربفرد است. و همچنین نمی‌توان فضای ذخیره سازی آن را ارتقا داد به همین خاطر در حین خرید باید نسخه‌ای با فضای ذخیره سازی بیشتر را انتخاب کرد.

علت گران بودن قیمت گوشی آیفون

اپل سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را دارد؛ که یکی از عوامل گران بودن قیمت آیفون‌هاست، اپل iOS خود را در آیفون راه‌اندازی می‌کند تا به بهترین صورت سخت‌افزار مهندسی شده خود را تکمیل کند.

آیفون اولین پلتفرمی است که توسعه دهندگان برنامه‌های خود را ابتدا بر روی Apple App store راه‌اندازی می‌کنند، همچنین سرعت عملکرد اپل بالاتر از اندروید است.

علاوه بر این، آیفون به علت داشتن 2 سال ضمانت اضافی  (+AppleCare)برای خسارت‌های احتمالی  قیمت بالاتری دارد، امکان اتصال با دستگاه‌های iPad  و mac را نیز دارد.

 و هم اکنون با رونمایی از iPhone 13 ما شاهد رخ دیگری از پیشرفت و تکنولوژی فوق‌العاده شرکت اپل هستیم. متناسب با تکنولوژی پیشرفته گوشی جدید، قیمت آیفون 13 چیزی بیشتر از نرخ قیمت‌ گوشی‌های اپل تاکنون خواهد بود.

آسان بودن خرید گوشی از فروشگاه‌های اینترنتی

از طریق فروشگاه‌‌های اینترنتی می‌توان در تمام طول روز خرید کرد درحالیکه پیدا کردن فروشگاهی که 24 ساعته و در تمام روزهای هفته بازباشد آن هم در شرایط کنونی فراگیری ویروس کرونا ممکن نیست. پیداکردن بعضی از گوشی‌ها و برندها در برخی شهرها مشکل است که با گزینه خرید آنلاین، خرید به آسانی صورت می‌‌گیرد.. از جمله فروشگاه‌های اینترنتی که کالای دیجیتال می‌‌فروشند و همیشه در دسترس هستند فروشگاه اینترنتی تلکام می‌‌باشد که محصولات خود را با کیفیت اورجینال و بدون واسطه در مدت زمان اندکی ارسال می‌‌‌کند. در یک سال و نیم گذشته فروشگاه تلکام از نظر شاخص قیمت جزء بهترین عرضه‌کننده‌‌های بازار موبایل بوده است.

iPhone pro-12

صفحه نمایش آیفون 12 پرو SUPER Retina XDR OLED است که دقت موثر 1170 در 2532 پیکسل را دارد. تراکم پیکسلی بسیار خوب 460 پیکسلی در هر اینچ با فناوری HDR10 + از جذابیت‌های آن است.

پشتیبانی از Dolby، True-tone پشتیبانی از فضای رنگی گسترده از مزیت‌های آن است. همچنین Ceramic shield  به عنوان جدیدترین محافظ نمایشگر بکار رفته که یک نمایشگر به تمام معناست و از پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و جلوگیری از ماندگاری لکه برخوردار است.

دوربین پرو 12 از یه لنز مجزا تشکیل شده و هر سه لنز، محافظ سرامیکی دارد که مانع آسیب به شیشه‌ها می‌شود. لنز 12 مگاپیکسلی عریض با گشودگی دیافراگم F/1.6 قابلیت فوکوس خودکار، دوال پیکسل که سیستم لرزش‌گیر خودکار را نیز دارد.

تکنولوژی گوشی‌های آیفون

iPhone 12 pro از پردازنده 6 هسته‌ای A14 Bionic پنج نانومتری بهره می‌برد که پر سرعت‌تر از A13 است. همچنین این گوشی از پردازنده 4 هسته‌ای اپل بهره‌مند است.

آیفون 12 پرو با تفاوت حافظه داخلی در سه دسته 512/ 256/ 128 گیگابایت با 6 گیگ رم عرضه شده‌است.

iPhone 12 Pro Max

گوشی‌های آیفن 12 پرو مکس ازطراحی فوق العاده ای برخوردارند. صفحه نمایش آن مجهز به پنل سوپر رتینا است. این صفحه نمایش رزولوشن بالایی دارد و با تراکم پیکسلی 458 پیکسل بر اینچ، تصاویر مطلوب و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. همچنین پشتیبانی از Dolby vision ،حد اکثر روشنایی 1200 نیتی و برخورداری از فناوری True-tone از مزیت‌های دیگر آن است. دوربین‌های این گوشی به صورت سه سنور 12 مگاپیکسلی با لنزهای واید، الترا واید و تله فوتو است. که در یک ماژول مربعی قرار گرفته و در کنار چنین سنورهایی از یک حسگر لیدار استفاده شده‌است. نسخه جدید آیفون 12 با iOS 14.1 روانه بازار شده‌است که تراشه A14 Bionic با لیتوگرافی 5 نانومتری در آن بکار رفته‌است.

آیفون 13

احتمال می‌رود برای وضوح بیشتر صفحه نمایش 120 هرتزی ناچ بالای صفحه کوچکتر شده‌باشد.

همچنین حفره بین دوربین سلفی می‌تواند Face ID و Touch ID را پشتیبانی کند.

شایعه شده که طراحی جدید اپل بدون پورت است و متکی به هدفون‌های بی‌سیم و برای شارژ هم بی‌سیم عمل می‌کند.  

تکنولوژی گوشی‌های آیفون

صفحه نمایش پروموشن وRefresh rate  متغیر که با بکارگیری LPTO نرخ تجدید متغیر بین

1-120 هرتز امکان‌پذیر می‌شود؛ در این صورت اگر گوشی غیر فعال باشد عمر و عملکرد باتری بهینه خواهد بود. همچنین سرعت اتصال بالاتر و حفظ شارژ بیشتر با مودم X60 Qualcomm

که در فناوری جدید 5G هوشمندتر عمل می‌کند. افزایش پهنای باند از 5 هزار هرتز به 6 هزار هرتز که در پخش ویدئوهای HD و Play game فوق‌العاده عمل می‌کند.

 

تکنولوژی،آیفون،اپل،گوشی اپل،فناوری،گوشی آیفون،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: