کد خبر: ٢١١٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/31-١٢:٣٠

پژوهشگران کره جنوبی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که شاید نوع خاصی از باکتری روده بتواند به مهار کروناویروس کمک کند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ پژوهشگران "دانشگاه یانسه"(Yonsei University) کره جنوبی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که نوع خاصی از باکتری "کومنسال"(Commensal) که ساکن روده است، ترکیباتی را تولید می‌کند که به مهار کروناویروس می‌پردازند.

یافته‌های بالینی پیشین نشان داده‌اند که برخی از بیماران مبتلا به نوع متوسط تا شدید کووید19، از نشانه‌های گوارشی رنج می‌برند؛ در حالی که دیگران، نشانه‌های بیماری را فقط در ریه‌ها نشان می‌دهند.

"محمد علی"(Mohammed Ali)، دانشجوی مقطع دکتری پزشکی دانشگاه یانسه گفت: این سوال برای ما پیش آمد که آیا باکتری‌های ساکن روده می‌توانند از روده در برابر حمله ویروس محافظت کنند.

پژوهشگران برای بررسی این فرضیه، باکتری‌های ساکن روده را برای فعالیت علیه کروناویروس ارزیابی کردند.

علی گفت: بررسی‌های ما نشان داد "بیفیدوباکترها"(Bifidobacteria) که پیشتر مشخص شده بود سایر باکتری‌ها مانند "هلیکوباکتر پیلوری"(H. pylori) را سرکوب می‌کند و در برابر سندروم روده تحریک‌پذیر نیز فعال است، می‌تواند به فعالیت علیه کروناویروس بپردازد.

پژوهشگران از یادگیری ماشینی برای جستجوی ترکیبات بالقوه مقابله کننده با بیماری استفاده کردند و دریافتند که برخی از آنها ممکن است در برابر کروناویروس نیز سودمند باشند.

علی ادامه داد: ما برای آموزش دادن مدل خود، از مجموعه داده‌های پیشین مربوط به کروناویروس استفاده کردیم چندین ترکیب را علیه کروناویروس مورد بررسی قرار دادیم. از آنجا که اهداف این روش، ویژگی‌های مشترکی با کروناویروس دارند، این روش قابل توجه به نظر می‌رسد. 

علی با تاکید بر ماهیت بوم‌شناسی روش مورد استفاده در این پژوهش، مشاهده کرد که بسیاری از آنتی‌بیوتیک ‌های موجود و درمان‌های سرطان، ترکیباتی هستند که باکتری‌ها از آنها برای رقابت با یکدیگر در دستگاه گوارش استفاده می‌کنند.

وی افزود: یافتن میکروب‌هایی که مولکول‌های ضد کروناویروس را ترشح می‌کنند، روشی امیدوارکننده‌ برای تولید پروبیوتیک‌های طبیعی یا مهندسی شده برای گسترش روش‌های پیشگیری خواهد بود که روشی پایدارتر را برای مقابله با عفونت‌های ویروسی فراهم می‌کند.

آبادان خبر،آبادان نیوز،کرونا،باکتری روده
منبع : ایسنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: