کد خبر: ٢١١٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/01-٠٩:٣٦

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کشف اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته، قاچاق و غیر قابل مصرف در بازرسی از فروشگاه‌های آرایشی - بهداشتی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ زینب جوانمردی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:دیروز در راستای ساماندهی مراکز عرضه محصولات آرایشی - بهداشتی، آموزش به متصدیان واحد‌های یاد شده، حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و در ادامه روند منظم و مستمر بازرسی‌ها از مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و واحد فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان در قالب تیم بازرسی مشترک با همراهی کارشناسان بهداشت محیط شهرستان آبادان، موفق به کشف اقلام آرایشی و بهداشتی تاریخ گذشته شدند.

او افزود: از جمله اقلام مکشوفه می‌توان، انواع کرم‌های ضد آفتاب، پماد لاغری غیرمجاز، رژلب‌های تاریخ مصرف گذشته و ... را نام برد.

بازرسی از آزمایشگاه واحد‌های تولیدی محصولات غذایی در شهرستان خرمشهر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان همچنین گفت:کارشناسان واحد‌های غذایی و میکروبیولوژی آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو آبادان از آزمایشگاه این کارخانجات در شهرستان خرمشهر بازرسی بعمل آوردند.

اوافزود: طی بازرسی‌های انجام شده، کلیه موارد تضمین کننده کیفیت محصول از جمله مواد شیمیایی و میکروبی جهت انجام آزمون‌های آزمایشگاهی، تجهیزات آزمایشگاهی و کالیبراسیون آنها، شرایط محیطی، چیدمان آزمایشگاه، روش‌های آزمون، پایش منابع و. مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و توصیه‌ها و تذکرات لازم به منظور بهبود عملکرد آزمایشگاه ارائه شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه سلامت، موضوع را برای پیگیری از طریق شماره تماس ۱۹۰ به واحد رسیدگی به شکایات معاونت غذا و دارو آبادان اطلاع دهند.

آبادان خبر،آبادان نیوز،آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: