کد خبر: ٢٢٦٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/25-١٥:٤٢

بسته خبری بین الملل

ثبت ۷۰۰ مرگ تنها در ۲۴ ساعت

تنها در ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۷۰۰ نفر در روسیه بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.

 

به گزارش آبادان خبر، خبرگزاری رویترز امروز (پنجشنبه) گزارش داد روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۹۴ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رساند.

این در حالی است که ساعتی پیش نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی اعلام کرد که بیش از ده نفر از اطرافیانش به کرونا مبتلا شده اند و برای همین نیز به قرنطینه خواهد رفت.

رئیس جمهور روسیه امروز (پنجشنبه) که از طریق ویدئو کنفرانس در اجلاس سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) حضور پیدا کرده بود، در سخنانی گفت: شما می‌دانید که متأسفانه من مجبور شدم در آخرین لحظه سفرم به دوشنبه (پایتخت تاجیکستان) را لغو کنم. بسیار متأسفم، اما این اقدام به این دلیل است که همانطور که می‌دانید، در برخی از اطرافیان من موارد ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است.

وی افزود: تعداد این افراد یک یا دو نفر نبود، بلکه بیش از ۱۰ مورد شناسایی شده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

تهدید به بمب گذاری باعث تخلیه مرکز یک شهر شد

به گزارش آبادان خبر، پلیس اسپانیا به دلیل دریافت هشدار بمب‌گذاری بخشی از مرکز شهر «ابیه‌دو» در شمال اسپانیا را تخلیه کرد.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان


دولت چین اجازه ورود ناوچه آلمانی به بندر را نداد

به گزارش آبادان خبر، دولت برلین می گوید که چین مانع از پهلو گرفتن کشتی جنگی آلمان در یکی از بنادرش شده است.

ناوچه «بایرن» ماه میلادی آگوست برای ماموریتی شش ماهه راهی دریای چین جنوبی شد. به گفته وزارت خارجه آلمان، چین تصمیم گرفت که نمی خواهد این کشتی از بندرگاهش بازدید کند.

نامی از بندر مورد اشاره آلمان برده نمی شود اما «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین می گوید انتظار می رود که کشورهای غیرمنطقه ای نقشی سازنده ایفا کنند و به تلاش های کشورهای منطقه برای حفظ صلح و ثبات احترام بگذارند.

وی افزود که چین به توسعه شراکت راهبردی همه جانبه با آلمان اهمیت زیادی می دهد ازجمله همکاری در حوزه نظامی.

این نخستین بار از سال ۲۰۰۲ به این سو است که یک کشتی جنگی آلمانی از دریای چین جنوبی عبور می کند. البته، آلمان ترجیح داده تا در عبور از دریای چین جنوبی، جوانب احتیاط را رعایت کند و به همین دلیل می گوید از فاصله مجاز ۱۲ گره دریایی با برخی سازه ها و جزایر واقع در این آبراه، عبور نخواهد کرد.

پیشتر هم دولت پکن گفته بود همه از حق آزادی کشتیرانی و پرواز در حریم هوایی آبراه دریای چین جنوبی برخوردارند اما این آزادی نباید به دستاویزی برای تضعیف حق حاکمیت و امنیت کشورهای واقع در این منطقه تبدیل شود.
منبع:مهر

 

روسیه،ویروس کرونا،قرنطینه،وزارت خارجه چین،دریای چین،آلمان،اسپانیا،بمب گذاری،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: