مدیر فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان نسبت به فیلم منتشر شده در فضای مجازی گزارشی در خصوص عدم حضور به موقع آمبولانس بر بالین بیمار ارائه داد.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر نقیبی گفت: اخیرا در فضای مجازی فیلمی از عدم حضور به موقع اورژانس ۱۱۵ بر بالین بیمار منتشر شده است که باعث بروز شائبه‌هایی در اذهان عمومی شده است در این راستا اینجانب به نمایندگی از مجموعه بزرگ اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن آروزی سلامتی برای این بیمار بزرگوار و همه همشهریان گرامی، به اطلاع می‌رساند که ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی طبق وظیفه ذاتی و رسالت خود ۲۴ ساعته و با تمام ظرفیت در حال خدمت‌رسانی به همنوعان است و به عنوان اولین ارگان متولی سلامت مردم در هیچ ماموریتی قصور نخواهد داشت.

جزییات این ماموریت اورژانسی به منظور اطلاع همشهریان گرامی به شرح زیر شفاف و بی‌پرده است: این حادثه در روز جمعه مورخ ۱۷دی ماه ساعت ۱۶:۴۰ به مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده شد و همکاران تریاژ تلفنی بلافاصله در ساعت ۱۶:۴۲ نزدیکترین پایگاه را به محل فوریت اعزام کردند.

با توجه به بُعد مسافت و یکطرفه بودن مسیر پل ایستگاه ۷ به علت نصب مانع بتُنی(نیوجرسی) بر روی پل و ایجاد ترافیک سنگین منتهی به این مسیر، همکاران ما در ساعت ۱۶:۵۰ با طی مدت زمان نزدیک به ۸ دقیقه (با احتساب زمان مکالمه با تریاژ) از دریافت ماموریت در محل حادثه حاضر شدند.

قبل از رسیدن کارشناسان درمانی فوریت‌های پزشکی در محل، بیمار با وسیله شخصی توسط همراهان به مرکز درمانی منتقل شده بود و تمام زمان‌های ماموریت در سامانه هوشمند اتوماسیون عملیاتی اورژانس ۱۱۵ ثبت و ضبط‌شده و همه مستندات ماموریت مربوطه موجود است.

همچنین خط سیر آمبولانس ها توسط سیستم ردیاب (GPS) قابل رصد و پیگیری می باشد.

لازم به ذکر است در چارچوب ارتباط‌گیری با اورژانس پیش‌بیمارستانی نکات بسیار مهم و حائز اهمیتی وجود دارند و از همشهریان محترم درخواست می‌شود هنگام تماس با اورژانس ۱۱۵ این نکات را حتما مدنظر داشته باشند:

۱_ هنگام تماس با اورژانس خونسردی خودتان را کاملا حفظ کنید و حتما از اینکه با اورژانس شهر محل زندگی‌تان تماس گرفته‌اید اطمینان حاصل فرمایید.

۲_به منظور ارتقای کیفیت خدمات‌دهی و حفظ زمان طلایی به سوالات کارشناسان تریاژ به دقت پاسخ دهید.

۳_ در هنگام آدرس دادن حتما جزییات بیشتر و بارز محل را به اطلاع مرکز پیام برسانید و تا حضور عوامل اورژانس یک نفر راهنما تعیین کنید.

۴_ تا رسیدن کارشناسان اورژانس ۱۱۵ خط تلفن خود را مشغول نفرمایید و از در دسترس بودن تلفن اطمینان حاصل کنید.


روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: