کد خبر: ٢٣٠٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/09-١٠:١٢

احمدی بلوطکی گفت: زمانی واکسیناسیون موفق است که ۸۰ درصد جمعیت علیه کرونا واکسینه شوند.

 

به گزارش آبادان خبر، مهران احمدی‌بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز گفت: زمانی واکسیناسیون کرونا موفق است که ۸۰ درصد جمعیت هدف در بازه زمانی شش ماهه دو نوبت واکسن را دریافت کنند در حالی که اکنون حدود ۱۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال واکسن نزده‌اند و ۳۵ درصد نیز هنوز مرحله دوم را دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر حدود ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز حداقل یک مرحله واکسن دریافت کرده‌اند، اما تنها حدود ۶۵ درصد این جمعیت، دو مرحله واکسن را تزریق کرده‌اند.

او افزود: حدود ۳۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز هنوز مراحله دوم واکسن را دریافت نکرده‌اند. ۱۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال اهواز نیز هنوز واکسن تزریق نکرده‌اند بنابراین هنوز ۷۰ تا ۸۰ هزار نفر از بالای ۱۸ ساله‌های اهواز واکسن دریافت نکرده‌اند.

احمدی‌بلوطکی بیان داشت: کسانی که ۸ تا ۹ ماه از تزریق دوز اول واکسن‌شان گذشته، اکنون آنتی بادی ندارند و مانند این است که واکسنی دریافت نکرده‌اند بنابراین این جمعیت در حال اضافه شدن به جمعیت واکسن‌نزده‌ها هستند و این موارد موجب می‌شود روند کنترل کرونا بر اساس واکسیناسیون با مشکلاتی روبه‌رو شود.

دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: افرادی که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند و افرادی که نوبت دوز دوم‌شان فرا رسیده است، واکسن خود را دریافت کنند و همچنین جمعیت هدف دوز بوستر این دوز را دریافت کنند، واکسیناسیون موفق است بنابراین با این شرایط، حالا حالا‌ها کنترل بیماری امکان‌پذیر نیست.

این مقام مسئول گفت: کنترل بیماری چند وجه دارد و شامل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، انجام فرآیند غربالگری و بیماریابی فعال و واکسیناسیون است و اگر قرار باشد ۱۰ درصد بالای ۱۸ ساله‌ها واکسن نزنند و از طرفی تاخیر در تزریق دوز بوستر نیز ایجاد شود، یک باره بیماری فعال می‌شود و ممکن است ناگهان در آذرماه طغیانی از بیماری رخ دهد.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: