کد خبر: ٢٣٥٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/21-١٢:٤٣

«دنیای آبادان با دنیای خارج از آن تفاوت دارد. آبادان برای ما دنیای معنویات و الهیات و این جنگ برای ما کلاس درس است.

 

به گزارش آبادان خبر، این بخشی از وصیت نامه نخستین خبرنگار شهید صدا و سیما است.
غلامرضا رهبر خبرنگار و نماینده صداوسیما در قرارگاه خاتم الانبیا، نوح و کربلا در سال ۱۳۳۶ در آبادان متولد شد و در ۲۱ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.
شهید غلامرضا رهبر از سال ۱۳۵۸ فعالیت خود را در صدا و سیمای مرکز آبادان و رادیو نفت آغاز کرد و در سمت «مدیر خبر» رادیو آبادان و نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم الانبیأ (ص) در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شروع به انعکاس پیروزی‌های رزمندگان اسلام کرد.
در دوران جنگ تحمیلی، با حضور در جبهه‌های جنگ و زیر بارش توپ و خمپاره، کار خود را به خوبی انجام داد و ایثارگری رزمندگان را می‌نگاشت.
با وجود اینکه غلامرضا بار‌ها مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و زخمی شد، اما هیچ زخمی نتوانست او را از جبهه دور کند.
همواره در گزارش هایش آیه‌ای از قرآن می‌خواند، روایت‌های او از سال‌های دفاع، حضور او در خط مقدم، با میکروفنی که همیشه در دست داشت، موجب بلوغ و رشد سبک و تفکری به نام "خون نگاران" شد؛ وقتی هم شهید شد، خون نوشته‌های بسیاری از او به جای ماند.

شهید " غلامرضا رهبر " نخستین گزارشگر شهید صدا و سیماست که در ۲۱ دی سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج در مرز شلمچه به شهادت رسید.
در بخشی از وصیتنامه شهید رهبر هم چنین آمده است: " دنیای آبادان با دنیای خارج از آن تفاوت دارد. آبادان برای ما دنیای معنویات و الهیات و این جنگ برای ما کلاس درس است. این راه الهی است که خود انتخاب کرده ام و از خدا می‌خواهم که اگر کشته شدم و یا زخمی گشتم فقط به خاطر او و در راه او بوده باشد. خدا را فراموش نکنید، نماز، عبادت، تقوا را پیشه راه خود کنید. کمی به درون خود بنگریم و از زندگی پست مادی و لنجنزار و غرب گرایی بیرون آییم و ببینیم آنچه را که اسلام حکم کرده چقدر به نفع ماست و بنگریم که ما چقدر در اشتباهیم و متوجه نیستیم. وصیتنامه‌های شهیدان را بخوانیم و به خود بیائیم و درس زندگی را از علی (ع) و درس شهادت را از حسین (ع) بیاموزیم ".

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:خبرگزاری صداوسیما 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: