کد خبر: ٢٣٨٠٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/06-٢٠:٠٨

دوستدار میراث فرهنگی آبادان گفت: در ۲ دهه گذشته اقدام خاصی برای مرمت آثار تاریخی و بهبود اوضاع گردشگری آبادان صورت نگرفته است.

 

آبادان نیوز _ احمد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، از بی‌توجهی به آثار تاریخی و اوضاع گردشگری آبادان اظهار تأسف کرد و گفت: آثار و بناهای تاریخی آبادان در حال تخریب و فرسایش‌اند و فقط ۲ محله «بریم و بوارده» که زیر نظر پالایشگاه آبادان هستند به همان وضعیت نخست خود مانده و تخریبی در آنها صورت نگرفته است.

او خاطرنشان کرد: بی‌توجهی فقط شامل بناها و آثار تاریخی نبوده و در گردشگری این شهرستان نیز در مقایسه با مناطق دیگر بسیار ضعیف عمل شده است.

امیری تصریح کرد: در ۲ دهه ‌گذشته ۲ بنای تاریخی ارزشمند خانه «شکرچیان» و خانه «بچاری‌»را از دست دادیم که این مساله نشانه‌ نبود برنامه‌ریزی و توجه کافی مسئولان به میراث فرهنگی است.

به گزارش ایسنا، خانه بچاری مربوط به دوره قاجاریه و حاکمیت شیخ خزعل در خوزستان است و در آبادان، خیابان دبستان، روبه‌روی سینما نفت واقع شده بود و در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۹۶۸ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید اما متاسفانه چند سال پیش تخریب شد. همچنین خانه شکرچیان مربوط به دوره پهلوی دوم است و در آبادان، خیابان امیری، پشت ساختمان هتل جم قرار داشت و این اثر در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۲۴۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده بود که به سرنوشت خانه بچاری دچار شد.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،ثبت ملی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: