کد خبر: ٢٣٠٣٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/09-١١:١٤

مدیر شبکه بهداشت خرمشهر از افزایش کنترل ها در مرزهای این شهرستان برای جلوگیری از انتقال سویه جدید کرونا خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ هنگامه پروین، مدیر شبکه بهداشت خرمشهر گفت: کنترل مسافران برای جلوگیری از انتقال سویه جدید امیکرون کرونا به کشور با توجه به قدرت سرایت پذیری بالای آن در گذرگاه مرزی شلمچه و مرز دریایی بندر خرمشهر افزایش یافت.

او از انجام تست پی سی آر توسط کارشناسان بهداشت و درمان و نیروهای هلال احمر خرمشهر برای مسافران در مرزهای این شهرستان خبر داد و افزود: در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری در مسافران ایرانی و خارجی افراد به مرکز قرنطینه در پشت مرز منتقل می‌شوند.

پروین درخصوص کنترل مسافران در مرز دریایی خرمشهر توضیح داد: در این مرز دریایی مسافران و ملوانان در اسکله بندر مورد آزمایش قرار می گیرند و تا زمان اطمینان از منفی بودن تست آنها حق خروج از شناور و کشتی را ندارند.

او ادامه داد: مسافران ایرانی و خارجی در صورت داشتن گواهی ۷۲ ساعته تست پی سی آر  اجازه عبور از مرز را دارند اما برای اطمینان کامل مراقبت‌های سندرومیک نیز از آنها گرفته می‌شود.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان دارای مرزدریایی هستند و هر سه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

سویه جدید کرونا به نام امیکرون یکی از بدترین گونه‌های این بیماری با ۳۲ جهش در پروتئین اسپایک به شمار می‌رود.

از آن جایی که هنوز ابهامات زیادی در خصوص اومیکرون وجود دارد همچنان تنها و مطمئن‌ترین راه برای مبارزه با تمام سویه‌های کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،خبرابادان،اخبارابادان،خبر ابادان،اخبار ابادان،خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،مرز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: