کد خبر: ٢٤٧١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/01/25-١٦:١٦

یک فعال میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ساحل اروند رود عامل مهمی در جذب گردشگر است و به طور قطع رسیدگی نکردن به آزادسازی این ساحل موجب می‌شود ضربه سنگینی به گردشگری وارد شود.

 

آبادان نیوز : احمد امیری در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه حریم ساحل اروندرود رعایت نشده و گردشگران محروم دیدن سواحل هستند خاطرنشان کرد: ساخت اماکن تجاری و پیشروی شرکت‌های نفتی به ساحل ۲ عامل مهم است که باعث شده ساحلی که باید برای بازید مردم و گردشگران بازبماند در بیشتر مواقع بسته باشد و مردم و گردشگران از دیدن این سواحل محروم شوند.

او با اشاره به اینکه برای آزاد سازی ساحل اروند رود دست‌ کم باید ۶۰ متر از حریم ساحل رعایت شود گفت: مراکز تجاری، بازارهای بزرگ، سنگ کشیدن شرکت نفت در کنار ساحل و... در این خصوص مشکل‌ساز شده است.

این دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری در آبادان و خرمشهر یادآوری کرد: با مطالبه مردم برای آزادسازی سواحل و دستور رییس جمهور برای محدوده‌های زیادی از جمله ساحل بهمنشیر، کارهای ساحل‌سازی انجام و اعمال قانون شده اما همچنان شاهدیم که ساحل اروندرود با اینکه محدوده‌ای در مرکز شهر است همچنان به حال خود رها شده و کسی نیست به این حوزه ورود کند.

امیری گفت: به استثنای اماکن امنیتی، از ساحل تا اماکنی که ساخته شده‌اند  باید حریم ۶۰ متری رعایت شود. در غیر این صورت ضربه سنگینی به گردشگری استان وارد خواهد شد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: