کد خبر: ٢٦٣٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/14-٠٢:١٧

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: من همیشه فوتبال ایران را دنبال می کردم و برای جذب بازیکن با یک سری از همکارانم مشورت کردم اما با هیچ ایجنتی به صورت مستقیم برای جذب بازیکن صحبت نکردم و بازیکنی از طرف کسی به من معرفی نشد.

پرکاس: از هیچ ایجنتی بازیکن نگرفتم / تیمم را پلی استیشنی هدایت نمی‌کنم!

رضا پرکاس در نشست خبری که شب گذشته در شهر آبادان برگزار شد، با تسلیت ایام محرم و مهم دانستن ارتباط با اصحاب رسانه، اظهار کرد: ارتباط با ورزشی نویسان، اصحاب رسانه و منتقدان کار خوبی است و اگر بتوانیم در هر وضعیتی اطلاع رسانی به موقع داشته باشیم خیلی از مسائل راحت تر حل شده و جلوی حواشی را می گیرد، ضمن اینکه می توانیم خیلی راحت تر هواداران را متقاعد کنیم. پل ارتباطی ما کسی جز خبرنگاران نیست و سیاست کلان باشگاه نیز اطلاع رسانی به موقع و شفاف است و می خواهیم قضاوت را بر عهده هواداران بگذاریم.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه با توجه به اینکه عنوان کرد بودید امسال می خواهید نسبت به فصول قبل پیشرفت داشته باشید ، این پیشرفت از نظر شما چه چیزی است و آیا می تواند  کسب سهمیه آسیایی باشد؟ گفت: پیشرفت در هر زمینه ای برای  تیم می تواند مثبت باشد و این مهم می تواند از نظر بازی، نتایج تیمی و ... باشد. ما باید از هر نظر پیشرفت کنیم و بتوانیم فوتبال روان تری را بازی کنیم، ضمن اینکه قطعاً سلیقه هر مربی با مربی دیگر فرق دارد. به نظر من وقتی می توان پیشرفت کار را دید که این موضوع در بخش هایی از جمله دوندگی بازیکنان و اخلاق آنها قابل مشاهده باشد. به نظر من اگر بتوانیم در بازی کارت کمتری بگیریم و نیمکت مان آرام تر باشد این نیز می تواند پیشرفت باشد. هر چند بیشتر افراد پیشرفت را در نتیجه می دانند اما اگر تنها به این مقوله فکر کنیم شاید کار ماندگاری نداشته باشیم. به هر حال مقرر شد برای فصل جاری یک سری کارهای زیربنایی صورت بگیرد و پیشرفت مداوم باشد و برای سال آینده باید برنامه داشته باشیم تا هر مربی که به نفت آبادان می آید ۴۰ درصد برنامه باشگاه را راحت تر انجام دهد. به هر حال هدف ما این است که به اهداف مدنظر برسیم. در خصوص کسب سهمیه آسیایی هم باید بگویم یکی از راه های نزدیک برای رسیدن به این مهم جام حذفی است. هر چند این نیز سخت است ولی تلاش می کنیم و امیدوارم به اهداف ترسیم شده، دست پیدا کنیم. رسیدن به اهداف مان یک همکاری و همدلی در باشگاه و حتی هواداران را می طلبد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که جذب بازیکنان خارجی به کجا رسیده است و آیا در ایران بازیکنی نبود که بتوانید خلأ در پست های مدنظر را پر کنید؟ عنوان کرد: در ایران یک سری محدودیت بازیکن داریم در حالی که باید یک سری از پست ها را با بازیکن شاخص پر کنیم. به هر حال پروسه جذب بازیکن خارجی در حال انجام است تا هر چه سریع تر بتوانیم بازیکنان مدنظر را جذب کنیم که البته برای جذب این بازیکنان ما موارد مختلف از جمله شرایط اقلیمی و سن را نیز مدنظر قرار داده ایم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در ادامه با تشریح معنای فامیلی خود به زبان لاتین و ایرانی، گفت: پرکاس در لاتین به معنای خدای خورشید و در لغت نامه دهخدا و معین دارای معانی متفاوت از جمله تصمیم گیرنده در مقابل سختی ها است. همچنین باید بگویم من مدرک مربیگری ام را از یوفا گرفتم و دارای مربیگری دروازه بانی نیز هستم و قوانین داوری را هم بلدم. خوشبختانه با تلاشی که انجام دادم می توانم هم در زمین کار کنم و هم قدرت انتقال دارم. من فقط یک کارشناس نیستم.

وی ادامه داد: فصل گذشته نیز جزو گزینه های سرمربیگری نفت آبادان بودم و وقتی به من گفته شد که این مهم برای من میسر نیست من خیلی حرفه ای پذیرفتم. همچنین من دانش آموخته آلمان هستم و بیش از سی سال است که خارج از کشور و در کشور آلمان که اصل اول تا سوم آن بر نظم است، زندگی می کنم و نظم برای من بسیار اهمیت دارد و بازیکنانم این موضوع را پذیرفته اند.

پرکاس خاطرنشان کرد: وقتی هدایت صنعت نفت آبادان را قبول کردم یعنی تمام مشکلات آن را می دانستم زیرا این جا کار کرده بودم و فوتبال ایران را می شناسم. من خودم را ایرانی و یک خوزستانی می دانم. متولد خرمشهر هستم و در آبادان بزرگ شده ام.

وی در ادامه بیان کرد: زمانی که هدایت تیم را پذیرفتم با هیات مدیره باشگاه صحبت کردیم که باید دغدغه سال های قبل حل شود. من به عنوان یک مربی همیشه حامی بازیکنانم هستم و امیدوارم به مرحله ای نرسیم که بازیکنانمان به خاطر مسایل مالی کم کاری کنند البته اکنون در تیم ما همدلی وجود دارد و امیدوارم با قدرت و با صلابت تا آخر لیگ پیش برویم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: وقتی که با باشگاه نفت به توافق کامل رسیدم با توجه به شناختی که از فوتبال ایران داشتم اقدام به جذب بازیکن کردم. من همیشه فوتبال ایران را دنبال می کردم و برای جذب بازیکن با یک سری از همکارانم مشورت کردم اما با هیچ ایجنتی به صورت مستقیم برای جذب بازیکن صحبت نکردم و بازیکنی از طرفی کسی به من معرفی نشد و آقای قاسم پور نیز به ما مشاوره می دهد. به هر حال یکی از شاخصه های جذب بازیکن سیاست های کلان باشگاه از جمله مسائل اقتصای بوده است. ۸۰ درصد بازیکنان ما قراردشان دوساله است تا دیگر برای فصل آینده دغدغه امسال را که خود من داشتم و وقتی آمدم در ابتدای فصل شش بازیکن داشتیم را نداشته باشیم. قرارداد خود من هم به صورت رسمی دوساله است اما هر زمان احساس کنم که توانایی و کارایی ندارم خودم می روم و دست باشگاه را باز می گذارم. البته هیچ باشگاهی نبوده که با آن همکاری داشته باشم و آنها بخواهند که من بروم.

وی افزود: آن بازیکنانی که مدنظرم بود، باشگاه جذب کرد و به صورت شفاف می گویم تمام بازیکنان گرفته شده با نظر خود من بود. البته سه، ۴ بازیکن دیگر می توانیم بگیریم که قرار است از بازیکنان خارجی استفاده کنیم.

وی درباره اینکه خبرنگاری به او گفته بود که ضلع چهارم مربیان خارجی در ایران است، اظهار کرد: او بیراه نگفت زیرا من تمام الفبای فوتبالم را در آلمان یاد گرفتم. دانش فنی من آلمانی محسوب می شود البته افتخار می کنم ایرانی هستم ولی من دو ملیتی و ساکن آلمانم و از نظر علم فوتبال فلسفه من آلمانی است و اگر غیر از این بگویم دروغ و مزاح است.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان درباره اردوهای برگزار شده تیمش، عنوان کرد: قطعاً تیم ها با چنین اردوهای به آمادگی می رسند و ما دو اردو در بروجن و تهران داشتیم که اردوی بروجن خیلی به ما کمک کرد. به نظرم هر چه بازی های تدارکاتی بیشتر باشد این موضوع به هماهنگی تیم بیشتر کمک می کند. ضمن اینکه بازیکنانم نشان دادند توانسته اند با تفکرات ما همگام شوند. به هر حال باید کار را مدیریت کنیم و مبنای کارمان بازی به بازی باشد. همچنین قرار بود با استقلال و پرسپولیس هم دیدار تدارکاتی داشته باشیم و حتی آقای یحیی گل محمدی هم با من تماس گرفت و لطف داشت و گفت حتی پول هتل شما را هم می دهیم اما ما به دلایلی نتوانستیم با این تیم ها بازی تدارکاتی داشته باشیم. در مجموع با همان تعداد بازی های تدارکاتی که برگزار کردیم به اهداف مدنظر رسیدیم و فرآیند بازی های تدارکاتی برای من مطلوب بود. این را هم باید بگویم بازیکن در سیستم من سردرگم نیست و بازیکنان را به صورت پلی استیشن هدایت نمی کنم.

وی با بیان اینکه به بازیکن و کادرم اجازه اعتراض به داور را نمی دهم، گفت: در همین بازی های تدارکاتی بازیکنم گل زد اما چون داشت به داور اعتراض می کرد بعد از ۳۰ ثانیه او را تعویض کردم تا یاد بگیرد نباید به داور اعتراض کند. ما باید به داور احترام بگذاریم و معتقدم یک داور هیچ وقت نمی تواند در نتایج تأثیرگذار باشد.

پرکاس بیان کرد: هنر یک مربی این است که بتواند از پتانسیل بازیکن در تاکتیک تیمی اش استفاده کند و می توانم این نوید را بدهم که ما از پتانسیل و توانایی خوب بازیکنان آبادان و جنوب به نحو احسن در تاکتیک تیمی مان استفاده می کنیم. ضمن اینکه برای من نظم تیمی مهم است. ما می خواهیم بازیکانمان سبک برزیلی و مورد دلخواه مردم آبادان را بازی کنند و بر این اساس سعی می کنیم با حداکثر توانایی مان پا به لیگ بگذاریم. با تمام قوا مقابل فولاد حاضر می شویم و برای من اینکه چهار، پنج هفته ابتدایی لیگ باید بگذارد تا تیم شکل بگیرد معنا ندارد و برای از همان ابتدا با تمام قدرت کار کنیم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در واکنش به صحبت خبرنگاری که به نظر می رسد شما باید فروتنی تان را در فوتبال ایران کنار بگذارید، گفت: فروتنی با پرخاشگری متفاوت است و البته دست بسته کنار خط نیستیم اما اگر کادر فنی و نیمکت تیم من آرامش داشته باشند این آرامش به زمین هم انتقال پیدا می کند. چهار سال پیش که بازی استقلال تهران و صنعت نفت آبادان را می دیدم و در آن بازی برد به قهرمانی استقلال کمک می کرد، کادر فنی استقلال در اعتراض به صحنه ای ۵ دقیقه بازی را متوقف کرد و همین باعث شد از هیجان بازی کاسته شود که اگر به این صورت نمی شد استقلال برنده می شد ولی آنها به تیم شان ضربه زدند. به هر حال کادر فنی باید به تیم آرامش دهد و من هم تلاش می کنم چه درون زمین و چه بیرون از زمین از نام صنعت نفت آبادان دفاع کنم.

وی در پایان تأکید کرد: تمام نفراتی که جذب شدند قطعاً می توانند به ما کمک کنند ضمن اینکه ما ته مانده های بازار نقل و انتقالات را انتخاب نکردیم و نفراتی را جذب کردیم که مجموعه را دوست داشتند و اگر بازیکنی نمی توانست به ما کمک کند او را جذب نمی کردیم حتی اگر لیست مان باز می ماند. همچنین نفت آبادان آنقدر پول دار نیست که بخواهیم الکی لیست خود را پر کنیم و باید بگویم علاوه بر جذب بازیکنان خارجی یک بازیکن داخلی دیگر هم جذب می کنیم.


حسن بیت سعید ، بازیکن سابق استقلال پس از مذاکره با مدیران باشگاهش قراردادش را یک فصل دیگر تمدید کرد.

حسن بیت سعید مهاجم ۳۲ ساله تیم صنعت نفت آبادان پس از پایان دو فصل حضور در جمع زردپوشان آبادانی بار دیگر قراردادش را به مدت یک فصل با این باشگاه تمدید کرد.

این بازیکن که سابقه حضور در تیم های استقلال خوزستان(دو فصل)، فولاد خوزستان و استقلال تهران را در کارنامه اش دارد فصل گذشته در ۲۵ بازی برای تیم صنعت نفت به مدت ۱۸۶۱ دقیقه به میدان رفت.

با این که بیت سعید در لیگ قبل در امر گلزنی موفقیت چندانی نداشت و تنها موفق شد یک بار برای صنعت نفت (مقابل آلومینیوم اراک که با برد 1-3 ابادانی ها به پایان رسید) گلزنی کند مدیران باشگاه خوزستانی تصمیم گرفتند بیت‌سعید را یک سال دیگر در جمع بازیکنان این تیم حفظ کنند.

ناگفته نماند؛ حسن بیت سعید در ابتدای لیگ برتر هفدهم در دوران سرمربیگری وینفرد شفر به استقلال آمد اما بعد از یک نیم‌فصل حضور ناموفق از جمع این بازیکنان جدا شد. بیت سعید در آن فصل ۹ بار برای استقلال به میدان رفت اما در طول نیم فصل اول لیگ برتر هفدهم هرگز گلی برای تیم مربی آلمانی به ثمر نرساند.

شایان ذکر است؛ این بازیکن ۱۸۴ سانتی متری، چپ پا و متولد شهر سوسنگرد است.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: