کد خبر: ٢٢٧٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/02-١٠:٥٠

تصویب چند طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا، مخالفت کره شمالی با درخواست کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ کره و بالا گرفتن جدال لفظی تایوان و چین مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های جهان در ساعات گذشته هستند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ مهم‌ترین خبر‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا

براساس جدیدترین آمار‌ها تاکنون ۲۳۱ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۸۶ نفر در سراسر جهان به بیماری کرونا مبتلا شدند و ۴ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۷۸۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.

تیراندازی در آمریکا ۱۴ کشته و زخمی برجای گذاشت

براثر تیراندازی در سوپرمارکتی در شهر «ممفیس» در ایالت «تنسی» آمریکا، ۲ نفر از جمله عامل تیراندازی کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.

حادثه در کوه البروس در قفقاز شمالی

براساس اعلام اورژانس روسیه، کوهنوردان کشته شده در حادثه کوهنوردی در کوه «البروس» در قفقاز شمالی به ۵ نفر رسید و ۱۴ نفر نجات یافتند.

تصویب چند طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا

کمیته مطالعات جمهوری خواهان (RSC)، بزرگ‌ترین نماینده جمهوری خواه در کنگره، طرح ضدایرانی خود در قانون مجوز دفاعی ملی ۲۰۲۲ که تلاش‌های دفاعی آمریکا را تامین می‌کند، به تصویب مجلس نمایندگان رساند.

ادعای وزیر خارجه آمریکا در مورد مذاکرات وین

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد که ایران تاریخی برای بازگشت به برجام تعیین نکرده و امکان بازگشت متقابل به برجام نامحدود نیست.

حمایت گوترش از مواضع منطقه‌ای ایران

 

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در دیدار با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران، ضمن تاکید بر حمایت از برجام و نادرست خواندن اقدام آمریکا در خروج از این توافق، اعلام کرد که سازمان ملل از همکاری گسترده‌تر با ایران در مسائل منطقه‌ای استقبال می‌کند و موضع ایران در قبال افغانستان اصولی است.

بالا گرفتن جنگ لفظی تایوان و چین

دولت تایوان در ادامه جنگ لفظی با چین ضمن توصیف پکن به عنوان جنایتکار به دلیل تهدید پیمان تجاری اقیانوس آرام، اعلام کرد «پکن قصد آزار چین تایپه را دارد.»

احضار ۴ نفر از اعضای دولت ترامپ به کنگره

مجلس نمایندگان آمریکا، ۴ نفر از اعضای سابق دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا را در موضوع شورش ۶ ژانویه (۱۷ دی ۱۳۹۹) احضار کرد.

سندرم هاوانا، علت برکناری یکی از روسای سیا

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، رئیس ایستگاه مستقر در «وین» خود را به دلیل پاسخ ناکافی به گزارش حوادث سندرم هاوانا در سفارت آمریکا در اتریش از کار برکنار کرد.

مخالفت پیونگ یانگ با درخواست سئول

«کِی سی ان اِی»، رسانه کره شمالی به نقل از معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که درخواست کره جنوبی برای اعلام پایان جنگ، درخواستی زودهنگام است؛ زیرا تضمینی برای پایان سیاست خصمانه آمریکا علیه کره شمالی وجود ندارد.
آبادان خبر،آبادان نیوز،بین الملل،کرونا
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: