کد خبر: ٢٢٨٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/05-١٢:١٣

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: ترخیص کاران و فعالین اقتصادی خواهان رفع دوگانگی مدیریتی در گمرگ ایران و گمرک منطقه آزاد اروند، جهت تسهیل مسیر تجارت شدند.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، جبار سالم پور از برگزاری نشستی با ترخیص کاران، فعالین اقتصادی و گمرگ منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: در این نشست تلاش شد تا ابتدا نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات فعالین اقتصادی و ترخیص کاران شنیده شود که مهم ترین مطالبه آنها؛ رفع دوگانگی مدیریتی در گمرگ ایران و گمرک منطقه آزاد اروند بود.

سالم پور تصریح کرد: ترخیص کاران خواهان این هستند که گمرک ایران بر اساس قانون در مبادی خروجی منطقه مستقر شود و در بنادر آبادان و خرمشهر درب های خروج در اختیار گمرک منطقه آزاد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اتفاق هم اکنون نیز در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر این روند به نوعی اجرایی شده اما امیدواریم در آینده نزدیک بهتر از این انجام شود.

سالم پور در ادامه اظهار داشت: پس از شنیدن نقطه نظارت دوستان، مطالبی که مربوط به قوانین مناطق آزاد است را خدمتشان ارائه کردیم و بنا شد تا پس از این با هم افزایی و هم فکری که در منطقه اتفاق می‌افتد، بخشی از امور که در راستای اختیارات سازمان منطقه آزاد اروند است را پیگیری و انجام دهیم و بخش دیگری که مربوط به این سازمان نیست اما امکان پیگیری اش وجود دارد را نیز مورد توجه و رسیدگی، قرار دهیم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن تأکید بر تسهیل و روان سازی قوانین مناطق آزاد، اذعان داشت: در این جلسه از ترخیص کاران و فعالین اقتصادی درخواست کردیم راه کارها و پیشنهاداتی که در ارتباط با تنقیح قوانین منطقه آزاد و یا مواردی که مربوط به تصویب نامه های هیئت وزیران و برنامه هفتم توسعه اقتصادی در بخش های تجاری و رونق کسب و کار است را به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کنند؛ تا در اسرع وقت جمع بندی و مورد بهره برداری قرار گیرند.

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: