کد خبر: ٢٥٦٤١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/31-١٧:٥٥

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان گفت : یکی از اصلی ترین مطالبه کنونی مردم در حوزه آسیب های اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر است و باید زیر ساخت های لازم در این خصوص اندیشیده شود.

 

آبادان نیوز _ سرهنگ حسین زلقی اظهار داشت: درگذشته معتادان متجاهر به عنوان مجرم شناخته می شدند و براساس قانون با این افراد برخورد می شد ،اما با گذر زمان و افزایش اطلاعات پزشکی و درمانی در این حوزه، اعلام شد که معتادان متجاهر بیمار هستند و نیاز به کمک و درمان دارند.

وی با اشاره به اینکه طی 3ماه نخست سال جاری تعداد67 معتاد متجاهر در سطح شهرستان توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر جمع آوری شده است،افزود: هرآنچه که در هیچ جای قانون، جمع‌آوری معتادان متجاهر برعهده پلیس گذاشته نشده است،اما پلیس برنامه ریزی های لازم را برای جمع آوری معتادان متجاهر و معرفی آنان به کمپ های ترک اعتیاد انجام داده و در این راستا نیازمند همکاری سایر ارگان ها و نهاد های مرتبط است.

فرمانده انتظامی شهرستان آبادان با بیان اینکه باید مبارزه بی‌امان با عرضه و تقاضا صورت‌ گیرد، گفت: وقتی که یک معتاد مدت کوتاه شش ماهه به مراکز بازپروری برود و آزاد شود، مسلما چرخه بازداشت، رفتن به مراکز بازپروی و رهایی مدام تکرار خواهد شد.
وی ادامه داد :ساماندهی معتادان متجاهر دارای چندین مرحله است که مرحله اول شامل جمع آوری و معرفی به مراکز نگهداری برای درمان و پس از پروسه درمان، دوره‌های مهارت آموزی و بازگشت دوباره آنان به محیط جامعه و تولد دوباره آنان است.

سرهنگ زلقی اظهار داشت:پلیس آبادان با آمادگی و دغدغه در این حوزه وارد شده است و انتظار داریم تا سایر دستگاه های متولی در شهرستان با تمام توان به منظور کاهش آسیب های ناشی از ورود معتادان متجاهر در جامعه با پلیس همکاری کنند.

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: