کد خبر: ٢٧٩٦٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/09-١٣:٥٧

کلینیک درمان ناباروری در بیمارستان طالقانی آبادان راه اندازی می شود

 

آبادان نیوزدکتر سید محمد محمدی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان آبادان در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته شاخص عمومی ازدواج و همچنین نرخ باروری در محدوده فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان از نرخ کشوری نیز بالاتر است، انگیزه مضاعفی برای ارتقای این موفقیت حاصل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت جوان‌سازی جمعیت با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، افزود: در این راستا، فعالیت کمپین آموزش فرزندآوری و قانون حمایت از خانواده آغاز شده است.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

دکتر محمدی بیان کرد: ایجاد تسهیلات برای شکل‌گیری ازدواج‌های دانشجویی، آگاهی‌بخشی عمومی در مسیر تبیین وجوه مثبت ازدواج، برگزاری همایش و وبینار جوانی جمعیت و اجرای برنامه زنده در صدا و و سیما با همین موضوع، برخی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آبادان در این راستا هستند.

او ادامه داد: موضوع افتتاح کلینیک درمان ناباروری در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان نیز به صورت جدی دنبال می‌شود و تجهیزات آن تا حدودی زیادی خریداری شده است. دوره‌های آموزشی برای پزشکان و کارشناسانی که در این مرکز مشغول به خدمت می‌شوند نیز برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه این کلینیک با تسهیلات وزارت بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: با توجه به خدمات بیمه‌ای آن، زوج‌هایی که با مشکل ناباروری مواجه هستند می‌توانند همه خدمات مربوط به این مشکل را تقریباً به صورت رایگان دریافت کنند.

وی بیان کرد: با بانک‌های مختلف رایزنی‌ شده تا کارمندان دانشگاه علوم پزشکی آبادان که فرزند سوم خود را به دنیا آورده‌اند یا کارمندانی که سال جدید ازدواج کرده‌اند بتوانند وام‌های کم‌بهره‌ای دریافت کنند.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

محمدی از راه‌اندازی مهدکودک‌ها در بیمارستان و واحدهای مختلف دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای نگهداری فرزندان پرسنل خبر داد و تصریح کرد: در حوزه شهری در زمینه تأمین جهیزیه و سیسمونی با کمک خیران منطقه گام‌های خوبی برداشته شده است. به طور مثال ۶۰ بسته جهیزیه به زوج‌های جوان و کم‌درآمد شادگانی اهدا شده است./ آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: