کد خبر: ٢٣٧٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/30-٠٠:٣٦

با حضور محمد آئینی معاون وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، احسان عباسپور سرپرست فرمانداری ویژه آبادان و مدیران استانی و شهرسازی عصر امروز از بافت‌های فرسوده شهرستان آبادان و همچنین پروژه ی دفع آبهای سطحی در سلیچ غربی بازدید به عمل آمد.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آبادان آئینی در این بازدید گفت:ما به مردم آبادان و خرمشهر بدهکار هستیم. امروز بازدیدی داشتیم و این احساس را داریم که هماهنگی خوبی بین مدیران شهرستان وجود دارد. می توان در قالب اقدام مشترک و با همکاری و همدلی می توان کارهای خوبی انجام داد. در منطقه کمتر برخوردار حال مردم خوب نیست. امیدواریم بتوانیم پروژه های باز آفرینی شهری را به خوبی پیش ببریم.

وی تصریح کرد:وظیفه داریم کمک کنیم بناهای فرسوده نوسازی بشود. اما خود مردم هستند که می توانند تصمیم بگیرند. پروانه از شهرداری بگیرند، و همینطور پروانه ساختمانی را صادر کنند، تا بتوانیم برای نوسازی سرمایه گذار را جذب کنیم.
آئینی گفت :تمام امتیازهایی که برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده، برای باز آفرینی قابل اعمال هست و البته با امتیازهای بهتر. البته قطعا نیاز به حضور سرمایه گذار است. از انبوه سازها هم دعوت می‌کنیم به این سمت بیایند.

وی تصریح کرد :برای استان خوزستان عدد قابل توجه در نظر گرفتیم و در نظر داریم در آبادان برای 1000 واحد مسکونی در مناطق سلیچ غربی و شرقی، سده،فیه، کفیشه، طیب، جمشید آباد، شطیط، علوانیه و دهکده و قسمت‌هایی از ذوالفقاری برنامه ی نوسازی جهت در نظر گرفتیم.

وی در پایان تاکید کرد:سازنده ها و سرمایه گذاران با مالکین ارتباط بگیرند تا بتوانند از طریق شهرداری مجوزهای لازم را کسب کنند. این خدمت بزرگی است. می‌توانیم از این ظرفیت خالی استفاده کنیم.
در ادامه از بافت‌های فرسوده منطقه ی سده و جمشید آبادان بازدید به عمل آمد.

همچنین طبق گفته ی پیمانکار طرح دفع آب های سطحی در سلیچ غربی، این طرح 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شایان ذکر است در این بازدید،رضایی مدیر کل راه و شهرسازی، مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، حمید پور شهردار آبادان، بغلانی رئیس شورای شهر و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،شهرداری آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: