کد خبر: ٢٣٦٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/24-١٣:٠٥

در همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش نفت از ۳ کاتالیست ایران ساخت رونمایی شد.

 

به گزارش آبادان خبر، سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری با اشاره به نقش آفرینی ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در اقتصاد کشور گفت: ۹۵۰ شرکت آن در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع وابسته فعالیت دارند که ۱۳ درصد از سهم کل شرکت‌های این حوزه و ۲۵ درصد از فروش شرکت‌های دانش بنیان را به خود اختصاص داده‌اند؛ موضوعی که نشان دهنده نقش فعال شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه است.

سرپرست معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: محصولات نمایشگاه بر اساس سطح بندی از حمایت‌های بلاعوض و تخفیف خرید برخوردار می‌شود، محصولات سطح یک نمایشگاه از ۴۰ و ۵۰ درصد تخفیف، محصولات سطح دو ۲۵ درصد و محصولات سطح سه از ۱۰ درصد تخفیف برخوردار می‌شوند.

شرکت‌ها تا کنون در ۹ دوره نمایشگاه، بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریالی فروش داشته‌اند، معاونت علمی و فناوری با حمایت اهرمی خود، ۳۶ درصد یعنی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده است. این معاونت تلاش می‌کند تمامی این فرآیند‌ها از ارزیابی، معرفی محصولات، برگزاری نمایشگاه، توسط بخش خصوصی برگزار شود و معاونت علمی و فناوری نقش نظارتی و راهبری را ایفا کند.

۹۵۰ شرکت دانش بنیان در حوزه صادارتی موفق شده اند ۱۶۵۷ محصول ایران ساخت را عرضه کنند که ۱۵۰ شرکت از آن‌ها پیشینه صادراتی داشته‌اند. صنایع پتروشیمی و نفت و صنایع تکمیلی، دارای ظرفیتی بسیار خوب برای صادرات دارد و پیش بینی می‌شود صادرات محصولات دانش بنیان در سال ۱۴۰۰ به ۷۱۵ میلیون دلار برسد.

با حضور سرپرست معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری، مدیران صنایع پتروشیمی، از ۳ کاتالیست ایران‌ساخت رونمایی شد.

 

 

صنعت پتروشیمی،پالایش نفت،شرکت دانش بنیان،نفت،گاز،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: