کد خبر: ٢٥٨٧٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/15-١٣:٣٥

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا از کشورهای همسایه در حوزه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند هدف گذاری شده است.

 

آبادان نیوز _ علی اکبر صفایی روز چهارشنبه در خرمشهر با بیان اینکه گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه در حال پیگیری است اظهار داشت: اتفاقات خوبی در زمینه توسعه ارتباط دریایی با کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس ، دریای عمان، اقیانوس هند و کشورهای حاشیه دریای خزر شاهد هستیم.

وی افزایش ظرفیت ناوگان دریایی در جنوب و دریای خزر در راستای تبادل تجاری با کشورهای همسایه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: حمل و نقل کالاهای ترانزیتی با انتقال اولین محموله از بندر "ماخاچکالا" در روسیه تا بندر انزلی و از آنجا به بندرعباس و هند راه اندازی شده است.

صفایی همچنین با بیان اینکه در حوزه داخلی نیز تلاش می شود تا مشکلات فنی و توسعه ای بنادر کشور برطرف شود گفت: با این اقدام اهالی ساکن در حاشیه دریا از تجارت دریایی استفاده بیشتری کرده و از این طریق از اشتغال آنها پشتیبانی می شود.

وی به اختصاص تسهیلات به سرمایه گذاری بخش‌ خصوصی برای سرمایه گذاری در بنادر کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌سازی حوزه حمل و نقل برای بخش خصوصی از دیگر اهداف سازمان بنادر و دریانوردی است.

صفایی اظهار داشت: برای پشتیبانی از شناورهای مسافری که توان تردد سفر دریای را دارند ، در حوزه تاسیسات بندری و در بخش کشتی‌های "رو رو" تسهیلات بانکی در نظر گرشته شده است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

 

منبع:ایرنا

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: