کد خبر: ٢٥٠٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/23-١٣:٤٤

شهردار آبادان گفت: یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی آبادان در سال جاری اختصاص یافت.

 

آبادان نیوز : حسین حمید پور روز پنجشنبه در نشست کارگروه عمرانی شهری آبادان با بیان اینکه شهرداری آبادان در سال ۱۴۰۱ طرح‌های عمرانی مختلفی تعریف کرده است، افزود: بهسازی معابر و خیابان‌ها مشکل اساسی و خواستگاه مردم آبادان است.

وی ادامه داد: برای ارج نهادن به خواست مردم، بهسازی و انجام طرح‌های عمران شهری در بخشی از مناطق آبادان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

شهردار آبادان داشتن معابر استاندارد را حق مسلم مردم این شهر دانست و گفت: به عنوان یک مسوول شرمنده مردم این شهر هستم اما امسال حداقل بخشی از انتظارات آنها را با هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله منطقه آزاد اروند، نفت، گاز، برق، آبفا و مخابرات برآورده خواهیم کرد.

وی زمان انجام طرح‌ های عمرانی شهرداری در سال جاری را هشت ماه عنوان کرد و افزود: فراخوان پنج مناقصه ایجاد و توسعه معابر مناطق مختلف شهر آبادان برگزار شده و از نیمه دوم خرداد ماه و پس از برگزاری مراحل قانونی، عملیات گسترده اصلاح معابر آغاز می‌شود.

حمیدپور بیان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید طرح‌های خود را برای نداشتن تداخل با اقدامات عمرانی شهرداری اعلام نمایند تا در راستای خدمات دهی به شهروندان گام موثری برداریم.

وی افزود: شهرداری برای دوباره کاری نکردن فقط در معابری اقدام به اجرای طرح عمرانی خواهد کرد که سایر دستگاه‌های اجرایی طرحی نداشته باشند.

شهردار آبادان گفت: طرح‌های عمرانی در بخش هایی از مناطق ۴۰ و ۶۰ متری ذوالفقاری، ۲۰ متری سده و طیب، جمشید آباد، احمد آباد، کفیشه، بلوار طیب، امیر آباد کوی فرهنگیان و مناطق پراکنده شهر در دستور کار است.

تمام دستگاه‌ ها برای اجرای طرح‌های شهرداری همکاری کنند

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این نشست گفت: افزود: هم افزایی، هم اندیشی و همراهی مدیران در اجرای طرح‌ها به منظور مانع زدایی و ارائه خدمات بهتر به شهروندان بیانگر آن است که هیچ طرحی تعطیل نخواهد شد.

قاسم بغلانی با بیان اینکه صبر مردم آبادان تمام شده و دیگر وعده‌ها را نمی پذیرند، افزود: همه ما محکوم به انجام وظیفه و ارائه خدمات بهتر و مناسب به مردم هستیم از این رو از تمام دستگاه‌های اجرایی خواستار توجه جدی به مناطق کم برخوردار آبادان هستیم.

وی بر ضرورت اجرای دقیق و کامل طرح‌های تعریف شده از سوی شهرداری تاکید کرد و ابراز داشت: این طرح‌ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان تعریف می‌شوند لذا شایسته است همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه همکاری ویژه و خاص داشته باشند و اداراتی که در برخی مناطق امکانات لازم برای اجرای طرح را ندارند پیش از آغاز عملیات اعلام کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از آسفالت و اصلاح معابر این شهر به میزان ۶۰ کیلومتر در فاز اول این طرح خبر داد و بیان کرد: به هیچ عنوان نباید هیچ یک از طرح‌های تعریف شده متوقف شوند، چرا که به مردم قول و وعده داده ایم.

هیچ یک از شرکت‌ ها و دستگاه‌ های آبادان در شورا حاضر نشدند

بغلانی با تشکر از شرکت پالایش نفت آبادان در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی در سطح شهر، گفت: دیگر دستگاه ها و شرکت های مستقر نیز ضمن حضور در اینگونه نشست های همفکری و هم افزایی باید به صورت شفاف با مردم سخن بگویند و به آنها اعلام کنند که چه آورده ای برای این شهر داشته و دارند.

وی افزود: هشت ماه از عمر شورای ششم می گذرد، به رغم دعوت نامه رسمی اما هیچ ارگان، اداره و شرکتی به منظور کمک رسانی به شهر آبادان در صحن شورا حضور پیدا نکرد.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از بین رفتن زیرساخت‌ها در مبادی ورودی این شهر را یادآور شد و بیان کرد: یکی از علل از بین رفتن این زیرساخت‌ها استفاده مداوم و مکرر شرکت های مستقر در این شهر است که متاسفانه تاکنون هیچ توجهی به آن نداشته اند و به مسئولیت های اجتماعی خود نیز عمل نمی کنند.

وی افزود: این پذیرفتنی نیست که شرکت ها و دستگاه ها و ادارات از زیر بار مسئولیت اجتماعی خود شانه خالی کنند.

بغلانی گفت: خوشبختانه امروز اخذ تصمیمات به شورای شهر و اجرای طرح‌های عمرانی به شهرداری آبادان تفویض اختیار شد.

منبع : ایرنا

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: