کد خبر: ٢٣٧٦٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/04-١٢:٥٥

وحید حاج سعیدی:

 

شب از نیمه گذشته است. در حالی که سیگاری گوشه لبش گذاشته است، فالوئرهایش را به لایو دعوت می کند. با دانش نداشته اش راجع به کرونا افاضات می کند و دست آخر واکسن و پروسیجر های شایع را به تمسخر می گیرد! او که خودش در کشورهای همسایه واکسن زده و تا همین چند ماه قبل مدعی بود مرگ علی انصاریان و مهرداد میناوند در اثر نبود واکسن بوده، امروز تزریق واکسن را مسخره می داند و واکسن زنندگان را عوام می خواند!
داستان این کلیپ های پوپولیستی که گاهی با شیون و عربده کشیدن در فراق یک بازیگر یا فوتبالیست در اثر کرونا و گاه با سینه چاک دادن در زمان واکسن زدن عده ای به جای پاکبان ها و موضوعات مشابه همراه می شد و انصافاً در جذب فالوئر کولاک می کرد، قصه جدیدی نیست و هنوز هر از گاهی از سوی این جماعت نان به نرخ روز خور در فضای مجازی منتشر می شود.
اما واقعیت در کف جامعه چیز دیگری است و کادر درمان خسته از روزهای خاکستری کرونا و سویه هایش همچنان در حال ارائه خدمات به بیماران هستند. واکسن تا حدود زیادی از مرگ و میرهای کرونایی کاسته است ولی هنوز خطر در کمین است. اما خطر انتشار ویروس کرونا کمتر از خطر تفکرات مسموم عده ای سلبریتی و اینفلوئنسر همسو با جریان های معاند است که سوگمندانه بر بخش اعظمی از جامعه تاثیرگذاری دارند.
جماعتی که در محضر شان «پیچیده ترین منیفست های سیاسی و اقتصادی» و « عرق سوز شدن رانندگان کامیون» تفاوتی ندارد و در مورد هر دو مقوله اظهار نظر می کنند، مقوله جذاب واکسن را از دست نمی دهند و آن را دستمایه ای ارزشمند برای اظهار نظرمی دانند!
بی تردید اثر هاله ای اشاعه تفکرات مسموم سلبریتی ها در جامعه تا سال ها گریبانگیر نسل های متفاوت به ویژه نسل جوان خواهد بود که ساعت جوانی، آینده، هویت و شخصیت خود را با ساعت بی هویتی و ناکوک این جماعت کوک می کنند.
جالب اینجاست در حالی که بسیاری از هنرمندان جهان در زمان خانه نشین شدن مردم و از دست رفتن مشاغل، پای کار آمدند و با بذل و بخشش ثروت خود برای حل مشکلات مالی دولت و کادر درمان دست به کار شدند، هنرمندان ما که خود را تافته جدا بافته می دانند، قلدرمابانه واکسن ویژه از وزرات بهداشت درخواست کردند تا با ساخت فیلم و سریال های فاخر( شما بخوانید زیر شانه تخم مرغی) خانه نشینی ایام کرونا را برای ما دلنشین سازند! اما هنرمندان خارجی خصوصاً شرقی‌ها در این ایام خوش درخشیدند و مبالغ قابل توجهی از ثروت شان را به اقشار مختلف جامعه هدیه کردند. چهره‌هایی مانند جکی چان و بونگ جون هو کارگردان فیلم انگل نمونه‌های معروف آن بودند که ارقام بالایی را برای کمک به مبارزه با کرونا بخشیدند. در کنار این، هنرمندان هوای همکاران خود را نیز داشتند و به آنان که در این وضعیت درگیر و گرفتار شده بودند توجه داشتند تا وضعیت بغرنج اقتصادی آنان باعث نشود که از حرفه خود خارج شوند.
(البته پا روی انصاف نگذاریم و از عده ای مثل فاطمه معتمدآریا، لیلا اوتادی، هانیه توسلی، پرویز پرستویی، حبیب رضایی، علیرام نورایی، بهنوش بختیاری، لیلا اوتادی، نوید محمدزاد، آزیتا موگویی، افشین رحمانی، ایرج نوذری و ... یاد کنیم که با نوشتن نامه ای مخالفت خود را با واکسن خارج از نوبت اعلام کردند.)

سوگمندانه در کشور ما که گاهاً آلات موسیقی از سر گشاد آن نواخته می شوند و از عده ای نوکیسه و تازه به دوران رسیده، چنان بتی می سازند که خودشان هم در درک اعتبار خود می مانند، اوضاع بر عکس شد و آن بخش از هنرمندانی که در سال‌های قبل در ایام عید و تابستان راهی کشورهای غربی و اروپایی می‌شدند و با دلار گران قیمت در حراج‌های ژانویه کریسمس پوشاک و لوازم زندگی یک سال بعد خود را می‌خریدند و از صحنه های خریدشان در صفحه شخصی پست می گذاشتند، کم سروصدا و غیب شدند و صدایی از آنها در قبال کمک به همنوعان در نیامد. بماند آنانی که ویزای شینگن و گرین کارت آمریکا داشتند هم بالکل ناپدید شدند!
نکته دیگر اینکه هنرمندان جهان از زمانی که واکسن کرونا در کشورشان تولید شده است به صورت خودجوش در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به تحسین و تشویق پزشکان و دانشمندان کشورشان برای تولید واکسن کرونا مشغول‌اند اما آیا هنرمندان کشور ما که نامه‌ای به هنرمندان جهان نوشتند و از آنان خواستند تا واکنشی با توجه تحریم‌های ایران در شرایط کرونایی نشان دهند، امروز که واکسن به حد وفور در کشور یافت می شود، واکنشی به این اقدام بزرگ ملی و میهنی نشان داده اند یا خیر؟ یا تنها به تمسخر و کوچک شمردن این رویداد ملی پرداختند؟!
اما واقعیت این است امروز که به مدد تدبیر دولت و کار جهادی در حوزه واکسن، اتفاقات خوشایندی رقم خورده است و بارقه امید در دل مردم به وجود آمده است، عده ای به روال معمول شان شنا بر خلاف جریان آب را آغاز کرده اند. جماعتی که تا دیروز مرگ یک فوتبالیست برایشان بسی مهم تر از شهادت کادر درمان و خط شکنان جبهه نبرد علیه کرونا بود، امروز سردمدار خلق جبهه واکسن هراسی در جامعه شده اند و حتی برخی پا را فراتر نهاده و در تریبون رسمی رسانه ملی کرونا را دروغ قرن می خوانند!
ای کاش در مدارس به جای بسیاری از درس های کم رنگ و لعاب، به فرزندان مان می آموختیم در انتخاب الگو ، چه معیارهایی را در نظر بگیرند. ای کاش مسئولان ما قبل از اینکه در باغ رسانه ملی و سینما و تئاتر را برای همگان باز کنند و عده ای را یک شبه و از بودجه بیت المال معروف کنند، لختی بیندیشند! ای کاش قانون برای همه یکسان بود و با کسانی که سلامت مردم را فدای جذب مخاطب می کنند و مردم را به نزدن واکسن تشویق می کنند، (فارغ از K و M کنار تعداد فالوئرهایشان) برخورد جدی می شد و صد ها ای کاش دیگر ...

 

 

واکسن کرونا،کرونا،

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: