کد خبر: ١٥٦١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/01/10-٠٩:٤٢

استاندار خوزستان گفت: دولت با مشکل مدیریتی مواجه است.مدیران جوان جایگزین مدیران کنونی شوند

 

آبادان نیوز :استاندار خوزستان گفت: دولت با مشکل مدیریتی مواجه است. به گزارش آبادان نیوزعبدالحسن مقتدایی در نخستین جلسه شورای اداری استان، اظهار کرد: نباید در دستگاه‌های دولتی استان انحصار وجود داشته باشد بلکه باید به نسل جدید فرصت داد، باید نسل جدید را آماده جایگزین کردن با مدیران فعلی کنیم، اکنون در بخش‌های مهم سیاسی و اقتصادی و کلیدی استان مدیران سابق دوباره روی کار آمده‌اند و این نشان‌دهنده از ضعف ساختار مدیریتی کشور است.

وی تصریح کرد: در دولت‌هایی که پس از انقلاب روی کار آمدند به دلیل شرایط کشور، جوان‌گرایی در انتخاب مدیران رواج داشت و میانگین سنی مدیران، 30 سال بود و یک تحولی در مدیریت کشور پس از انقلاب ایجاد شد و نسل جوان توانست مدیریت کشور را به‌ دست بگیرند، این مجموعه مدیران در کنار داشتن تحصیلات عالی، از تجربه انقلاب نیز برخوردار بودند.

استاندار خوزستان ادامه داد: این روال در دولت‌های بعد همچنان ادامه یافت و در دولت اصلاحات به اوج رسید اما در دولت قبل این روند متوقف شد و شاهد مدیریت چهره‌های جوانی بودیم که تجربه‌ای از انقلاب و دفاع مقدس نداشتند.

مقتدایی با تأکید بر اینکه مدیریت جمعیت بر روند افزایش جمعیت مقدم است، بیان‌ کرد: اگر در میان مدیران انتخاب شده، افراد نخبه و جوان به عنوان مدیر منصوب نشوند، نظام در آینده به مشکل برمی‌خورد و این خطر در کنار مسئله پیر شدن جامعه وجود دارد، در دولت دو مشکل در بخش مدیریتی وجود دارد، یا نیروهای جوان برای انتصاب در سمت‌های مدیریتی کم است و یا از این نیروها استفاده نمی‌شود.

وی با اشاره به لزوم تربیت مدیران نسل جوان، متذکر شد: باید در دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با این مشکل، نیروی‌های جوان را برای به‌ کارگیری در سمت‌های مدیریتی تربیت کنیم و با تفویض اختیار و استاد شاگردی آن‌ها را جایگزین مدیران با میانگین سنی بالا کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: در برخی از دستگاه‌های اجرایی استان شاهد هستیم که نیروهای دوره‌های قبل دوباره به عنوان مدیر منصوب شدند و این یک آفت است که به افرادی متوسل شویم که در گذشته در همین دستگاه‌ها تجربه حضور داشته‌اند و این خطر باید در استان برطرف شود.

مقتدایی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته طرح توسعه پایدار استان به تصویب رسید که شامل پیشرفت مناطق محروم از نظر عمرانی، آموزشی و اقتصادی است و قرار است ردیف بودجه‌ای هم از طریق ماده 180 برای اجرای این طرح تامین شود، اگر در راستای توسعه این مناطق اقدام نشود، آسیب‌های بسیاری به این مناطق وارد می‌شود بنابراین لازم است دستگاه‌های اجرایی مربوطه در زمینه جذب منابع، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استاندار خوزستان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری، تأکید کرد: دستگاه‌های حکومتی دارای امکانات باید امانتدار باشند و از هیچ فرصتی به نفع کسی استفاده نکنند تا انتخاباتی پرشور و سالم و در شأن مردم و نظام برگزار شود، در این رابطه نیز با هیچ فردی تعارف نداریم.

مقتدایی توضیح داد: باید فرصتی ایجاد کنیم تا تمام احزاب و گروه‌ها در چهارچوب قانون بتوانند نظرات خود را مطرح کنند و برای این هدف تلاش می‌کنیم، حضور پرشور مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات سالم می‌تواند برگ برنده ما در مجامع بین‌المللی باشد.

وی در پایان با اشاره به تحولات سیاسی کشور یمن عنوان‌ کرد: آنچه امروز در این کشور شاهد هستیم، حرکتی مردمی است که 30 سال پیش در جمهوری اسلامی ایران نیز شاهد آن بودیم، زمان آن گذشته که کشوری خود را بزرگ منطقه بداند و برای ملتی دیگر تعیین سرنوشت کند، مردم یمن باید به تمام حق و حقوق خود برسند.

 

آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،اخبار آبادان ،خبر آبادان ،خوزستان ،اخبار خوزستان ،خبر خوزستان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: