کد خبر: ٢٥٨٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/14-١٣:٥٥

لیگ برتر فوتبال اواسط مردادماه سال جاری آغاز خواهد شد و در حالی که تیم‌های لیگ برتری با جذب بازیکن جدید خود را آماده حضور پرقدرت در لیگ می‌کنند صنعت‌ نفت آبادان هنوز نتوانسته بازیکنی را جذب کند.

 

آبادان نیوز : در حالی که تیم های لیگ برتری در حال بستن تیم خود هستند و مربیان و بازیکنان مورد نظر خود را انتخاب و به خدمت گرفته‌ اند به نظر می‌رسد باشگاه صنعت‌ نفت آبادان باز هم از این قافله عقب است و منتظر است تا ته مانده این میدان پر کش و قوس را به خدمت گیرد.

گویا فاجعه‌ های به بار نشسته در فصل‌های گذشته برای این باشگاه‌ درس عبرت نشده است و هواداران پر شمار این باشگاه از هم‌اکنون با نگرانی قضایای این باشگاه را دنبال می‌کنند.

این نگرانی در بین دوست‌داران تیم صنعت‌نفت آبادان گرچه بسیار مشهود است اما تجربه نشان داده است که هر گاه هوادار نگران است اشتباهی در این باشگاه در حال رخ دادن است.

چند سالی است با تصویب مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه‌ها از حمایت مالی از تیم‌های لیگ برتری منع شدند و این موضوع در ابتدای هر فصل مشکلات زیادی را متوجه تیم‌های صنعتی از جمله صنعت‌نفت آبادان کرده و این تیم پرطرفدار در جذب بازیکن با مشکلات زیادی مواجه می‌ کند.

تاکنون پنج بازیکن مهم و تاثیرگذار صنعت‌نفت از این تیم جدا شدند و ابهام‌ها از سرنوشت این تیم ریشه دار اما همچنان ادامه دارد و برای فصل جدید نگرانی هواداران پرشور آبادانی همچنان پابرجاست، از سوی دیگر جذب نشدن بازیکن از دغدغه‌های هواداران این تیم آبادانی است.

یکی از هواداران آبادانی تیم فوتبال صنعت‌نفت گفت: شرایط کنونی تیم صنعت‌نفت آبادان نگران کننده است زیرا تیم برای حضور در لیگ برتر شرایط مناسبی ندارد و هر روز به تعداد بازیکنان جدا شده از این تیم اضافه می‌شود.

میثم غانمی بیان کرد: هواداران آبادانی هر فصل نگران آینده تیم محبوب شهر خود هستند زیرا در نقل و انتقالات خوب عمل نمی‌کند و همیشه به تیمی معمولی در لیگ برتر تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: شعار باشگاه استفاده از بازیکنان جوان از محصول آکادمی خود است ولی امسال چهار بازیکن جوان خود که آینده روشنی دارند را در اختیار تیمهای صاحب نام و پولدار گذاشت بدون اینکه از این انتقال سودی برای تیم حاصل شود.

دیگر هوادار تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان نیز گفت: حدود یک ماه دیگر به آغاز مسابقات لیگ برتر باقی مانده ولی تیم صنعت‌نفت نه تنها نتوانسته بازیکنی جذب کند بلکه چند بازیکن تاثیرگذار خود را از دست داده است.

مسلم بناپور افزود: از مسئولان شهر و نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با ورود به مشکلات تیم صنعت‌نفت تکلیف این تیم را مشخص کنند زیرا زمان برای این تیم با سرعت در حال سپری شدن است.

وی بیان کرد: با این شرایط امسال هواداران باید نگران سقوط تیم به لیگ دسته اول باشند، تیم صنعت‌نفت تنها دارایی و تفریح مردم آبادان است و تا زمان بیشتر نگذشته مسئولان در جذب بودجه مدیران باشگاه را باید همراهی کنند.

این هوادار آبادانی اظهار داشت: متاسفانه مجلس قانونی مصوب کرد که تیمهای نفتی از آن متضرر شدند ولی سایر تیمهای صنعتی مانند فولاد، سپاهان، گلگهر، مس و ذوب آهن براحتی از بودجه وزارت صمت در تقویت تیم استفاده می‌کنند.

وی گفت: مشکلات بودجه در چند سال اخیر به تیم صنعت‌نفت آبادان صدمه زده و هر مدیری که بیاید نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند و تنها راه نجات تیم برداشتن قانون مصوب مجلس است.

یکی دیگر از هواداران تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان ساکن اصفهان نیز گفت: صنعت‌نفت تنها دلخوشی مردم آبادان است ولی این تیم با نامهربانی و بی‌تدبیری مسوولان بخصوص وزارت نفت مواجه است و تمام داشته‌های فصل گذشته این تیم یکی پس از دیگری در حال کوچ به تیم‌های دیگر هستند.

رضا سلطانی اظهار داشت: زمان به سرعت برای تیم محبوب ما در حال گذر است و با این شرایط فصل آینده صنعت‌نفت به زنگ تفریح لیگ برتر تبدیل خواهد شد و سقوط را به شدت احساس خواهد کرد.

وی افزود: معاونت پالایش پخش وزارت نفت بعنوان رییس مجمع تیم‌های نفتی باید تکلیف مدیریت تیم صنعت‌نفت آبادان را مشخص کند تا زمان بیش از این برای تیم سوخت نشود.

برنامه ریزی بر بازیکنان بومی

یکی از پیشکسوتان فوتبال آبادان در این خصوص گفت: آبادان به لحاظ استعداد فوتبالی شرایط خوبی دارد و باشگاه صنعت‌نفت برای تقویت خود باید روی استعدادهای درونی برنامه ریزی کند.

مجید وشاهی بیان کرد: البته استفاده از بازیکنان با تجربه غیربومی در کنار بازیکنان جوان بومی که محصول باشگاه است الزامیست زیرا بازیکن جوان باید تجربه را از بازیکنان با تجربه کسب کند.

وی اظهار داشت: امسال تیم صنعت‌نفت همانند سالهای گذشته زمان زیادی را برای جذب بازیکن از دست داده و قطعا فصل سختی را پیش رو خواهد داشت، از دست دادن چندین بازیکن مطرح این تیم نیز نگران کننده است.

وشاهی گفت: نوع بستن قراردادها از دیگر ضعف های مدیریتی در باشگاه صنعت‌نفت است زیرا بازیکنان بخصوص بازیکنانی که محصول این باشگاه هستند براحتی جدا می‌شوند به گونه‌ای که سودی با باشگاه حاصل نمی‌شود.

آغاز تمرین تیم بدون ستاره‌های فصل گذشته

باشگاه صنعت‌نفت آبادان پس از عقد قرارداد با رضا پرکاس بعنوان سرمربی، تمرینات تیم را در زمین پیروز آبادان آغاز کرد.

مدیر تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تمرین تیم از شب گذشته زیر نظر رضا پرکاس آغاز شد تا برای بیست و دومین دوره لیگ برتر آماده شود.

بهنام سراج افزود: در این تمرین جمعی از بازیکنان پایه‌های تیم صنعت نفت آبادان حضور داشتند تا در صورت تایید کادر فنی وارد لیست تیم بزرگسالان شوند.

هواداران نگران آینده تیم نباشند

سرپرست موسسه فرهنگی ورزشی صنعت‌نفت آبادان در خصوص شرایط این تیم گفت: تیم در حال بسته شدن است و با چند بازیکن نیز وارد مذاکره شدیم و بزودی با آنها قرارداد بسته می شود.

جهانگیر کی‌ شمس اظهار داشت: البته در تیم امید بازیکنان با کیفیت و آینده داری وجود دارد که قرار است با نظر کادر فنی در تمرین تیم شرکت کنند و پس از تایید به عضویت تیم بزرگسالان در بیایند.

وی با انتقاد از افزایش قیمت بازیکنان در فوتبال ایران گفت: متاسفانه برخی تیمهای مدعی و صنعتی با پیشنهادهای وسوسه انگیز باعث افزایش قیمت بازیکنانی شدند که شاید نیمی از این قیمتها حق آنها نیست.

کی‌شمس افزود: ما سالها برای پرورش بازیکن در آکادمی زحمت می‌کشیم و هزینه صرف این بازیکن می‌شود تا آینده تیم را تضمین کنیم ولی هنگامیکه در لیگ برتر به چهره تبدیل می‌شوند تیمهای صنعتی و مدعی با ارقام عجیب و غریب آنها را به سمت خود می‌کشانند.

وی افزود: با این روش تیمهایی که مشکل مالی دارند در آینده نزدیک کاملا نابود می‌شوند زیرا توانایی مقابله در بازار نقل و انتقالات را نخواهند داشت.

منبع : ایرنا

 

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: